Weer een 609 op NL kenteken erbij!!

Hier is er de mogelijkheid om jezelf voor te stellen en je bus dmv een plaatje te laten zien aan de andere bezoekers
Plaats reactie
Nomad41
Berichten: 25
Lid geworden op: 14 jan 2011, 16:30

Weer een 609 op NL kenteken erbij!!

Bericht door Nomad41 »

Hallo allemaal,

Ik ben niet helemaal nieuw hier maar sinds vandaag mijn Nederlandse 609 wel. Ik heb zojuist mijn kenteken binnen gekregen. Vorige week bij de RDW geweest om hem in te voeren en ik kan niet anders zeggen dan dat daar erg aardige mensen werken. De camper komt als 5600 KG camper uit België. Bij mijn vraag aan de dame aan de balie of deze meteen op 3500KG gezet kon worden kreeg ik als antwoord... geen probleem, maar dan krijgt u wel een iets hogere rekening. Daar ging ik natuurlijk mee akkoord. In de hal bij de keurmeester liep deze even om de camper heen, nam een aantal maten en controleerde het chassisnummer. Toen merkte hij op dat ik hem graag op 3500KG wilde en zei.... Nou, dat moeten we dan maar doen. nog even op de weegbrug en dat was het. Bij de belastingdienst mij nog even laten vertellen dat de resterende bpm 0 was en toen kon ik weer gaan. Nu staat mijn 609 als kampeerauto met een ledig gewicht van 2950KG op kenteken.

Het is me allemaal erg mee gevallen, temeer na alle verhalen die ik hier heb gelezen over het invoeren van zo'n bus en de problemen waar je mee te maken kunt krijgen.

grtjs, Florens
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
Jeroen_Hanomaf
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 dec 2004, 21:16
Locatie: Het mooie West Friesland
Contacteer:

Re: Weer een 609 op NL kenteken erbij!!

Bericht door Jeroen_Hanomaf »

Gefeliciteerd, nette bus! :)
In aanbouw: Volkswagen LT46 2,8TDI (ex-servicebus fa. Gebr. Van Kessel)
~~ ervaring is kennis die je opdoet, nadat je het nodig had!~~
Frank.fjph
Berichten: 2227
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Weer een 609 op NL kenteken erbij!!

Bericht door Frank.fjph »

Gefeliciteerd.......

En zeker met een 609 op 3500KG, zou vlgs MBNL niet kunnen, heb je nu ook een personenkenteken met kampeerwagen aantekening ?? heb je ook nog een aantal zitplaatsen opgekregen??
ermee

Frank
Succes verder
Yoni
Berichten: 636
Lid geworden op: 19 nov 2010, 18:44

Re: Weer een 609 op NL kenteken erbij!!

Bericht door Yoni »

Mooie bus hoor! Zijn heerlijke wagens!

Er kan zoveel niet, een 609 mag gewoon op klein rijbewijs hoor ook volgens Daimler Benz dus. Ik weet niet waar je die wijsheid vandaan heb?
Dat ze altijd te zwaar zijn dat is een ander verhaal en een stukje eigen verantwoordelijkheid!
Gebruikersavatar
jooph
Berichten: 279
Lid geworden op: 20 dec 2004, 10:12
Locatie: Holwerd

Re: Weer een 609 op NL kenteken erbij!!

Bericht door jooph »

Hallo Florens,

Dat gewicht valt me mee!!

Had je hem uiterst minimaal als camper ingericht?

Joop
Nomad41
Berichten: 25
Lid geworden op: 14 jan 2011, 16:30

Re: Weer een 609 op NL kenteken erbij!!

Bericht door Nomad41 »

...bedankt voor jullie reacties tot nu toe. Hij staat nu inderdaad op personenauto kenteken met als aantekening kampeerwagen. Het aantal zitplaatsen is 2. Meer zaten er bij de keuring ook niet in. Ik heb hem behoorlijk minimaal ingericht maar als ik wist hoe er naar gekeken zou worden zou het nog minder kunnen hoor. Alleen is dat voor mij niet echt noodzaak omdat hij in oktober belastingvrij wordt. Het gewicht viel mij ook erg mee omdat het toch een 2L2H model is. Ik heb er inmiddels een aantal ramen bij gezet oa in de zijdeur. Dat geeft vooral meer veiligheid door het veel betere zicht.

grtjs, Florens
GerardH
Berichten: 88
Lid geworden op: 11 mei 2009, 14:52
Contacteer:

Re: Weer een 609 op NL kenteken erbij!!

Bericht door GerardH »

Volgens mij is je bus 1 keer verlengd, maar ziet er wel mooi uit!
Nomad41
Berichten: 25
Lid geworden op: 14 jan 2011, 16:30

Re: Weer een 609 op NL kenteken erbij!!

Bericht door Nomad41 »

klopt, hij is 1 keer verlengd maar dat is maat 2. het is maar hoe je het bekijkt.

grtjs,
Gebruikersavatar
Maxer
Berichten: 473
Lid geworden op: 30 sep 2007, 06:45
Locatie: Berkhout
Contacteer:

Re: Weer een 609 op NL kenteken erbij!!

Bericht door Maxer »

Als ie klaar is zou ik maar wegblijven uit in ieder geval Zwitserland en Oostenrijk want de boetes daar zullen je tegenvallen nog afgezien van het ongemak van uitladen. Ik had maar een c rijbewijs gehaald, een stuk handiger als je niet op een paar kilotjes hoeft te kijken. Mooie bus trouwens.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten