Wat is er vandaag gebeurd?
- Jeroen_Hanomaf
- Contacteer:
Re: Wat is er vandaag gebeurd?
Ernst, bedankt... (ook namens Andrea) Het was een rare (en lange!) dag vorige week! M'n ouders gaan volgend weekend vertrekken voor een weekje vakantie met de Hanomag, dan zijn wij pas eind augustus aan de beurt -ach, voor je 't weet is het zo ver! :mrgreen:
Marius, succes ermee!
Groeten Jeroen
Marius, succes ermee!
Groeten Jeroen
In aanbouw: Volkswagen LT46 2,8TDI (ex-servicebus fa. Gebr. Van Kessel)
~~ ervaring is kennis die je opdoet, nadat je het nodig had!~~
- Leo en Janet
- Contacteer:
Vandaag de verteerde leidingtrildempertjes onder de motorkap vervangen. Hiervoor moest ik het schutboardje tussen voorruit en motorkap verwijderen anders kon ik de M6 moertjes niet los krijgen. Zag ik tot mijn geluk dat de ruitenwissermotor nog maar op één boutje vast zat.... dit had ik anders nooit ondekt...alles weer gemonteerd en een proefritje gemaakt. Wouw wat een verschil..... het geluid van een totaal versleten aandrijving, een uitlaat met een binnenwerk dat los zit is totaal verdwenen. Die loshangende ruitenwissermotor resoneerde zo verschrikkelijk in het plaatwerk dat de oorsprong van het geluid niet was te achterhalen. Mijn dag is weer goed!!! 
Groeten
Leo

Groeten
Leo
- Admin
- Site Admin
- Contacteer:
Vanmiddag voor het eerst in vijf weken een echte regenbui!

Maar een uurtje later is het alweer droog.
De laatste foto's bij ons reisverhaal tot nu toe staan hier.

Maar een uurtje later is het alweer droog.
De laatste foto's bij ons reisverhaal tot nu toe staan hier.
Groeten,
Ernst / Admin
If you can't fix it with a hammer, you've got an electrical problem.
No man can deny, die Gedanken sind frei!
Ernst / Admin
- vanhooltje
Tis om te janken
Bij het inlijmen van de rechter voorruit, is er een scheur ondstaan
Dat word dus een nieuwe laten maken van de winter :twisted:
Carglass er maar weer bij om de scheur te stoppen, het was een gok om die gezaagde ruit te gebruiken maar ja botte pech :?
grt Peter

Bij het inlijmen van de rechter voorruit, is er een scheur ondstaan

Dat word dus een nieuwe laten maken van de winter :twisted:
Carglass er maar weer bij om de scheur te stoppen, het was een gok om die gezaagde ruit te gebruiken maar ja botte pech :?
grt Peter
Groet, Peter
Schrijf- en typfouten voorbehouden, gelukkig heb ik meer verstand van techniek
http://www.mijnalbum.nl/Album=LB4G4XSV + http://www.mijnalbum.nl/Album=UN4FGQJT
Ook op
Ook op

- sotomar
Hallo Peter
Ik lees net van je tegenslag
Hopelijk is de scheur te stoppen jammer dat juist de ruit roet in het eten gooit zo´n lastig onderdeel.
hoop voor je dat dit het enige is en dat de rest voorspoedig gaat
Groeten van ons bel je na de vacantie wel succes
Ik lees net van je tegenslag

Hopelijk is de scheur te stoppen jammer dat juist de ruit roet in het eten gooit zo´n lastig onderdeel.
hoop voor je dat dit het enige is en dat de rest voorspoedig gaat
Groeten van ons bel je na de vacantie wel succes

sugestie's zijn oplossingen in wording!
- vanhooltje
Dank je Eric :D
Ach er is door een meet fout van het bedrijf waar ik een nieuw raampje besteld had weer tegenslag, hij klappte :twisted:
Ergste is ze zijn nu op vakantie, kan pas 2 augustus nieuwe bestellen, en dat duur twee weken :twisted:
Maar verder gaat het super :D

