Zoals belooft nog het reparatie verhaal:
Uiteindelijk 29 eraf geslepen, as (was krom aan andere eind) er doorheen getikt, aan de andere kant zat echter de startmotor in de weg.
Toen ik de rits onderdelen zag die ik toen moest verwijderen om dat allemaal los te gaan krijgen, eerst de grijze cellen maar eens aan het werk gezet om een een andere oplossing te zoeken. Die werd gevonden aan de overkant van de weg in de vorm van een nieuwe ijzerzaag. Hiermee kon ik via de cabine door een sleuf van twee cm de as doorzagen 8) Helaas moest dat drie keer :( Hetgeen resulteerde in een aardige spierpijn.....buiten dat was ik net 5 dagen uit het ziekenhuis na een operatie....
Toen de vervangende as er in met de stangen (met andere klembout en ronde nippels) alles vastzetten/smeren, let wel, we zijn een dag verder......, Louise in de stoel gezet en laten koppelen, en voila, alles werkt, helaas behalve het belangrijkste: de koppeling zelf.
Toen maar eens een nachtje goed gaan slapen en donderdag ochtend alles er weer af. Tekening er bij en zelf logisch nadenken (helpt soms) Blijkt dat ik alles had teruggezet zoals het zat, maar dat werkte nu niet meer omdat nu alle onderdelen heel zijn, alles zat ondersteboven :shock:
Weer alles teruggeplaatst, maar nu zoals ik denk dat het moet, en zowaar, alles werkt. Het heeft zelfs nog nooit zo goed gewerkt!
De 16e heb ik de beschikking over een brug en gaat de rest ook vervangen worden. Het hele stuk tussen 239 en 239 heb ik compleet liggen. Zoals het nu zit ontbreken er een paar onderdelen, bv. de twee 233 zitten nergens.....Ook is 1 227 gelast en de andere voorzien van een gat met draad getapt en bout, vooral die bout breekt constant (6x inmiddels).
Om een uur of 12 gedoucht (ben nog nooit zo zwart geweest

) en vertrokken naar Texel, koppeling doet het nu na terugkeer nog steeds net zo goed, dus dat is nu ok!