Grappig, ik had ook een kauwtje, later ook nog een heuse kraai, beiden hartstikke gevaarlijk, niet alleen voor de poes en de hond, (zie papegaai) ook alle vreemdelingen die het in hun hoofd haalden om in de buurt van hun burcht (boom) naast het huis te komen. Vooral de kraai liet zich dan van boven uit de boom vallen met zijn snavel naar beneden..... 8)
Bij de buurvrouw haalden ze dan bv de sigaretten weg, compleet met aansteker, zat ie boven in z'n boom, echt waar, met een sigaret in z'n snavel.....
Beiden zijn enige jaren gebleven, gingen mee naar school en als school uitkwam zat ie halverwege te wachten in een boom en vloog dan zo op m'n schouder! Baarde altijd veel opzien.... :)
Beestjes zijn erg intelligent, ontbijt, lunch en avondeten wisten ze op de minuut, ze aten mee aan tafel.....Vooral zondagochtend was favoriet, als je niet uitkeek zat ie meteen met z'n snavel tot aan z'n oren in de roomboter
Beiden kwamen ook altijd een worm op je schoteltje leggen als je buiten zat, hakten die netjes in stukken voor je. Leuke was, dat aten ze zelf niet, ze waren beiden groot geworden met Chappy (voor de jonge lezertjes: hondenvoer in blik) Geen idee of dat nog bestaat...
Ik heb ze allebei als weggegooid jong vogeltje gevonden, 1 in een plasik zakje gebonden en uit een auto gegooid, de ander verstrikt in een touw.
Tsja, zo kan ik nog wel even doorgaan