By vanhooltje at 2010-07-25
Begind weer bus te worden :D de blouwe lijntjes is de afplak voor de striping, wijn rood :o
grt peter
Ach er is door een meet fout van het bedrijf waar ik een nieuw raampje besteld had weer tegenslag, hij klappte :twisted:
Ergste is ze zijn nu op vakantie, kan pas 2 augustus nieuwe bestellen, en dat duur twee weken :twisted:
Maar verder gaat het super :D

By vanhooltje at 2010-07-25
Begind weer bus te worden :D de blouwe lijntjes is de afplak voor de striping, wijn rood :o
grt peter
Groet, Peter
Ook op
Ook op

- paulv
Ach, je mag ermee rijden :mrgreen: .
Voor de rest ziet het er geweldig uit :shock: .
Mvg. Paul
Voor de rest ziet het er geweldig uit :shock: .
Mvg. Paul
Bezoek altijd welkom!
- Jeroen_Hanomaf
- Contacteer:
+1
Wordt erg mooi!
Wordt erg mooi!
-
Het moest een keer misgaan,...
Dennis en Belgie.
Met de vrachtwagen komende vanuit Lille bij Gent op de a14. Twee snelwegen komen samen en bij het wisselen van middelste naar de rechter rijbaan een BMW Cabrio een stuk smaller gemaakt.
Had al langer dan 1 minuut knipperlicht aan om in te voegen en uiteindelijk werd er ter hoogte van mijn aanhanger plaats gemaakt. Zie ik een BMW over het hoofd in de dode hoek (voor zover ik die nog heb met 4 spiegels en een sticky ding tegen het raam) die met gelijkblijvende snelheid het verstandig vond om ter hoogte van de treeplank te blijven rijden.
Een volledig ingevuld schadeformulier had meneer al klaarliggen in de auto. Vergeet hij alleen aan te geven dat hij schade had en welke schade dat was. Ben benieuwd hoe dat afloopt.
Het enige wat op kantoor boeide was dat ik geen schae had en de truck door kon blijven rijden.
dennis
Dennis en Belgie.

Met de vrachtwagen komende vanuit Lille bij Gent op de a14. Twee snelwegen komen samen en bij het wisselen van middelste naar de rechter rijbaan een BMW Cabrio een stuk smaller gemaakt.
Had al langer dan 1 minuut knipperlicht aan om in te voegen en uiteindelijk werd er ter hoogte van mijn aanhanger plaats gemaakt. Zie ik een BMW over het hoofd in de dode hoek (voor zover ik die nog heb met 4 spiegels en een sticky ding tegen het raam) die met gelijkblijvende snelheid het verstandig vond om ter hoogte van de treeplank te blijven rijden.
Een volledig ingevuld schadeformulier had meneer al klaarliggen in de auto. Vergeet hij alleen aan te geven dat hij schade had en welke schade dat was. Ben benieuwd hoe dat afloopt.
Het enige wat op kantoor boeide was dat ik geen schae had en de truck door kon blijven rijden.
dennis
" If freedom is outlawed, only the outlaw will be free. "
" One Life,.. Live it "
" One Life,.. Live it "
- Leo
- Site Admin
Wat had je dan verwacht? Een diploma BMW-vermalen? :mrgreen:Dennis en Nancy schreef:Het enige wat op kantoor boeide was dat ik geen schade had en de truck door kon blijven rijden.
Just another day in the office voor de planner Dennis.
Je hebt 'm blij gemaakt dat je truck kon doorrijden, en de rest zal 'm (verzekerings)worst zijn.
Ik weet m'n eerste schade met de vrachtwagen nog. De communicatie ging toen nog per mobilofoon en was zoals altijd erg kort:
"Zeg 't maar Leo."
"Hoi Willem, ik wordt hier net aangehouden door een automobilist die beweert dat ik in Wassenaar met achteruitrijden een auto heb gekraakt"
"Oh, heb je zelf schade?"
"Ik zie niks." (zat een opvouwbare laadklep onder en die deuken niet zo snel)
"Mooi, dan snel terug en het schadeformulier invullen. Daarna linea recta naar de volgende klant want ze staan op je te wachten!"
Dus niks nieuws onder de zon Dennis.:)
Techniek is altijd logisch, daarom snappen de meeste mensen er geen moer van.
-
goeiendag.
ik weet mijn eerste schade met de vrachtwagen ook nog, met een lege 13.60 trailer in Italie uit een smal straatje komend waar aan allebei de kanten auto,s staan, en aan het eind links afslaan, en dan met een uitdraaiende trailer 4 autootjes op de stoep drukken,.....die Italiaantjes waren me een portie boos!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ik had wel wat gevoeld, maar zag pas in de spiegel toen ik recht stond dat er een paar auto,s overleden waren.

ik weet mijn eerste schade met de vrachtwagen ook nog, met een lege 13.60 trailer in Italie uit een smal straatje komend waar aan allebei de kanten auto,s staan, en aan het eind links afslaan, en dan met een uitdraaiende trailer 4 autootjes op de stoep drukken,.....die Italiaantjes waren me een portie boos!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ik had wel wat gevoeld, maar zag pas in de spiegel toen ik recht stond dat er een paar auto,s overleden waren.

Goldwing en camper forever
m.v.g. Louis
m.v.g. Louis
- Admin
- Site Admin
- Contacteer:
Nou als we toch bezig zijn....
Mijn eerste (en zo ongeveer enige serieuze
) dreun was een Bedford TJ (nog zo'n torpedofront), (te hoog) geladen met plastic kratjes Grolsch. Ik reed als 18-jarige op de Westerblokker in de gemeente Blokker (zo stond dat in het PV) en ging iets te snel een haakse hoek om. Kratten in het zeil, wagen op z'n kant. Ik hing aan het stuurwiel en liet me langzaam door het gat van de voorruit (die lag met rubber en al geheel intact buiten) op de straat zakken. Die wagen hebben ze IMHO nooit meer recht kunnen krijgen
Het komische was dat binnen 15 seconden de hele bevolking van Blokker met kruiwagens kwam helpen "opruimen". En dat ze de kraanwagen hadden gebeld om me weer overeind te zetten, zo mogelijk vóórdat de politie ter plaatse zou zijn (wat dus mislukt is). Dat was de plaatselijke sport. Er gingen op dat hoekje gemiddeld twee wagens per week op z'n kant. Drie dagen eerder een wagen met koffiemelk. Zouden ze toen ook zo hulpvaardig zijn geweest
Mijn eerste (en zo ongeveer enige serieuze

Het komische was dat binnen 15 seconden de hele bevolking van Blokker met kruiwagens kwam helpen "opruimen". En dat ze de kraanwagen hadden gebeld om me weer overeind te zetten, zo mogelijk vóórdat de politie ter plaatse zou zijn (wat dus mislukt is). Dat was de plaatselijke sport. Er gingen op dat hoekje gemiddeld twee wagens per week op z'n kant. Drie dagen eerder een wagen met koffiemelk. Zouden ze toen ook zo hulpvaardig zijn geweest

Groeten,
Ernst / Admin
Ernst / Admin
-
ach , zolang het materiele schade is maak ik me niet druk, anders was het toen ik met 25 ton piepers van de mont blanc afdondere aan de italiaanse kant, door een mankement aan de remmen mooi door de vangrails, na 32 uur werd ik uit de cabine gehaald, ik stierf van de dorst , maar had genoeg te vreten
.........

