Kan smeerpunten niet vinden...(207)

Alles m.b.t. de dragende delen van het voertuig, alsmede versnellingsbak, koppeling, aandrijfas en differentieel.
Plaats reactie
marcv
Berichten: 8
Lid geworden op: 17 jun 2011, 11:25

Kan smeerpunten niet vinden...(207)

Bericht door marcv »

Heb de bus(207 uit '87) op een smeerkuil staan, vetspuit klaar. Ik kan helaas de smeerpunten niet vinden, afgezien van 1 smeernippel bij elk voorwiel; (die overigens verstopt lijken te ziten).
Ik heb op dit schema gekeken:http://www.mbfreaks.ja-woll.de/MB_Techn ... rplan.html, en zie dat bijv. de "Kreuzgelenk Antriebswelle" echt wel droog lijken te staan; dus maar met de vingers wat vet in kier gesmeerd, maar kan me niet voorstellen dat dat de bedoeling is. Zijn er speciale gaatjes waar ik naar zoeken moet ofzo, of is het gewoon niet anders?
Bedankt!



Sorry voor de beginnersvraag
Gebruikersavatar
Detlev
Berichten: 920
Lid geworden op: 20 apr 2006, 17:21
Locatie: De Bilt

Re: Kan smeerpunten niet vinden...(207)

Bericht door Detlev »

Da's niet zo raar, dat is het schema van een 508.....
Beetje googlen en je hebt de manual gevonden:http://letitbit.net/download/64767.6af4 ... m.rar.html
Helaas staat daar geen smeernippel afbeelding in, maar wel een hoop waardevolle wetenswaardigheden.....
De eerste keer moest ik ook behoorlijk zoeken, ze zitten vaak onder het vet en modder en zijn moeilijk te zien. Borstelen en zoeken dus.
Mercedes 406 uit 1969
marcv
Berichten: 8
Lid geworden op: 17 jun 2011, 11:25

Re: Kan smeerpunten niet vinden...(207)

Bericht door marcv »

He Detlev, bedankt! Ga maar even verder zoeken met staalborstel in de hand. Die download link is niet geschikt voor minderjarigen trouwens, wat een vullis komt er voorbij; gelukkig is de tekst erbij in het russisch. :mrgreen:

groeten Marc
rinus
Berichten: 40
Lid geworden op: 20 mei 2006, 22:59
Locatie: Delfgauw

Re: Kan smeerpunten niet vinden...(207)

Bericht door rinus »

Ik ben in het bezit van een 308 uit 89, er duswel niet zoveel verschil zijn.
Er zitten twee nippels bij elk wiel en een op de tussenas.

Laat bij het smeren wel de vooras uit de vering komen, anders heeft smeren geen zin.

succes.
Rinus
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten