stalling/sleutelruimte en onmisbaar gereedschap

(Wat de Duitsers "Ausbau" noemen)
Plaats reactie
Gebruikersavatar
minuseleven
Berichten: 5
Lid geworden op: 11 jan 2011, 22:35
Contacteer:

stalling/sleutelruimte en onmisbaar gereedschap

Bericht door minuseleven »

hoi allemaal,

(wist niet helemaal of dit de juiste categorie was om dit bericht te plaatsen, het gaat tenslotte over op/inbouw, maar dat hoor ik vanzelf wel).

wij staan op het punt om een 609 aan te schaffen en die het komend jaar tot camper om te bouwen. aangezien we midden in amsterdam wonen zijn we dus ook op zoek naar een loods/deel van schuur etc. oproep op marktplaats leverde wel wat schuren etc op in noordholland, en we 'flyerden' ook al op de industrieterreintjes in amsterdam-oost/noord en west, maar hier dus ook bij deze: mocht één van jullie plek beschikbaar hebben, ons in de juiste richting kunnen helpen, of iets horen; wij houden ons warm aanbevolen!

en om de vraag dan ook zo te maken dat we er allemaal wat van kunnen leren: wat is jullie meest onmisbare stuk gereedschap (behalve goed gevulde koelkast) in jullie loods/oprit/schuur/garage?

gr,
peter
Amsterdam - Hobart by bus. 2012 - .....
voortgang ombouw? http://flic.kr/s/aHsjuHz3rH
Gebruikersavatar
dereiziger
Berichten: 1069
Lid geworden op: 24 jan 2010, 14:53
Locatie: visvliet

Re: stalling/sleutelruimte en onmisbaar gereedschap

Bericht door dereiziger »

Een goeie doppendoos .. en geduld .. heel veel geduld .. dat is ook onmisbaar ;) :mrgreen:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Admin
Site Admin
Berichten: 4381
Lid geworden op: 24 nov 2004, 17:45
Locatie: Haulerwijk (ZO Friesland)
Contacteer:

Re: stalling/sleutelruimte en onmisbaar gereedschap

Bericht door Admin »

Kijk eens of Robert de Moor je verder kan helpen. Van hem hebben we onze eerste (oranje) bus gekocht. Hij heeft een pakhuis (en woont ?) ergens achter aan de Oude Haagseweg.

En behalve de genoemde doppendoos, een set steek/ringsleutels (of tenminste 10, 13, 17 en 19 mm) om de moer tegen te houden, is ook wel handig. (Waar is de tijd dat ik met één waterpomptang een hele Puch onderhield?)

Succes, het kan lastig zijn een plek te vinden. Maar ja, dat krijg je als je graag in de stad wilt wonen :wink:
Groeten,

Ernst / Admin


If you can't fix it with a hammer, you've got an electrical problem.


No man can deny, die Gedanken sind frei!
Gebruikersavatar
vanhooltje
Berichten: 1188
Lid geworden op: 27 nov 2008, 23:57
Locatie: Vrouwenparochie

Re: stalling/sleutelruimte en onmisbaar gereedschap

Bericht door vanhooltje »

Een geschikte ruimte daar kan ik je niet aan helpen, had zelf al grote problemen om iets te kunnen vinden.

Maar wat onmisbaar is bij een MB is een goed Co2 lasapparaat en een slijptol :mrgreen:

En net als Reizigger zegt gedult heeeeeeel veel geduld, ben daar zelf ervarings deskundigge in.
Mag ook wel met 2,5 jaar verbouwing aan mijn vanHooltje (kijk maar op onderstaande link)

grt Peter
Groet, Peter

Schrijf- en typfouten voorbehouden, gelukkig heb ik meer verstand van techniek

http://www.mijnalbum.nl/Album=LB4G4XSV + http://www.mijnalbum.nl/Album=UN4FGQJT

Ook op Afbeelding
Gebruikersavatar
Goldwingh
Berichten: 255
Lid geworden op: 07 aug 2009, 13:58

Re: stalling/sleutelruimte en onmisbaar gereedschap

Bericht door Goldwingh »

Gereedschap: Een goed decoupeerzaag. Aan de wagen hoef je niet zoveel te doen als Peter :lol:
Zie ook: http://picasaweb.google.com/11774080812 ... amper60902#
Groet Henk MB609
Gebruikersavatar
Hupsie Hoola
Berichten: 37
Lid geworden op: 07 jun 2009, 18:33
Locatie: Chillegom

Re: stalling/sleutelruimte en onmisbaar gereedschap

Bericht door Hupsie Hoola »

Als assistente van Peter58 kan ik meedelen dat ik bij de inbouw een schroef/boormachine het meest in mn handen heb gehad...
Daarbij alle maten boortjes, van 1mm tot groot en uiteraard torxbitjes (kan ze niet meer zien, mn wasmachine is er ook niet blij mee...).

Succes!

