Wat is er vandaag gebeurd?
- Jeroen_Hanomaf
- Contacteer:
Re: Wat is er vandaag gebeurd?
Gelukkig!
Ik heb trouwens Verkeer+Techniek gehaald, donderdag heb ik examen administratie. :)
Ik heb trouwens Verkeer+Techniek gehaald, donderdag heb ik examen administratie. :)
In aanbouw: Volkswagen LT46 2,8TDI (ex-servicebus fa. Gebr. Van Kessel)
~~ ervaring is kennis die je opdoet, nadat je het nodig had!~~
-
Jeroen_Hanomaf schreef:Gelukkig!
Amai dat lijkt me een zware opgave in NL een C rijbewijs halen, als ik het moet herinner heb ik :
- zelf theorie geleerd
- examen afgelegd ( 60 vragen? 80 vragen ? 100 vragen? weet niet meer)
- 20 uur praktijk gedaan ( dus zelf met een truck gereden , lesgever naast mij) -> dit is vooral in de omgeving van het oefencentrum zodat je de straten kent, de trukjes die ze soms proberen ( in enkel richtingstraat rijden enzo)
- praktijk gedaan
-> KLAAR
eitje :-)
- Jeroen_Hanomaf
- Contacteer:
lol :mrgreen:
Ik heb ook de theorie zelf gedaan, zit tegenwoordig naast de benodigde studieboeken, i.p.v. extra boeken met oefenvragen zo'n kaartje bij dat je via internet 30 uur proefexamens en oefenvragen kunt doen, da's wel handig als je het zelf doet. Je kunt dit uiteraard ook via een rijschool doen wat je zo'n €1000 extra (excl btw) kost voor een dag of 2-3 cursus, nee, dan doe ik het wel zelf, zo moeilijk is het allemaal ook niet tot nu toe. Zit toch een uur per dag in de trein, waarbij ik anders uit het raam kijk en nu in een theorieboek.
Examen 1, wat ik vorige week had, was 25 vragen verkeer en 25 techniek. In tegenstelling tot de oefen-examens op internet, waarbij je per examen van 25 vragen 5 fout mag hebben, telt hier alles op, m.a.w., je mag dus 10 fouten in verkeer hebben als je er maar 0 in techniek hebt. Apart...
Ik moet donderdag administratie doen, dan nog een voertuigbeheersingsles+examen op besloten terrein (ben benieuwd wat dat voor moet stellen?) en tot slot pas lessen en echt praktijkexamen doen op de openbare weg. Je kunt ook alles zonder de meeste papierwinkel doen, maar dan scheelt het belastingteruggave en mag je ook maar tot 7,5t rijden. (C1).
Oh ja, en dan mag je (als je wilt) ook nog elke 5 jaar 35 uur nascholing met examens volgend om je 5 jaar geleden verworven Code 95 certificaat geldig te houden... Beroepschauffeur moet onderhand het meest beleerde beroep zijn met al die verplichte cursussen en examens!
Gelukkig heb ik hiervoor (ruim) gespaard als onderdeel van een groter geheel, dus ik wist waar ik aan begon. Het is lastiger een volgende camper voor te stellen als de papieren ervoor te halen!
Jeroen
Ik heb ook de theorie zelf gedaan, zit tegenwoordig naast de benodigde studieboeken, i.p.v. extra boeken met oefenvragen zo'n kaartje bij dat je via internet 30 uur proefexamens en oefenvragen kunt doen, da's wel handig als je het zelf doet. Je kunt dit uiteraard ook via een rijschool doen wat je zo'n €1000 extra (excl btw) kost voor een dag of 2-3 cursus, nee, dan doe ik het wel zelf, zo moeilijk is het allemaal ook niet tot nu toe. Zit toch een uur per dag in de trein, waarbij ik anders uit het raam kijk en nu in een theorieboek.
Examen 1, wat ik vorige week had, was 25 vragen verkeer en 25 techniek. In tegenstelling tot de oefen-examens op internet, waarbij je per examen van 25 vragen 5 fout mag hebben, telt hier alles op, m.a.w., je mag dus 10 fouten in verkeer hebben als je er maar 0 in techniek hebt. Apart...
Ik moet donderdag administratie doen, dan nog een voertuigbeheersingsles+examen op besloten terrein (ben benieuwd wat dat voor moet stellen?) en tot slot pas lessen en echt praktijkexamen doen op de openbare weg. Je kunt ook alles zonder de meeste papierwinkel doen, maar dan scheelt het belastingteruggave en mag je ook maar tot 7,5t rijden. (C1).
Oh ja, en dan mag je (als je wilt) ook nog elke 5 jaar 35 uur nascholing met examens volgend om je 5 jaar geleden verworven Code 95 certificaat geldig te houden... Beroepschauffeur moet onderhand het meest beleerde beroep zijn met al die verplichte cursussen en examens!
Gelukkig heb ik hiervoor (ruim) gespaard als onderdeel van een groter geheel, dus ik wist waar ik aan begon. Het is lastiger een volgende camper voor te stellen als de papieren ervoor te halen!
Jeroen
- Anton
Hoi,
Morgen na de cardioloog dan hoor ik waarschijnlijk of ik mijn rijbewijzen mag houden!
Ik moest mijn rijbewijs verlengen vandaar.
Dacht dat het met de diabetes mis zou gaan maar dat viel mee.
Best wel spannend...
Groet Anton
Morgen na de cardioloog dan hoor ik waarschijnlijk of ik mijn rijbewijzen mag houden!
Ik moest mijn rijbewijs verlengen vandaar.
Dacht dat het met de diabetes mis zou gaan maar dat viel mee.
Best wel spannend...
Groet Anton
- Jeroen_Hanomaf
- Contacteer:
Succes Anton!
Oh ja, die medische keuring die erbij hoort was ik nog even vergeten te vermelden... (€110...)
Oh ja, die medische keuring die erbij hoort was ik nog even vergeten te vermelden... (€110...)
-
Succes Anton!
Gun je het beste en als jij je C behoud kun je weer een paar kg extra meenemen
Gun je het beste en als jij je C behoud kun je weer een paar kg extra meenemen

