Mijn vermoeden bleek algauw juist toen ik de letters APC bij google intikte een niet te onderbreken voeding voor computers , UPS ( niet die bus van die amerikaanse pakket dienst) .
Er zat geen leven meer in dus de kast uitelkaar en de accu's eruit , Dat bleek nog een flinke worsteling. Die waren zo kapot dat ze er bijna rond van waren, maar mijn leraar vroeger zij altijd als het tegen zat "geen dood spul de baas" dus eruit. Een paar oude accu's opgesnort en het spul aangesloten inclusief een pc.

En inderdaad er begonnen allerlei lampjes te knipperen de selftest werd afgelopen en toen de pc aan. Toen die opgestart was een film erop gezet en toen alles goed liep de stekker eruit. Mooi spul hoor geen enkele spanningsrimpel waar te nemen. De pc trok zo'n 4 Ampére. Op het paneeltje kon je het ontlaad proces mooi volgen en na een uurtje begon er een indringend alarm af te gaan. Stekker er weer in, alarm uit en vervolgens werdt met dik 7 Ampére de zaak weer opgeladen.
Zoals je kunt zien zit er een dikke trafo in en wat ik begrijp is dit eerste klas spul.

De omvormer geeft een zuiver sinus golf en is goed gedemesioneerd het max vermogen ligt op 1000 watt, aangegeven wordt een vermogen van 700 watt
De automatische lader is bedoeld voor onderhouds vrije stationaire batterijen dus ook klasse.
het nadeel is voor mij dat het een 24 volts ding is terwijl ik 12 volt in de bus heb. De bedoeling is om hem te gebruiken als voeding voor de laptop en overige elektronica. Er zitten twee 12 volt 12 Ah accu's in maar je kunt natuurlijk ook externe accu's aansluiten met meer vermogen.
Voor diegene die overweegt om een omvormer aan te schaffen en ook nog een acculader voor zijn dure huishoud accu's is het wellicht een mooi ding. De lader is niet erg groot maar om de accu's thuis het absorptie proces te laten doorlopen is hij groot zat.
Ik moet er nog wel even wat aan modificeren want als de netstroom eraf gaat klinkt er om de zoveel seconden een doordringende piep, daar moet even een schakelaartje tussen.
Op marktplaats te koop vanaf € 50 euro afhankelijk van de accu's denk ik. die kosten bij APC 130euro maar kun je elders flink goedkoper krijgen. En als je hem op je 24 volt HH accu's zet hoeft er geen accu in.

Groet Pieter