Christl
Met zwarte handen heb je 't in de vingers
Gebruikersavatar
dereiziger
Berichten: 1069
Lid geworden op: 24 jan 2010, 14:53
Locatie: visvliet

Re: stalling/sleutelruimte en onmisbaar gereedschap

Bericht door dereiziger »

Broeken van sleutelaars moet je ook eerst leeghalen Hupsie ... :mrgreen:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Hupsie Hoola
Berichten: 37
Lid geworden op: 07 jun 2009, 18:33
Locatie: Chillegom

Re: stalling/sleutelruimte en onmisbaar gereedschap

Bericht door Hupsie Hoola »

toevallig zei ik net tegen Peter, wedden dat Ton weer als eerste reageert met een grappige opmerking :mrgreen:
Met zwarte handen heb je 't in de vingers
DVIII
Berichten: 2794
Lid geworden op: 24 jun 2007, 21:38
Locatie: het koningklijk leuterveld

Re: stalling/sleutelruimte en onmisbaar gereedschap

Bericht door DVIII »

het zoeken naar een sleutelruimte is inderdaad moeilijk. tegenwoordig probeert iedereen juridisch en eigenvoordeel zonnig geld te vragen zonder er wat voor terug te doen dus dat wordt nog een hele kluif. @ernst daaraan heb ik nog toe te voegen dat het nooit handig is iemands naam te noemen zonder dat de persoon in kwestie ergens van op de hoogte is. RdeM is een grappige Del Trotter achtige figuur, (volgens zijn buurman) maar geen schuurverhuurder.
Oh lord won't you buy me...... en de toekomst mag wel wat moderner !
Gebruikersavatar
minuseleven
Berichten: 5
Lid geworden op: 11 jan 2011, 22:35
Contacteer:

Re: stalling/sleutelruimte en onmisbaar gereedschap

Bericht door minuseleven »

hoi allemaal,

en dank voor de reacties; die sleutelruimte is er intussen al bijna. wel 'helemaal' in de beemster, maar met prima ruimte, geschikte verhuurders en een iig 1 mede sleutelaar. voor mooie locaties in en ruim om amsterdam houden we ons wel aanbevolen....

gr,
peter
Amsterdam - Hobart by bus. 2012 - .....
voortgang ombouw? http://flic.kr/s/aHsjuHz3rH
Gebruikersavatar
minuseleven
Berichten: 5
Lid geworden op: 11 jan 2011, 22:35
Contacteer:

Re: stalling/sleutelruimte en onmisbaar gereedschap

Bericht door minuseleven »

je stond al gebookmarked ;-)
Amsterdam - Hobart by bus. 2012 - .....
voortgang ombouw? http://flic.kr/s/aHsjuHz3rH
Gebruikersavatar
Janneman
Berichten: 194
Lid geworden op: 08 okt 2007, 12:50
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: stalling/sleutelruimte en onmisbaar gereedschap

Bericht door Janneman »

DVIII schreef:het zoeken naar een sleutelruimte is inderdaad moeilijk. tegenwoordig probeert iedereen juridisch en eigenvoordeel zonnig geld te vragen zonder er wat voor terug te doen dus dat wordt nog een hele kluif. @ernst daaraan heb ik nog toe te voegen dat het nooit handig is iemands naam te noemen zonder dat de persoon in kwestie ergens van op de hoogte is. RdeM is een grappige Del Trotter achtige figuur, (volgens zijn buurman) maar geen schuurverhuurder.
Tja daar zeg je zowat. Ik heb/had een leuke sleutelplek net buiten de bebouwde kom. Vervolgens werd er een woonwijk vlakbij gebouwd, de grens van de bebouwde kom verplaats en plots lag die schuur binnen de bebouwde kom. De eigenaar moest toen weer een nieuwe/andere vergunning aanvragen voor plaatsen van caravans en auto's. Dat kostte hem extra geld en dat mogen wij als huurders dan weer opbrengen. Kortom de overheidsregeltjes kunnen we ook wat van om een stallingsprijs op te drijven...
-----------------------
Groetjes,
Jan
Dennis en Nancy
Berichten: 1956
Lid geworden op: 23 jan 2007, 11:22

Re: stalling/sleutelruimte en onmisbaar gereedschap

Bericht door Dennis en Nancy »

voor onze 406 was dat het co2 lasapparaat, wat al genoemd is, en bij de ups die we nu rijden waren het twee !! accu schroefboor machines van een goed merk. Kun je met een boren en met de ander schroeven.

Wat ik verder onmisbaar vond was het purpistool. Wij hebben de resol isolatieplaten vastgezet met pur via de vast los vast methode en het purpistool was echt ideaal. (met van die bussen pur die je erin schroeft)

en dan vergeet ik bijna de dingen waarvan ik de naam niet meer weet. Van die lange stokken waar je mee kunt stutten. Met zo'n kitspuit greep waar je in kunt knijpen om ze langer te maken. Daarmee heb ik de isoplaten vastgezet om te laten drogen.

Wij hadden ook een stuk of 15 lijmklemmen die erg handig waren. (ramen dakluiken en kasten maken)

Grt dennis
" If freedom is outlawed, only the outlaw will be free. "

" One Life,.. Live it "
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast