Wat is er vandaag gebeurd?

(Leuteren = kletsen)
Hier bestaat geen off-topic. Maar wel goede omgangsvormen!
Plaats reactie
Admin
Site Admin
Contacteer:

Re: Wat is er vandaag gebeurd?

Bericht door Admin »

Hi Jeroen,

Geef mij ook zo'n rijschool! Maar uiteraard gefeliciteerd!

BTW Houd je er wel rekening mee dat het bij een luchtgekoelde motor stukken moeilijker is om gratis je boiler te verwarmen dan bij een watergekoelde motor?
De discussie over boiler versus geiser wordt al elders gevoerd :roll:
Groeten,

Ernst / Admin

If you can't fix it with a hammer, you've got an electrical problem.

No man can deny, die Gedanken sind frei!
Leo
Site Admin

Bericht door Leo »

Maak je niet ongerust Ernst, ik heb Jeroen al weer heel zachtjes horen praten over een nog rottere Hanomag dan hij al heeft.. :roll: :mrgreen:
Techniek is altijd logisch, daarom snappen de meeste mensen er geen moer van.
Admin
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Admin »

Vast een AL28? Kan-ie ook ophouden met die geldverslindende (maar wel leuke) rijlessen :roll:
En je schrijft "heel zachtjes praten". Ook dat staat haaks op de akoestische beleving van een produkt van de heren KHD!
Groeten,

Ernst / Admin

Detlev

Bericht door Detlev »

dereiziger schreef:..... 508ie (3500km).. en voor het eerst sinds mensenheugenis niet hoeven sleutelen onderweg . :mrgreen:
Moet een goede tijd voor bussies zijn, wij zijn ook weer thuis en hebben ook niet gesleuteld.....ook voor het eerst :up:
Mercedes 406 uit 1969
vanhooltje

Bericht door vanhooltje »

Zo vandaag de groote dag de jaarlijkse APK :shock: Na wat remmen gesteld te hebben werd vanHooltje weer GOED GEKEURD :D :D :D :lol:

Dus we kunnen weer een jaartje voort :D
Ik kreeg wel de aanmerking koplampen vervangen voor volgend jaar, het was op z,n reed af zij hij, maar kon nog net :D
Wel trok de keurmeester even mn versnelling pook aan gort :evil: Ik zeg tegen hem je moet de oude dame ook wel met respect bedienen he.
100 x excuus van zijn zijde en deed het daarna met gevoel in plaats van brute kracht :mrgreen:
Met een hoop gefriemel boel weer heel, en kon de keuring beginnen.

Wat betreft die versnelling pook, die van mij werkt met kabels (hier even een foto er van).

Afbeelding
By vanhooltje at 2011-08-12

Hij had de rechter kogel uit het blokje getrokken.
Groet, Peter

Schrijf- en typfouten voorbehouden, gelukkig heb ik meer verstand van techniek

http://www.mijnalbum.nl/Album=LB4G4XSV + http://www.mijnalbum.nl/Album=UN4FGQJT

Ook op Afbeelding
Jeroen_Hanomaf
Contacteer:

Bericht door Jeroen_Hanomaf »

Dank voor de felicitaties, er zit nu eindelijk weer eens wat voortgang in (keuring, intake-les en theorie-examen nummer 3 staan allemaal gepland) en door het gepruts van de rijschool krijg ik iig korting, want zoals het tot nu toe gegaan is... ach, als ik straks dat vernieuwde roze pasje heb, is alles weer vergeten... :mrgreen:

En een AL-28? Nee dank u, die gaat zo mogelijk nog trager dan mijn huidige exemplaar! Ik denk dat het ding waar Leo op doelt die F86 is waar ik een week of wat geleden bij ben wezen kijken en die zo mogelijk nog slechter als de mijne was.

Voor wat betreft boiler en POL-voorverwarming, kun je daar niet de uitlaatwarmte voor gebruikt, zoals ze vroegah bij die VW busjes deden als ze er op LPG mee reden?

Verder heb ik vandaag voor de 2e keer de inspuitpomp opgehaald, ik had die incl. verstuivers en leidingen afgegeven en gek genoeg bleken er 2 verstuivers niet zo best, verrot en vervuild. Toch gek want ik die heb ik een paar weken terug nog laten opknappen en er met de ouwe pomp ook nog mee gereden??

