Resonantie versnellingsbak/ aandrijfas.

Alles m.b.t. de dragende delen van het voertuig, alsmede versnellingsbak, koppeling, aandrijfas en differentieel.
Rens

Re: Resonantie versnellingsbak/ aandrijfas.

Bericht door Rens »

ik heb lekker een stukje gereden met de bus. toen ik bijna terug was hoorde ik een nieuwe trilling ontstaan. (anders dan de trilling van de gewokkelde aandrijfas)

Voordat ik er over na kon denken hoorde ik BAM, de temperatuur liep op het acculampje ging aan en ik had geen stuurbekrachtiging meer.
Afbeelding

De poelie die de v snaren aandrijft is eraf gebroken. De garage (ja die zelfde als van de aandrijfas) had de krukaspoelie eraf gehad en in de juiste stand gezet vanwege de gradenindeling omdat anders dieselpomp niet af te stellen was.

Er zitten normaal 6 boutjes in, wel heel bijzonder dat er maar 2 afgebroken boutjes te vinden zijn. De poelie zelf ligt nu in de sloot en de 2 v-snaren kon ik in 1 geheel van de straat af rapen.
DVIII

Bericht door DVIII »

geweldige vaklui toch bij zo'n garage ! , afijn heel precies opmeten hoelang de imbuskop bouten M8 moeten zijn en fatsoenlijk aanzetten en nieuwe veerringen gebruiken. Geen locktite omdat het nog een keer los moet. :)
Oh lord won't you buy me...... en de toekomst mag wel wat moderner !
Leo
Site Admin

Bericht door Leo »

Kijk eens in de gaten of er überhaupt wel boutjes in hebben gezeten?
Bij de cirkels lijkt er zodanig veel vuil in de tapgaten te zitten dat het wel lijkt alsof ze daar óók een "foutje" hebben gemaakt.
En daar je ze toch moet gaan claimen vanwege die kromme as, kun je dit grapje meteen meenemen. :roll:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Techniek is altijd logisch, daarom snappen de meeste mensen er geen moer van.
dereiziger

Bericht door dereiziger »

Leuk zo'n garage, :evil: :(
Afbeelding
Rens

Bericht door Rens »

De tapgaten zien er inderdaad uit alsof er al een hele tijd geen boutjes in hebben gezeten, wel vreemd want ik heb nog geen 1000km met de bus gereden sinds de apk.

Morgen ga ik eens een brief schrijven, daar kan ik de foto`s bij doen.

Normaal doe ik alles zelf aan auto`s, omdat ik dan zeker weet dat het goed word uitgevoerd. Het probleem is dat ik geen apk keurmeester ben dus sommige werkzaamheden rond de apk laat ik door een garage uitvoeren. Nu wordt mijn vertrouwen in garages niet echt groter.
DVIII

Bericht door DVIII »

er horen zes bouten in je vaste poelie te zitten , twee zijn afgebroken zo lijkt het op de foto ! en de rest.......
Oh lord won't you buy me...... en de toekomst mag wel wat moderner !
Rens

Bericht door Rens »

Ik heb een brief geschreven naar de garage. Daarin uitleg heb ik de uitleg gezet over de situatie met de eraf gebroken poelie.
De gewokkelde aandrijfas had naar de andere kant gewokkeld moeten zijn als het in de achteruit versnelling was gebeurt.

Ik heb ze 14 dagen de tijd gegeven om te reageren, ik heb geen reactie gekregen, dus morgen gaat er een aangetekende brief heen. Ze krijgen nog een kans om dit professioneel af te handelen.