Vandaag is een Kadootje
-
Hé Jeroen,
Bijna tegelijk Anton succes gewenst, laat het een mooi voorteken zijn! we zijn ook al bijna net zo lang op dit forum aanwezig...
Alhoewel jij wel wat actiever. Voor wat betreft die keuring: shoppen loont! ik heb 30 € betaald voor de keuring.
Ongeveer twee maanden geleden.
Groet.
Bijna tegelijk Anton succes gewenst, laat het een mooi voorteken zijn! we zijn ook al bijna net zo lang op dit forum aanwezig...
Alhoewel jij wel wat actiever. Voor wat betreft die keuring: shoppen loont! ik heb 30 € betaald voor de keuring.
Ongeveer twee maanden geleden.
Groet.
Vandaag is een Kadootje
- dereiziger
- Anton
Hoi,
Dank julie wel!
Laten we maar het beste er van hopen.
Groet Anton
Dank julie wel!
Laten we maar het beste er van hopen.
Groet Anton
- paulv
Anoton,op het nippertje ook succes, Jeroen natuurlijk ook
.
Mvg. Paul

Mvg. Paul
Bezoek altijd welkom!
- paulv
Vandaag op voor de tweejaarlijkse APK, wederom in Waalre
(APK Aalst Waalre), nu wel € 90.
Remslangen-voor afgekeurd, kwaliteits vervangingsproduct (merkloos) van Jan Stolp
van Caravanservice de Kogge in Hem, pas 5 jaar oud.
Ter plekke door Koen (de achterbuurman) vervangen door originele Mercedes Slangen, wel € 90 de twee.
Uurtje werk, inclusief ontluchten, € 50 gegeven, tenslotte was ie meer dan € 500 (vijfhonderd euri) goedkoper van Jan Stolp
voor hetzelfde werk.
Voor de rest wederom goedgekeurd :D , weer twee jaar.
Mvg. Paul

Remslangen-voor afgekeurd, kwaliteits vervangingsproduct (merkloos) van Jan Stolp

Ter plekke door Koen (de achterbuurman) vervangen door originele Mercedes Slangen, wel € 90 de twee.
Uurtje werk, inclusief ontluchten, € 50 gegeven, tenslotte was ie meer dan € 500 (vijfhonderd euri) goedkoper van Jan Stolp