Pomp zelf is nogmaals open geweest, gemeten en gecontroleerd en geeft keurig de hoeveelheden en druk die hij volgens de Herren van Bosch zou moeten geven.
Maar ja, morgen die bende er hopelijk voor het laatst opzetten en gassen maar! (hoop ik... ben benieuwd...)

Jeroen
In aanbouw: Volkswagen LT46 2,8TDI (ex-servicebus fa. Gebr. Van Kessel)
~~ ervaring is kennis die je opdoet, nadat je het nodig had!~~
Admin
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Admin »

Berthil, ook gefeliciteerd!
(Geen rijbewijs, zelfs geen theoriemodule, maar gewoon jarig.)
Groeten,

Ernst / Admin

dereiziger

Bericht door dereiziger »

Berthil van ons ook gefeliciteerd ;)
Afbeelding
Leo
Site Admin

Bericht door Leo »

Issie nou alweer jarig? :ooo
Wat vliegt de tijd toch schrikkelijk hard..

Gefeliciteerd Berthil.:)
Jeroen_Hanomaf
Contacteer:

Berthil, gefeliciteerd! :D

Verder, het 8e wereldwonder is geschied, de teerling is geworpen, hang de vlag uit, D-Day revisited, ook Adlertag is er niks bij, bel SBS Hart van Nederland maar wegens d'r zit nu geen enkele kat en/of komkommer meer in de bomen, de imker was ook blij want hij hoeft nu niet meer met hoogst ongezonde rookwaar bij die bijenkasten om daar in te roeren... De Hanomag doet het eindelijk weer...

Na een paar initieel minder geslaagde pogingen waarbij het kreng wel liep, maar dit zoals hierboven beschreven, ging dit nogal gepaard met enige rookontwikkeling in het algemeen, en behoorlijk vermogensverlies in het bijzonder... Het spul staat nu tevreden te snorren.

Is de baas dan ook tevreden? Nooit, natuurlijk! :twisted: Maar grotendeels wel, in elk geval blij dat het ding voor het eerst sinds jaren sputterloos loopt en in dit geval überhaupt weer loopt na al dat ge-etter van afgelopen weken waarbij geduld en doorzettingsvermogen danig getest zijn, en een enkele reis Corus (Tata?) steeds meer de meest logische optie zou worden.

Voor mijn gevoel mag die pomp nog wel iets vroeger staan, want ondanks dat ie nu zonder sputteren 85 haalt, voelt het nog wel wat tammig aan allemaal. Eerst maar eens kleppen stellen, dan maar eens ietsjes vroeger zetten die handel! :twisted:

Meer details volgens vanavond nog wel ff in mijn eigen draadje! ;)

Jeroen
dereiziger

Jeroen . eindelijk gefeliciteerd .. :up:
Afbeelding
Admin
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Admin »

Mooie gedachte: bij Tata maken ze er weer een auto van :roll:
Groeten,

Ernst / Admin

Jeroen_Hanomaf
Contacteer:

Haha, een vriend van me werkt er in de logistiek, dus ik kan zo navragen welke merken geen Tata-staal gebruiken zodat ik er zeker van ben dat ik niet nog wat Hanomag-moleculen tegenkom! :mrgreen:

Overigens zijn dat er niet heel erg veel in Europa!
GerardM
Contacteer:

Bericht door GerardM »

Vanochtend twee nieuwe handremkabels bij de vrienden van MB opgehaald. Want afgelopen vrijdag tijdens de APK merkte de keurmeester terecht op dat de mantel van de kabel rechtsachter ingescheurd was; dit zou afkeur zijn. Ik had dit al eens eerder opgemerkt maar omdat het nogal een klus is om dit te vervangen uitgesteld.
Na de keuring naar MB gereden en de kabels besteld (ik vervang maar meteen beide kanten). En daarna naar huis,
trommels eraf en in de komende dagen de nieuwe kabels er in sleutelen en voor herkeur.

Groet,

Gerard
Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Mercedes-Benz 508D NL Ex-Ambu 1987 +++ Mercedes-Benz 280TE 1981 +++ Qualität ist kein Zufall +++
Berthil

Bericht door Berthil »

Allemaal nog hartelijk bedankt voor de felicitaties.
Een beetje laat, maar we zijn net weer terug en de laatste twee weken geen internet gehad.
Na 5131 km,
720.5 liter diesel,
13 liter olie, :?
1 liter aceton,
weer veilig thuis en weer aan het werk.