Ik heb zelf de door hun gemonteerde krukasschijf er afgehaald om de boel wat beter te kunnen inspecteren. Het lijkt erop alsof er echt maar 2 boutjes in hebben gezeten....
Afbeelding

Ik kan er best boos om worden, dit is de eerste keer dat ik een reparatie aan een auto uit besteed. Blijkbaar wordt ik daar meteen genadeloos voor bestraft.
Frank.fjph

Bericht door Frank.fjph »

Dat kan ik me heel goed voorstellen, zeker als je iets voor het eerst uitbesteed.....
doet me denken aan mijn eerste keer na 20 jaar dat ik iets bij de dealer van mijn personenauto liet doen: APK en een beurt,....na 14 dagen brak de distributieriem (bij 70.000 van de 120.000 dat ie mee moest) ....ben er nooit achter gekomen of ze het ding gespannen hadden bij de beurt, maar de wpl chef was het met me eens dat het wel erg slecht overkomt bij een eerste klus en deed er 50% coulance vanaf

Sterkte met de discussie en wie weet nemen ze een voorbeeld aan de coulance die men elders geeft, hoewel mij voor hun situatie een ruimhartigere vergoeding meer op zn plaats lijkt

Frank
HenkWarmenhoven

Bericht door HenkWarmenhoven »

Hoi Rens,
Misschien kun je dit verhaal even kort omschrijven bij het topic Bedrijven?
Dan weten we in ieder geval waar we NIET naar toe moeten..........
Groeten,
Henk.
Nostalgie is niet meer zoals vroeger.
melvin

Bericht door melvin »

Jo Rens wat een narigheid allemaal!
succes man, hopelijk zie ik je weer snel in je bussie op feessies :wink:
Rens

Bericht door Rens »

Nadat ik geen reactie heb gehad op mijn brief besloot ik de garage eens te bellen.
De reactie van deze man was. "Ik heb niet gekeken naar die bouten ik heb er niet aangezeten ik heb de poelie als geheel eraf gehaald met de centrale bout."
Wat ik wel vreemd vind, toen ik bij de garage was had hij gehele front eraf om de poelie vast te zetten.

Voordat ik de bus 800km geleden naar de garage bracht zaten alle bouten erin en zaten ze vast.(ik had een vsnaar vervangen en er naar gekeken)
Hij vertelde me toen ik de bus ophaalde na reparatie dat hij de 2 spietjes erin had gezet, omdat deze er niet in zaten. Ik vind het erg knap dat hij die spietjes erin heeft gekregen zonder de poelie eraf te halen, en nog knapper om dan niet te zien dat er nog 4 bouten ontbreken.

Ik vertelde hem ook dat ik het geen juiste afhandeling van de zaak vond en dat ik anderen hiervoor zal waarschuwen als ze naar zijn bedrijf wilden voor een reparatie.
Zijn reactie daarop is dat hij een proces tegen me zal beginnen "dan leer je me eens op een andere manier kennen"

Het is tijd voor een aangetekende brief en een in gebreke stelling.
Laatst gewijzigd door Rens op 07 jun 2011, 15:48, 1 keer totaal gewijzigd.
melvin

Bericht door melvin »

waar haalt hij het lef vandaan, nee ik zou er geen geduld voor hebben
Rens

Bericht door Rens »

Ik heb een brief terug waarin staat dat de man zich niet aansprakelijk voelt voor de schade omdat het volgens hem "low budget" gedaan moest worden.

Ik heb van te voren gevraagd wat de kosten waren voor de reparatie zodat ik daar rekening mee kon houden. Blijkbaar betekend dat bij hem dat het "low budget" moet gebeuren. Als er dan onderdelen van de bus af gaan vallen na zijn reparaties voelt hij zich daar niet verantwoordelijk voor.

Heeft iemand een advies wat ik nu het best kan doen. Civiele procedure?
Frank.fjph

Bericht door Frank.fjph »

Mij lijkt een briefje waarin je stelt dat hij nu de laatste kans heeft iets te doen alvorens je de zaak uit handen geeft aan je rechtsbijstandsverzekering.
Of je die hebt of niet is niet van belang, en zou ik hier ook niet in een reaktie vermelden. :roll: :shock: :bye:

Frank
Plaats reactie