Heb gezocht met Google naar een explosed view tekening van bovenstaande Bosch pomp,maar niets gevonden.
Iemand een idee waar te vinden?Een vriend van mij heeft een Opel Vivaro die pas na veel moeite wilde starten om de dag nadien terug hetzelfde probleem te hebben.Samen met hem een beetje gezocht en tot de vaststelling gekomen dat er geen drukopbouw was na de pomp.(Was in garage geweest waar men een sensor vervangen had maar zonder resultaat).
Ventiel getest op de pomp en die was in orde en kreeg spanning,teneinde raad de auto naar een bevriende garage gebracht waar men tot de vaststelling kwam ,defecte pomp.Pomp werd vervangen en motor doet het weer goed.Nu ben ik een beetje nieuwsgierig naar de werking van zulk een pomp en wat er aan fout kan gaan,daarom mijn vraag.Heb de oude pomp liggen en wil deze wel eens demonteren.Wel vastgesteld dat de riemschijf los zat op de conische as maar weet niet of dat gebeurd is bij de demontage of dat dit misschien de oorzaak is.Lijkt mij wel vreemd dat zo iets gemonteerd wordt zonder spie,tijden zijn blijkbaar veranderd.
beste groeten
lowieke
BOSCH CR/CP3S3/R70/20_789 POMP
- Wim
Re: BOSCH CR/CP3S3/R70/20_789 POMP
Hallo Lowieke ,
Ook op mijn inspuitpomp is de riemschijf zonder spie gemonteerd .
Het betreft een VW LT 35 D met de 6 cilinder DW dieselmotor van het bouwjaar 1984 .
Het is dus niet echt iets van de laatste jaren .
Dit is gedaan om de pomptiming goed te kunnen afstellen i v m het rekken van de distributieriem .
Groeten Wim
Ook op mijn inspuitpomp is de riemschijf zonder spie gemonteerd .
Het betreft een VW LT 35 D met de 6 cilinder DW dieselmotor van het bouwjaar 1984 .
Het is dus niet echt iets van de laatste jaren .
Dit is gedaan om de pomptiming goed te kunnen afstellen i v m het rekken van de distributieriem .
Groeten Wim
Groeten Wim
Kan je er vooruit in ? Dan kan je er achteruit weer uit !
Kan je er vooruit in ? Dan kan je er achteruit weer uit !