Groeten Berthil.
(Nog veelachterstallig leeswerk in te halen op het forum).
MB Sprinter 2015

De enige manier om je dromen uit te laten komen, is wakker worden.
melvin

Bericht door melvin »

Heerlijk he zo een tijd zonder internet en de telefoon uit!

Wij zijn ook zojuist weer terug van weggeweest.
Flinke rit gedaan van 4600 Km in twee en halve week tijd, een hoop mooist gezien!
Begonnen in luxemburg naar Zwitserland, óver de alpen, boven de boomgrens! naar beneden weer Italie in en daar een flink rondje gereden en lekker de toerist uitgehangen. Terug door Duitsland door het zwarte woud, waar de bus ze hele leven heeft rondgereden.

Alles probleemloos, alleen de kilometerkabel is onderweg aan de bak afgebroken dus de teller loopt nu zo'n 3500 km achter..
Jeroen_Hanomaf
Contacteer:

Vanmiddag medische keuring ondergaan voor 't C rijbewijs (weggegooid geld: oogtestje met zo'n ouderwetse kaart aan de muur, bloeddruk meten en een formuliertje van de gemeente/CBR invullen (á nogmaals €22,50!) en klaar. Ik ben ook bloeddonor en had net zo goed het resultaat van die keuring kunnen opgeven, want dat is nog grondiger. Oogtestje erbij van de Pearl en klaar denk ik dan!

Maar, op een positieve noot, vanmiddag ook de intest gehad bij de rijschool, dus voor 't eerst echt de weg op om te kijken hoeveel lessen ze kunnen plannen voor me. Ben geen natuurtalent volgens de instructeur (alsof ik dat nog niet wist! :mrgreen: ) maar ik leer vrij snel, merkte hij op. Achteruit voor een dock rijden was nog in de categorie prutsen, dus daar worden dan wat lesuurtjes aan besteed als de rest zo goed gaat. Had verwacht dat het ding lomper was, maar 2,55 is niet zo gek veel breder als mijn campers 2,30, al is die truck wel een stukkie hoger (4m) en langer. Alles gaat allemaal zo licht en vergeleken met m'n camper is het wel comfortabel, maar zou je zomaar zeeziek kunnen worden in zo'n wammes-waggel cabine over slecht wegdek. Trekken doet het wel, slechts 12 ton met 410 pk...

Schakelen etc viel me ook mee (8 bak met splitter dus valt in feite ook wel mee) en het viel me vooral op dat je zoveel meer overzicht hebt als met de camper met die 2 zielige spiegeltjes.

Begin oktober begin ik met lessen, ben benieuwd... voelde me net een groot kind in de speeltuin vandaag... :mrgreen:

Jeroen
GerardM
Contacteer:

Bericht door GerardM »

Ik weet niet of ik hier nog mag komen :?: ?

Heb gisteren 'sleutelhandschoenen' gekocht en gebruikt. Ben met de remmerij bezig en daar krijg je behoorlijk vieze handen van.

Overigens wel zweterig die dingen als je er een paar uur mee werkt, maar je handen blijven wel schoon en dat is ook heel wat waard.

Gisteren remkabel rechtsachter vervangen, vandaag aan de linkerkant begonnen en morgen hopelijk klaar.

Groet,

Mercedes-Benz 508D NL Ex-Ambu 1987 +++ Mercedes-Benz 280TE 1981 +++ Qualität ist kein Zufall +++
Frank.fjph

Bericht door Frank.fjph »

Die dingen voorkomen ook de nodige krassen en andere schade an de sleutelhandjes, voor sommige klussen eenm echte aanrader....
Leo
Site Admin

Bericht door Leo »

Een zwarte handschoentjesforum?
Tjah, wat zal ik daar nou eens van zeggen.. :roll:

Heb nog een schattig gereedschapstasje voor jullie gevonden..:P

Afbeelding

===============================================================================

Natuurlijk mag ik als moddertor bovenstaande niet schrijven. Dat krijg je met zo'n voorbeeldfunctie. :(

Dus moet je typen dat je zelf met die dingen niet kunt sleutelen omdat je het gevoel dan mist, je godsonmogelijk een blinde moer op z'n plek krijgt, ze moeilijk in jouw maat te krijgen zijn, en dat je gewoon met je verstand moet sleutelen zodat je je jatten niet open haalt.
Kijk, da's een degelijk antwoord waar geen buil aan te vallen is. :)

================================================================================

Maar maar maar maar als ik dan lees over "krasjes" op de handen word het me toch echt te machtig. :evil:

Ben je nou helemaal besodeflikkerhannest achterstevoren uit het kinderzitje van een solex met platte banden gerukt of hoe zit dat?!!

