Wat is er vandaag gebeurd?
- Anton
Re: Wat is er vandaag gebeurd?
hoi,
Vandaag en gisteren verhuisd, nu nog de laatste loodjes.
Dan ben ik weer terug op mijn geboorteplaats: Hengelo ov.
Uiteraard geholpen door fam en vrienden.
Als het mee zit dan heb ik morgen ook weer mijn eigen internet, ik lift nu ff mee met een kennis die dichtbij woont, waarvoor mijn dank!
Groet Anton
Vandaag en gisteren verhuisd, nu nog de laatste loodjes.
Dan ben ik weer terug op mijn geboorteplaats: Hengelo ov.
Uiteraard geholpen door fam en vrienden.
Als het mee zit dan heb ik morgen ook weer mijn eigen internet, ik lift nu ff mee met een kennis die dichtbij woont, waarvoor mijn dank!
Groet Anton
- melvin
Heerlijk! Zo te zien wat beter weer dan bij ons hier in zuid Tsjechie:(
Morgen vertrekken we naar het noorden, niet omdat het weer daar veel beter is maar we willen een festival bezoeken wat daar gaande is. Daarna zal ik weer na anderhalve week over de autobahn terug naar NL sjeezen:)
Grtn uut Cz!
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- Admin
- Site Admin
- Contacteer:
Hier in Thüringen was vandaag een echt prachtige dag (een van de eerste van de afgelopen twee weken).
Hemelsbreed niet zo gek ver van de Tsjechische grens verwijderd... Maar toch laten we Tsjechië deze reis maar oost van ons liggen (doet me te veel aan werken denken).
Hemelsbreed niet zo gek ver van de Tsjechische grens verwijderd... Maar toch laten we Tsjechië deze reis maar oost van ons liggen (doet me te veel aan werken denken).
Groeten,
Ernst / Admin
If you can't fix it with a hammer, you've got an electrical problem.
No man can deny, die Gedanken sind frei!
Ernst / Admin
- Jeroen_Hanomaf
- Contacteer:
Mijn brik staat nog steeds niet-startend op de boerderij. Wel een prachtplek aan 't IJsselmeer, maar hij mag van mij toch inmiddels ook wel weer eens ergens anders naar toe!
In aanbouw: Volkswagen LT46 2,8TDI (ex-servicebus fa. Gebr. Van Kessel)
~~ ervaring is kennis die je opdoet, nadat je het nodig had!~~
- Admin
- Site Admin
- Contacteer:
Ons plekje is wat minder idyllisch... We staan langs de B19 in Beieren. Maar starten lukt net zo min :(
Morgen een garagist met een andere Amerikaanse opvoerpomp laten komen, volgens de ADAC is dat het probleem. Ik denk dat het ook een lekje kan zijn in de aanvoerleiding. Sie is zo'n 8 m lang, ga maar zoeken...
Morgen een garagist met een andere Amerikaanse opvoerpomp laten komen, volgens de ADAC is dat het probleem. Ik denk dat het ook een lekje kan zijn in de aanvoerleiding. Sie is zo'n 8 m lang, ga maar zoeken...
Groeten,
Ernst / Admin
Ernst / Admin
- Leo
- Site Admin
Gewoon een eind slang er tussen Ernst.
Kun je thuis wel uitzoeken waar het lek zit.
Kun je thuis wel uitzoeken waar het lek zit.
Techniek is altijd logisch, daarom snappen de meeste mensen er geen moer van.
- Anton
Hoi,
Ik heb bericht gehad dat ik weer een volledig rijbeijs kan en mag aanvragen!
Dus de eerste 5 jaar kan ik weer vooruit.
Tis wel een dure grap, € 90 voor het aanvragen en en € 180.00 bij de cardioloog.
Nou ja, eem hobby mag wel wat kosten.
Groet Anton
Ik heb bericht gehad dat ik weer een volledig rijbeijs kan en mag aanvragen!
Dus de eerste 5 jaar kan ik weer vooruit.
Tis wel een dure grap, € 90 voor het aanvragen en en € 180.00 bij de cardioloog.
Nou ja, eem hobby mag wel wat kosten.
Groet Anton
- Leo
- Site Admin
Gefeliciteerd Anton.:)
Da's vast wel een pak van je hart.
Da's vast wel een pak van je hart.
- paulv
Mooi zo Anton, je kunt weer een tijdje voorruit
.
Mvg.Paul

Mvg.Paul
Bezoek altijd welkom!
-
Dat is goed nieuws dus.
Kost een paar centen maar dan heb je ook wat....
Frank
Kost een paar centen maar dan heb je ook wat....