m.v.g. Louis
m.v.g. Louis
- Leo en Janet
- Contacteer:
oei oei wat een verhalen.... ik heb er ook zo één. Was op een heftige motorvakantie geweest in zuidamerika en met een jetlag thuis van heb ik jou daar. De andere dag gelijk overwerken. In de ochtenddienst om 0500uur begonnen kon ik het s'middags terug naar huis in de personenauto ( van de baas) niet meer houden....m'n oogjes vielen dicht....djjjinggggggggg. 0,00001 sec langs de vangrail, de hele rechter kant van voor tot achter in de kreukels. De baas gebeld en deze was echt bezorgt, no problem. Maarrrr een dag later exact het zelfde, maar dan met linkerkant....ik was oververmoeid. Er was nu bijelkaar zoveel schade dat de auto totallos was. De baas maakte er gelukkig geen probleem van, maar ik ben wel driemaal rond de telefoon gelopen om te bellen....en Gzd geen persoonlijk letsel bij mij of bij anderen, daar moet je niet aan denken. Toen moest ik elke dag 130km enkele reis van huis naar het werk, nu gelukkig maar tien minuten.
Dat in slaapvallen, dat moet bij beroepsrijders toch ook wel eens een probleem zijn?
Dat in slaapvallen, dat moet bij beroepsrijders toch ook wel eens een probleem zijn?
-
in slaap vallen is inderdaad een probleem zolang je er een probleem van MAAKT, als ik vroeger in de truck slaap kreeg ging ik gewoon aan de kant en even lekker een uurtje dutten, schijt aan de baas of de klant, die fabriek waar de rommel heen moest stond er de volgende dag toch nog wel, en die smoesjes van ,,ze staan op je te wachten,,geloofde ik allang niet meer.
ik snap de mensheid niet, we zijn een nietig stofwolkje in het oneindig universum, en druk dat we ons maken!!!!!!! alles moet snel , en we hebben nergens tijd voor, materialisme boven alles, net of de wereld stopt met draaien als ik of jij er niet meer zijn, ik heb zojuist ,, het aarden beest,, van Benno Graas gelezen, van Kaapstad naar huis zonder plan, op een ouwe Enfield met aanhanger, na het lezen daarvan begrijp je hoe onzinnig onze westerse gehaaste levensstijl is.
ik snap de mensheid niet, we zijn een nietig stofwolkje in het oneindig universum, en druk dat we ons maken!!!!!!! alles moet snel , en we hebben nergens tijd voor, materialisme boven alles, net of de wereld stopt met draaien als ik of jij er niet meer zijn, ik heb zojuist ,, het aarden beest,, van Benno Graas gelezen, van Kaapstad naar huis zonder plan, op een ouwe Enfield met aanhanger, na het lezen daarvan begrijp je hoe onzinnig onze westerse gehaaste levensstijl is.
m.v.g. Louis
m.v.g. Louis
-
het ergste vond ik nog dat schrikken als je net onder het viaduct uitkwam.... je wist echt niet meer of in je de seconde daarvoor wel keek of sliep ...... :| ( dus dat doen we niet meer !! )
Oh lord won't you buy me...... en de toekomst mag wel wat moderner !
- Jeroen_Hanomaf
- Contacteer:
Rondje camperonderhoud gedaan met m'n vader... olie ververst, kleppen gesteld en luchtfilter eens ff goed schoongemaakt. Helaas is de aanzuigslang inmiddels aardig op beschuit aan het lijken en er is #$% nergens een knappe slang voor een redelijke prijs te vinden met binnendiameter 70. Is toch ook niet zo'n bijzondere slang, gewoon van dat canvas met wapening erin.
Met 1 meter red ik het net, dus iemand nog tips...? (Behalve Wildkamp, beregeningsslang 75cm voor 75 euro......)
Groeten Jeroen
Met 1 meter red ik het net, dus iemand nog tips...? (Behalve Wildkamp, beregeningsslang 75cm voor 75 euro......)