Bloed zweet en tranen houden onze ouwe vehikels op de weg!!

Waar moet dat heen als het bloed wegvalt?

Enig idee?

Nou?

He?

Wat?

Dat bloed is toevallig wél het derde wiel aan de rollator hoor. Met twee wieltjes gaat iedere achtenswaardige rimpelsauriër ontegenzeggelijk smerig op z'n muil.

Ben dan ook bang dat het met jullie twee nooooooit meer goed komt.
Alleen zweet en tranen..
Ohgottegottegot.. :ooo :shock:

Wat is het toch jammer dat ik dát allemaal niet mag schrijven.
Jaja, het leven van een moddertor is afzien in stilte.. :cry: :roll: :P
dereiziger

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Afbeelding
Peter MERCAMPO

Bericht door Peter MERCAMPO »

Lekker om weggeweest te zijn, heerlijk om terug te komen!
Vooral om weer even van het forum en zijn zovele inspirerende inzendingen te genieten!
De mercampo heeft het goed gedaan Met dik 4 ton 1:7,5 , zelfs een keer 1:8,1. Lang leve het nieuwe rijden en de aceton!
Dag voor vertrek alleen nog even de banden op spanning gebracht en tegelijk mijn dakluik er maar af gereden :oops: Garage deur stond net niet helemaal open :evil: Dus snel nieuw luik gescoord dat niet niet helemaal past.... zagen maar en pas maken.
Kortom vele nieuwe vloeken ontdekt en ook het voordeel van werkhandschoenen, ze zijn handig bij net gezaagde stalen randen!
Bus wel gezegend met wat druppels bloed en rijden maar.
Het enige wat gesloopt is tijdens de vakantie is de handel om de achterdeuren te ontgrendelen, spontaan doormidden gebroken.
Moest ook wel veel kracht zetten om 'm te openen en te sluiten ('t zal wel aan de nieuwe rubbers gelegen hebben)!~
Verder nu even niet teveel doen want afgelopen weekend op mijn muil gegaan met de scooter van mijn vader, gelukkig had de scooter niets en bleef de schade beperkt bij een paar gekneusde ribben en een paar forse schaafwonden.

Al met al kijk ik terug op een geslaagde zomer vakantie en ga ik dit bericht maar weer afsluiten want elke aanslag die ik doe echooo'd na in mijn borstgebied.

Groet van de niet altijd even handige Peter. :wink:
Vandaag is een Kadootje
Detlev

Bericht door Detlev »

Hey Peter,
zo'n scooter, dat is toch ook niks.... :)
Beterschap! Enuuh, zien we jullie nog volgende maand?
Mercedes 406 uit 1969
de Haan

Bericht door de Haan »

Bus gewogen, bleek al 3960kg te wegen en ik ben nog niet klaar met camper inbouwen.
De MB 508 was teruggekeurd naar 3500kg, dus hier moet ik nog wat aan doen.
Wordt dus weer naar 5000kg gekeurd.
GerardM
Contacteer:

Bericht door GerardM »

Vandaag de linkerhandremkabel vervangen, de hele handel links en rechts weer gemonteerd, remmen gesteld en omdat ik er nu goed bij kon ook maar de wielbakken roestvrij gemaakt, Owatrol erop en daaroverheen een nieuwe laag Unterbodenschutz (dat had ik al in de afgelopen dagen gedaan). Morgen nog een proefrit en dan op voor herkeur.

En deze week naast de handschoenen nog een diepte-investering gedaan: ik heb mezelf een verentang kado gedaan. Werkt toch veel prettiger dan met brute kracht en ijzerdraad de veren uit en in de remschoenen te prutsen.

Groet,

Gerard

Plaats reactie