Frank
- Admin
- Site Admin
- Contacteer:
Gefeliciteerd Anton!
Vooral met de professionele inschatting van je gezondheid, maar natuurlijk ook met het feit dat je weer met van alles en nog wat de weg op mag.
Vooral met de professionele inschatting van je gezondheid, maar natuurlijk ook met het feit dat je weer met van alles en nog wat de weg op mag.
Groeten,
Ernst / Admin
Ernst / Admin
- Anton
Hoi,
Dank julie allemaal voor het medeleven!
Over 5 jaar kijken we wel weer.
Ben toch al een beetje aan het rondkijken.
In mijn nieuwe huis in Hengelo kan er wel wat naast of achter het huis staan.
De vorige bewoner heeft er een garage laten zetten maar de man had geen camper dus daar is ie helaas niet opgebouwd, nou ja laat ik niet klagen.
Veel camperaars hebben die ruimte helmaal niet.
Groet Anton
Dank julie allemaal voor het medeleven!
Over 5 jaar kijken we wel weer.
Ben toch al een beetje aan het rondkijken.
In mijn nieuwe huis in Hengelo kan er wel wat naast of achter het huis staan.
De vorige bewoner heeft er een garage laten zetten maar de man had geen camper dus daar is ie helaas niet opgebouwd, nou ja laat ik niet klagen.
Veel camperaars hebben die ruimte helmaal niet.
Groet Anton
- Admin
- Site Admin
- Contacteer:
Vandaag kwam Kfz-Meister Thomas Hofmann met wat materiaal in een oud Golfje (uit z'n handelsvoorraad volgens de nummerplaten) om te kijken wat er aan onze Skoolie mankeert. Door een transparant filtertje in de retourleiding te monteren, constateerde hij dat er onvoldoende krachtstof (Prof. Prlwytzkofsky) naar de inspuitpomp komt. Eigenlijk wisten we dat al... Het kan dus nog steeds aan een defecte opvoerpomp liggen, of toch aan een lekje ergens onderweg in die 8 m leiding, filterbus, ... you name it.
Morgen komt hij met wat speciaal gemaakte koppelingen (banjo-nylon slang) en dan rijd ik met Skoolie uit een brandstoftankje onder m'n stoel (en een retourtankje ernaast) naar de Werkstatt. Met druk op de tank zoekt hij dan een eventueel lek en zo nodig monteert hij een elektrisch opvoerpompje links in de motorruimte. De bedoeling is dat we in de loop van morgen weer mobiel zijn.
Dus we staan nog een nachtje langs de B19 op een keerlus (voldoende plaats). Vanavond even half uurtje Honda aan voor een hete douche morgenochtend. Sylvia geniet van de vele wilde bloemen en heeft, samen met Motek, een moeder en kind ree op een paar meter voor zich het pad zien oversteken. En boven op de berg, midden in het bos, blijkt opeens een Lidl te zijn. Dus we hebben onze eerste levensbehoeften weer kunnen aanvullen
Op weg naar de Lidl vanavond kroop er trouwens ook nog een hazelworm (?) over het pad. In Beerse moeten we het doen met één hond, één egel en een heleboel vogels. We zijn dus ècht met vakantie!
Morgen komt hij met wat speciaal gemaakte koppelingen (banjo-nylon slang) en dan rijd ik met Skoolie uit een brandstoftankje onder m'n stoel (en een retourtankje ernaast) naar de Werkstatt. Met druk op de tank zoekt hij dan een eventueel lek en zo nodig monteert hij een elektrisch opvoerpompje links in de motorruimte. De bedoeling is dat we in de loop van morgen weer mobiel zijn.
Dus we staan nog een nachtje langs de B19 op een keerlus (voldoende plaats). Vanavond even half uurtje Honda aan voor een hete douche morgenochtend. Sylvia geniet van de vele wilde bloemen en heeft, samen met Motek, een moeder en kind ree op een paar meter voor zich het pad zien oversteken. En boven op de berg, midden in het bos, blijkt opeens een Lidl te zijn. Dus we hebben onze eerste levensbehoeften weer kunnen aanvullen

