Een dieselmotor die versleten is die heeft weinig trekkracht en kan ook te warm worden.
Als de motor te veel zwart rookt dan is die wat te rijk afgesteld. Blauwe rook zie ik altijd bij diesels in het begin dat is onverbrande diesel Dat heb je ook als je niet genoeg voorgloeid. En als je motorolie in je verbrandingskamer krijgt dan gaat ie op de motorolie lopen en slaat de motor op hol.
Ik zou me niet zo druk maken om wat gerook bij een diesel vooral niet met zo'n ouderwetse dieselmotor!
Zuigerveren vervangen is een hoop werk, motorblok moet eruit en naar revisie bedrijf . Het is eigenlijk dan een revisie maar je bllok is wel weer als nieuw
setje zuigerveren voor rokende OM314?
-
-
Re: setje zuigerveren voor rokende OM314?
Beste Knor,
Jouw mening dat het blok eruit moet wil ik graag tegenspreken, de eerder door mij genemde zuigerverenvervanging deed ik in 2010, gewoon op mijn oprit. Heb het mogelijk al eerder geschreven, dus sorry voor de doublures.
Maar wat was er: motor liep stuk, klep door zuiger heen en nog wat ongemakken; echter was vlak voor vakantie, dus ded volgende akties: kop eraf, carterpan eronderuit, zuiger nr 2 eruit geslagen met lomp geweld, vervolgens toch maar de rest van de zuigers eruit gehaald en de drijfstanglagers en zuigerveren van alle zuigers vervangen (zuiger 2 natuurlijk zelf ook), alvorens alles te montyeren even met een hoonapparaat in de boormachine cilinder 2 zwaar gehoond en alle andere cilinders weer glad gemaakt, andere kop erop en klaar...................
Was wel even werk, maaar geen motor uitbouwen en alle extra werk vandien........
DUS HET KAN ZONDER UITBOUWEN EN GEWOON OP DE OPRIT..
fRANK
Jouw mening dat het blok eruit moet wil ik graag tegenspreken, de eerder door mij genemde zuigerverenvervanging deed ik in 2010, gewoon op mijn oprit. Heb het mogelijk al eerder geschreven, dus sorry voor de doublures.
Maar wat was er: motor liep stuk, klep door zuiger heen en nog wat ongemakken; echter was vlak voor vakantie, dus ded volgende akties: kop eraf, carterpan eronderuit, zuiger nr 2 eruit geslagen met lomp geweld, vervolgens toch maar de rest van de zuigers eruit gehaald en de drijfstanglagers en zuigerveren van alle zuigers vervangen (zuiger 2 natuurlijk zelf ook), alvorens alles te montyeren even met een hoonapparaat in de boormachine cilinder 2 zwaar gehoond en alle andere cilinders weer glad gemaakt, andere kop erop en klaar...................
Was wel even werk, maaar geen motor uitbouwen en alle extra werk vandien........
DUS HET KAN ZONDER UITBOUWEN EN GEWOON OP DE OPRIT..
fRANK
-
Dit lukt niet, alleen al de bouten van de drijfstanglagers...
Deze zitten zo vast, dat heb je nog nooit meegemaakt.
Honen met de boormachine is niet honen.
Je gaat je blok slopen.
Je kan beter een recente motor, met weinig kilometers kopen en deze inbouwen.
Uiteindelijk loopt dit echt heel mooi.
Ik spreek uit ervaring.
viewtopic.php?f=21&t=3669&start=25
Groet Hugo
Deze zitten zo vast, dat heb je nog nooit meegemaakt.
Honen met de boormachine is niet honen.
Je gaat je blok slopen.
Je kan beter een recente motor, met weinig kilometers kopen en deze inbouwen.
Uiteindelijk loopt dit echt heel mooi.
Ik spreek uit ervaring.
viewtopic.php?f=21&t=3669&start=25
Groet Hugo

Uploaded with ImageShack.us
Sunnen AN-815 portable , Met dit apparaat heb ik ontelbare motoren proffesioneel gerepareerd, daar is het ook voor bedoeld, zelfs in een weiland.
Als je niet gehinderd door enige kennis met dit gereedschap aan de slag gaat ja dan ga je slopen. met zo,n driepoot van Midlock kun je ook hele goede resutaten bereiken tenminste die ervaring heb ik in Afrika wel opgedaan.
En zo ongelooflijk vast kunnen een paar drijfstangbouten nu ook weer niet zitten dat je ze niet los zou kunnen krijgen. Je hoeft het blok in ieder geval niet tegen te houden, dat ligt mooi vast, wat anders dan op de werkbank.
Wel raar hoor als de één zegt , ik heb het zo gedaan, de ander doodleuk verkondigd dat het nooit zo kan!
Groet Pieter (ook met ervaring)
-