Groeten Jeroen
- Admin
- Site Admin
- Contacteer:
Uh... Eriks?
Groeten,
Ernst / Admin
Ernst / Admin
-
70 mm regenbuis met 2x stukkie motorfiets binnenband als sok !. orgineel outback recept !
- Jeroen_Hanomaf
- Contacteer:
Ik ga nog ff verder zoeken, bel Eriks wel eventjes... Hoewel je in hun webshop alleen per rol van een meter of wat kunt bestellen! 't Moet moet wel enigzins flexibel (samendrukbaar) zijn omdat het inlaatspruitstuk bij de D141 gelijk het kleppendeksel is (het zal ergens wel een voordeel hebben...?) en bij het kleppen stellen moet hij er makkelijk af kunnen. Er is niet genoeg ruimte om het kleppendeksel naar achter te schuiven en dan in de buis te steken.
Het hangt nu allemaal met ducktape aan elkaar en als je gas geeft zie je dat dat gedeelte helemaal naar binnen gezogen wordt -lijkt me niet echt goed!
Jeroen
Het hangt nu allemaal met ducktape aan elkaar en als je gas geeft zie je dat dat gedeelte helemaal naar binnen gezogen wordt -lijkt me niet echt goed!
Jeroen
-
je kan ook eens bij anema gaan buurten, meerdere vrachtauto's hebben natuurlijk inlaatluchtslangen.
- Jeroen_Hanomaf
- Contacteer:
Eriks even gebeld, die verkopehet spul wat ik nodig heb alleen per rol van een meter of 6... ;) Ik heb m'n broer nog even ingeschakeld n.a.v. de tip van Dave, die werkt in de trekker-export en uiteraard hebben ook die dingen nog wel eens een slang nodig -is te bestellen bij hun groothandel voor 10 euries voor 2 meter, dus dat wordt geregeld :)
Groeten Jeroen (nog een weekje doorbijten... en dan vakantie! :))
Groeten Jeroen (nog een weekje doorbijten... en dan vakantie! :))
- vanhooltje
Hallo mannen en vrouwen :mrgreen:
Vandaag alle lagers van mn dif vervangen, de oude waren meer als versleten :mrgreen:
Tijdens het rijden een oorverdovende gegonz achter in :mrgreen:
En ja als je dan rond gaat vragen, roept iedereen "dat moet je niet zelf doen, dat is veel te moeilijk" :shock:
En van "hij moet uitgeslingert worden" (het kroonwiel, anders gaat hij wapperren en loopt alles in de soep) 8)
Maar ik ben een tikkie eigewijs, heb de klok er uit gehaald, wat blijkt er valt nix te verstellen of zo. Vaste zetting kan nix mis mee gaan :D
Dus alle lagers er uit en nieuwe er in, geen herrie meer achter in en rijden als een speer :D
Over rijden gesproken :) , wat me opvalt is dat mensen die me zien rijden, eerst heel verbaast kijken, zwaaien en dan een duim omhoog steken :D dat geeft toch wel een heel apart gevoel :mrgreen:
grt peter
Vandaag alle lagers van mn dif vervangen, de oude waren meer als versleten :mrgreen:
Tijdens het rijden een oorverdovende gegonz achter in :mrgreen:
En ja als je dan rond gaat vragen, roept iedereen "dat moet je niet zelf doen, dat is veel te moeilijk" :shock:
En van "hij moet uitgeslingert worden" (het kroonwiel, anders gaat hij wapperren en loopt alles in de soep) 8)
Maar ik ben een tikkie eigewijs, heb de klok er uit gehaald, wat blijkt er valt nix te verstellen of zo. Vaste zetting kan nix mis mee gaan :D
Dus alle lagers er uit en nieuwe er in, geen herrie meer achter in en rijden als een speer :D
Over rijden gesproken :) , wat me opvalt is dat mensen die me zien rijden, eerst heel verbaast kijken, zwaaien en dan een duim omhoog steken :D dat geeft toch wel een heel apart gevoel :mrgreen:
grt peter
Groet, Peter
Ook op
Ook op

- dereiziger
-
zouden ze soms verbaast zijn over dat rare geluid ?