Op weg naar de Lidl vanavond kroop er trouwens ook nog een hazelworm (?) over het pad. In Beerse moeten we het doen met één hond, één egel en een heleboel vogels. We zijn dus ècht met vakantie!
Groeten,
Ernst / Admin
Ernst / Admin
- Saskia
Vandaag ben ik begonnen een kampeerwagen van mijn Berlingo te maken. :D
Bed staat er in. Nu bezig gordijntjes te naaien.
Bed staat er in. Nu bezig gordijntjes te naaien.
-
VAlt een Berlingo wel onder de forumdoelgroep????......
Succes met de inbouw, keukenblokje is zeker ijdele hoop
FRAnk

Succes met de inbouw, keukenblokje is zeker ijdele hoop
FRAnk
- Admin
- Site Admin
- Contacteer:

Volgens mij moet er wel een leuke vakantie in een Berlingo mogelijk zijn!
Groeten,
Ernst / Admin
Ernst / Admin
- melvin
Op de terugweg van Tsjechie toch nog maar besloten om de wat warmere kant op te gaan, even kijken of de baas het ermee eens was betreft planning op werk maar dat zat allemaal mee.
vanacht rijden we richting italie, of ergens die hoek, we zien wel, 2 en een halve week! :P
lekkerrrr
vanacht rijden we richting italie, of ergens die hoek, we zien wel, 2 en een halve week! :P
lekkerrrr
- dereiziger
Allereerst anton gefeliciteerd, das vast een opluchting denk ik zo ! En saskia geweldig mocht je op reizen met de berlingo een plekkie int noorden zoeken... Bij ons kan je vrij staan ....
Wij zijn na 2 week frankrijk weer terug in dit natte regenachtige nederland . Gisternnaar castlefest geweest en nu bij het kroller muller muaeum een plekkie gevonden.. Maar als het nat blijft ben ik snel thuis
Grt ton en de rest
Wij zijn na 2 week frankrijk weer terug in dit natte regenachtige nederland . Gisternnaar castlefest geweest en nu bij het kroller muller muaeum een plekkie gevonden.. Maar als het nat blijft ben ik snel thuis
Grt ton en de rest
- Admin
- Site Admin
- Contacteer:
Sinds gisteren weer terug van weggeweest. Ik kan Thüringen aan iedereen aanraden! Plaatjes staan op sittig.nl.
Vandaag de radio uitgebouwd en een andere (uit voorraad) ingebouwd. Even slecht geluid, ondanks de vier nieuwe Sony-speakers... Na een heleboel plussen en minnen blijken bij oudere Amerikaanse radio's alle speakers een gemeenschappelijke massa te hebben. En de bedrading is daarop aangepast :-(
Dus morgen maar een stel gaatjes door een aantal ribben boren en proberen met een stuk ijzerdraad wat nieuwe snoeren in het dak weg te werken...
Vandaag de radio uitgebouwd en een andere (uit voorraad) ingebouwd. Even slecht geluid, ondanks de vier nieuwe Sony-speakers... Na een heleboel plussen en minnen blijken bij oudere Amerikaanse radio's alle speakers een gemeenschappelijke massa te hebben. En de bedrading is daarop aangepast :-(
Dus morgen maar een stel gaatjes door een aantal ribben boren en proberen met een stuk ijzerdraad wat nieuwe snoeren in het dak weg te werken...
Groeten,
Ernst / Admin
Ernst / Admin
- roelof
- Contacteer:
Nu weet ik ook waarom ik geen goed geluid in mijn Chevy kan krijgen ondanks de nieuwe sony speakers en bij een beetje vermogen gaat de radio in de beveiliging. de massa dus.
Gr:Roelof
Gr:Roelof
- Admin
- Site Admin
- Contacteer:
Vandaag de hele dag hard gewerkt
Vele uren gaten geboord boven m'n hoofd (wat een pokkenbaan!) en draden getrokken. En toen het gras een beetje droog was met de maaier aan de slag gegaan. Het gras stond bijna kniehoog door onze vakantie :x
En vanavond verder met de speakersnoeren: laatste doorgetrokken, schuifjes aangeknepen en toen proefgedraaid. Jemig, wat een geluid! Vier goede speakers i.p.v. acht slechte. En geen sluiting over massa. Ik wil meteen gaan rijden