Mvg. Paul
Bezoek altijd welkom!
- Anton
Hoi,
De cardioloog zag geen bezwaren, het ligt nu bij de CBR arts, maar het lijkt goed te komen.
Groet Anton
De cardioloog zag geen bezwaren, het ligt nu bij de CBR arts, maar het lijkt goed te komen.
Groet Anton
- Jeroen_Hanomaf
- Contacteer:
Had Peter toch gelijk! :)
Peter, nog dank voor de tip over die keuring, ik dacht dat net als examens gewoon overal even duur was. Scheelt toch weer!
Groeten Jeroen
Peter, nog dank voor de tip over die keuring, ik dacht dat net als examens gewoon overal even duur was. Scheelt toch weer!
Groeten Jeroen
- dereiziger
- Anton
Hoi,
Het blijft nog even afwachten maar ik heb er vertrouwen in.
Groet Anton
Het blijft nog even afwachten maar ik heb er vertrouwen in.
Groet Anton
- Bommes
- Contacteer:
Leuke zaak he van Frank.. :mrgreen:paulv schreef:Vandaag op voor de tweejaarlijkse APK, wederom in Waalre(APK Aalst Waalre), nu wel € 90.
Remslangen-voor afgekeurd, kwaliteits vervangingsproduct (merkloos) van Jan Stolpvan Caravanservice de Kogge in Hem, pas 5 jaar oud.
Uurtje werk, inclusief ontluchten, € 50 gegeven, tenslotte was ie meer dan € 500 (vijfhonderd euri) goedkoper van Jan Stolpvoor hetzelfde werk.
Mvg. Paul
- paulv
Ik wordt er direct en prima geholpen en hij doet niet moeilijk. Kleine problemen worden direct verholpen. Dat is me ook wat (extra) waard.
Mvg. Paul
Mvg. Paul
Bezoek altijd welkom!
-
over keuringen en rijbewijzen gesproken. Donderdag een gezichtsveld test gehad met dramatische afloop. De oogarts heeft dingen tegen me gezegd die ik nog aan het verwerken ben. :ooo
" If freedom is outlawed, only the outlaw will be free. "
" One Life,.. Live it "
" One Life,.. Live it "
- paulv
Nou Dennis, ik hoop maar dat het meevalt en er een mouw aan te passen is na het verwerken.
Mvg. Paul
Mvg. Paul
Bezoek altijd welkom!
-
bedankt paul.
Het kwam erop neer dat het niet meer beter word en het gezichtsveld enkel nog slechter kan worden.
Moet door naar een academisch zhs.
Ik ben wel goed aan de beurt deze maand.
Grt dennis
Het kwam erop neer dat het niet meer beter word en het gezichtsveld enkel nog slechter kan worden.
Moet door naar een academisch zhs.
Ik ben wel goed aan de beurt deze maand.
Grt dennis
" If freedom is outlawed, only the outlaw will be free. "
" One Life,.. Live it "
" One Life,.. Live it "
- vanhooltje
Zo vandaag samen met John even een paar reserve assen gescoord :D Helemaal top en reuze gezellig sleutelen zo. :D

By vanhooltje at 2011-07-23
DE sloper had de camper op zijn kant gegooid met de heftruck (met tegenzin, hij was bang dat alles kapot zou gaan) maar afspraak is afspraak

Dat maakt het sleutelen erg makkelijk zo :mrgreen: Het zat toch al moor vast, en als je dat onder een auto moet gaan liggen doen dan word het een crime :o
Ja wijde neus gaten kregen we er wel van, vooral de veerstroppen achter zorgde voor grote problemen. Uiteindelijk heb ik de sloper ze maar door laten branden met de snijbrander. En na de klus f poseren, bij een camper op zijn kant en geen assen meer

Jhon :D

En ikke
Daarna naar vanHooltje gereden en de boel weer uitgeladen (met heftruck) Wat bij gebabbeld over vanHooltje, daarna is Jhon weer richting huis gegaan.
Ik ben natuurlijk heel nieuwsgierig de boel aan het demonteren geweest. En tot mijn grote Vreugde zijn de remschoenen veren en trommels piekfijn in orde :D :D :D
Ook de flens van het differentieel is in goede staat, deze kan ik goed gebruiken omdat de oude veel te veel ruimte had en steeds los kwam, van daar deze missie die Jhon en ik hadden vandaag. Zodat ik volgende week (ziet er naar uit dat het weer weer beter word) weer weg kan :D
Jhon nogmaals bedankt voor de geweldige hulp, en dit is zeker een wederdienst en tig bier waard

DE sloper had de camper op zijn kant gegooid met de heftruck (met tegenzin, hij was bang dat alles kapot zou gaan) maar afspraak is afspraak

Dat maakt het sleutelen erg makkelijk zo :mrgreen: Het zat toch al moor vast, en als je dat onder een auto moet gaan liggen doen dan word het een crime :o
Ja wijde neus gaten kregen we er wel van, vooral de veerstroppen achter zorgde voor grote problemen. Uiteindelijk heb ik de sloper ze maar door laten branden met de snijbrander. En na de klus f poseren, bij een camper op zijn kant en geen assen meer