En vanavond verder met de speakersnoeren: laatste doorgetrokken, schuifjes aangeknepen en toen proefgedraaid. Jemig, wat een geluid! Vier goede speakers i.p.v. acht slechte. En geen sluiting over massa. Ik wil meteen gaan rijden

Groeten,
Ernst / Admin
Ernst / Admin
- Leo
- Site Admin
Net weer terug van anderhalf etmaal spoedklus.
De combinatie dik 10 uur varen op een knobbelige Noordzee, een lege maag en uitermate slecht zeegedrag van het transportvaartuig zorgden dat ik voor het eerst sinds dik 30 jaar weer eens een beetje zeeziek werd. :?
Vond er geen barst aan en ben blij dat ik weer met m'n klompen in de natte klei sta.
En nu eerst lekker slapen.:P
De combinatie dik 10 uur varen op een knobbelige Noordzee, een lege maag en uitermate slecht zeegedrag van het transportvaartuig zorgden dat ik voor het eerst sinds dik 30 jaar weer eens een beetje zeeziek werd. :?
Vond er geen barst aan en ben blij dat ik weer met m'n klompen in de natte klei sta.
En nu eerst lekker slapen.:P
- dereiziger
Leo en zeeziek . das een contradictie :P ..
vandaag weer thuis na 3 week aan hobbel met het 508ie (3500km).. en voor het eerst sinds mensenheugenis niet hoeven sleutelen onderweg . :mrgreen:
vandaag weer thuis na 3 week aan hobbel met het 508ie (3500km).. en voor het eerst sinds mensenheugenis niet hoeven sleutelen onderweg . :mrgreen:
- vanhooltje
Welkom thuis Ton

Groet, Peter
Schrijf- en typfouten voorbehouden, gelukkig heb ik meer verstand van techniek
http://www.mijnalbum.nl/Album=LB4G4XSV + http://www.mijnalbum.nl/Album=UN4FGQJT
Ook op
Schrijf- en typfouten voorbehouden, gelukkig heb ik meer verstand van techniek
http://www.mijnalbum.nl/Album=LB4G4XSV + http://www.mijnalbum.nl/Album=UN4FGQJT
Ook op

- Jeroen_Hanomaf
- Contacteer:
Net met een maand vertraging mijn deel 2 theorie voor C-rijbewijs gehaald (administratie) met 3 fouten (50 vragen waar je er maar liefst 10 van fout mag hebben!) Magirus, here I come :mrgreen:
Helaas ging door ziekte van de instructeur m'n aansluitende intakeles (eindelijk eens een stukje rijden...!) niet door, gaat lekker zo, 3 weken geleden zat ik al door een foutje van de rijschool op de verkeerde examenlokatie voor wat ik vandaag moest doen en nu dit -al kunnen ze hier in tegenstelling tot de vorige keer niet zo veel aan doen, jammer is het wel weer! :(
Prettig weekend!
Helaas ging door ziekte van de instructeur m'n aansluitende intakeles (eindelijk eens een stukje rijden...!) niet door, gaat lekker zo, 3 weken geleden zat ik al door een foutje van de rijschool op de verkeerde examenlokatie voor wat ik vandaag moest doen en nu dit -al kunnen ze hier in tegenstelling tot de vorige keer niet zo veel aan doen, jammer is het wel weer! :(
Prettig weekend!
In aanbouw: Volkswagen LT46 2,8TDI (ex-servicebus fa. Gebr. Van Kessel)