Jhon :D

En ikke
Daarna naar vanHooltje gereden en de boel weer uitgeladen (met heftruck) Wat bij gebabbeld over vanHooltje, daarna is Jhon weer richting huis gegaan.
Ik ben natuurlijk heel nieuwsgierig de boel aan het demonteren geweest. En tot mijn grote Vreugde zijn de remschoenen veren en trommels piekfijn in orde :D :D :D
Ook de flens van het differentieel is in goede staat, deze kan ik goed gebruiken omdat de oude veel te veel ruimte had en steeds los kwam, van daar deze missie die Jhon en ik hadden vandaag. Zodat ik volgende week (ziet er naar uit dat het weer weer beter word) weer weg kan :D
Jhon nogmaals bedankt voor de geweldige hulp, en dit is zeker een wederdienst en tig bier waard
Groet, Peter
Schrijf- en typfouten voorbehouden, gelukkig heb ik meer verstand van techniek
http://www.mijnalbum.nl/Album=LB4G4XSV + http://www.mijnalbum.nl/Album=UN4FGQJT
Ook op
Schrijf- en typfouten voorbehouden, gelukkig heb ik meer verstand van techniek
http://www.mijnalbum.nl/Album=LB4G4XSV + http://www.mijnalbum.nl/Album=UN4FGQJT
Ook op

- Berthil
Eergisteren de 2 ton overschreden, wat inhoud dat ik in de bijna 7 jaar dat ik de bus heb 50.000 km heb gereden en dus verantwoordelijk ben voor 25% van de kilometers.

en hier nog een fotootje van onderweg.
We zitten nu bijna in zuid spanje bij Gabo de Gata.

Groeten Berthil

en hier nog een fotootje van onderweg.
We zitten nu bijna in zuid spanje bij Gabo de Gata.

Groeten Berthil
MB Sprinter 2015
De enige manier om je dromen uit te laten komen, is wakker worden.
- paulv
Hoi Berthil,
Persoonlijk vind ik het daar een mooie plekken van Spanje bv. La Isleta del Moro, mooi aan het strand in de baai, water, een winkel, prima restaurants en tapas (gratis) bars. Sla San José maar over.
Maar sla vooral Almeria niet over, een fantastische Spaans stad zonder toeristen. Je kunt mooi gratis bewaakt staan onder de geel/blauwe verkeerstoren in de haven, direct bij het Moorse centrum. Internetten in de bibliotheek, 500m. Pas na 21h begint het daar te leven, jong en oud gaan (gratis) tapas eten en het blijft druk tot in de vroege uurtjes. Vraag bij het VVV de tapas routekaart. Een must is Casa Puga http://www.barcasapuga.es/ , kijk op de kaart maar eens naar de tapas, probeer eens Aguja (zwaardvis, speek uit ahoega) en Mojama (gedroogde tonijn, speek uit mogamma).
Mvg. Paul
Persoonlijk vind ik het daar een mooie plekken van Spanje bv. La Isleta del Moro, mooi aan het strand in de baai, water, een winkel, prima restaurants en tapas (gratis) bars. Sla San José maar over.
Maar sla vooral Almeria niet over, een fantastische Spaans stad zonder toeristen. Je kunt mooi gratis bewaakt staan onder de geel/blauwe verkeerstoren in de haven, direct bij het Moorse centrum. Internetten in de bibliotheek, 500m. Pas na 21h begint het daar te leven, jong en oud gaan (gratis) tapas eten en het blijft druk tot in de vroege uurtjes. Vraag bij het VVV de tapas routekaart. Een must is Casa Puga http://www.barcasapuga.es/ , kijk op de kaart maar eens naar de tapas, probeer eens Aguja (zwaardvis, speek uit ahoega) en Mojama (gedroogde tonijn, speek uit mogamma).
Mvg. Paul
Laatst gewijzigd door paulv op 24 jul 2011, 19:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Bezoek altijd welkom!
- Berthil
Paul bedankt voor de tip,
we gaan idd via de kust weer terug omhoog.
We zullen kijken of we wat tapas kunnen scoren in Almeria.
Groeten Berthil.
we gaan idd via de kust weer terug omhoog.
We zullen kijken of we wat tapas kunnen scoren in Almeria.
Groeten Berthil.
MB Sprinter 2015
- paulv
Daar krijg je vast geen spijt van, wel wachten tot 21h
, 3 tapas en je hoeft geen eten meer, helaas moet je er wel bij drinken :mrgreen: .
Mvg. Paul

Mvg. Paul
Bezoek altijd welkom!