Zitplaatsen op kenteken

Plaats reactie
Gebruikersavatar
roywebers
Berichten: 134
Lid geworden op: 21 feb 2010, 00:37
Locatie: Holtum Lb

Zitplaatsen op kenteken

Bericht door roywebers »

Hallo ik heb een vraagje.
Ik heb ongeveer 2 jaar geleden een camper overgekocht.
Deze is ingevoerd in 2006.
Hij is van bouwjaar 1979 mercedes benz lp 809
Nu hebben wij een kleine erbij.
Maar op het kenteken van de camper staan maar 2 zitplaatsen.
Maar in de camper zitten voren 3 zitplaatsen.
Wil er minimaal 1 of 2 zit plaatsen erbij hebben ivm met de verzekering zou er wat gebeuren en ze kijken het kenteken na en zien dat er maar 2 personen mee mogen.
Ben niet gordelplicht dus dat zou dan toch moeten kunnen.?
Als ik de plaatsen erbij heb wil ik voren een stoel vervangen met eentje die heeft gordel aan de stoel ingebouwd.
Deze komt uit een taxi bus dan kan daar de kleine in met de maxicosi.
Nu is de vraag kan je er zo mee naar de rdw om die erbij te laten zetten of gaan ze de hele camper weer opnieuw keuren.?
Is niet duidelijk te zien maar in het midden staat een stoel die je omlaag kan klappen dus deze zou eigenlijk ook op kenteken gezet kunnen worden.?
Afbeelding

Mvg Roy
Gebruikersavatar
dereiziger
Berichten: 1069
Lid geworden op: 24 jan 2010, 14:53
Locatie: visvliet

Re: Zitplaatsen op kenteken

Bericht door dereiziger »

meestal is een telefoontje en een keuring van de stoel voldoende .. ik zou gewoon de rdw even bellen en vragen om advies .. dan weet je precies waar je aan toe bent
Afbeelding
Frank.fjph
Berichten: 2227
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Zitplaatsen op kenteken

Bericht door Frank.fjph »

Ik zou eens bij een vestiging van de RDW langs gaan, en deze vraag aan de balie stellen, de vriendelijke juffrouw die ik bij mij trof ging onmiddlijk een van de keurmeesters halen en met die heb ik soortgelijke vragen altijd goed beantwoord gekregen.

Men denkt bij ons soort voertuigen best goed mee.
Het lijkt mij een betere oplossing dan naar alle goedbedoelde tips die ik of andere forumleden kunnen geven, hoewel ik ook dankbaar van Leo zijn teksten op dit gebied gebruik heb gemaakt, en nog steeds in uitgeprintte vorrm bij de hand heb.

Voorbeeld van het meedenken van de RDW medewerker bij mij: "als u nu voor de keuring komt, zorg dan dat ik de gordels niet kan zien zitten, dan hoef ik ook niet naar de bevestiging te kijken" dit omdat het busje van 1987 geen gordelplicht achterin had.
Vervolgens zette ik er een dubbele bijrijdersbank voorin met een extra heupgordeltje , en kreeg ik een kenteken met 7 zitplaatsen, dus voor jou kun je zeker 3 plaatsen krijgen op die manier, maar als er nog 4 plaatsen meer zijn moet die 7 ook kunnen omdat het voertuig nog ouder is dan 1987.

Frank
Gebruikersavatar
Berthil
Berichten: 874
Lid geworden op: 06 dec 2004, 13:32

Re: Zitplaatsen op kenteken

Bericht door Berthil »

Hoi Roy,

Realiseer je goed dat alle kinderen onder de 3 jaar of onder de 1.35m een gordelplicht hebben, ongeacht leeftijd van het voertuig.
En daarbij komt nog eens, als er gordels in het voertuig aanwezig zijn, mag je alleen op die zitplaatsen zitten die voorzien zijn van een gordel.
Dus dan zul je alle plekken moeten voorzien van een gordel.

Dit onderwerp is 3 jaar geleden ook al uitgbreid aan de orde geweest.
viewtopic.php?f=44&t=3676&p=31377&hilit ... els#p31377
Groeten Berthil.
MB Sprinter 2015

De enige manier om je dromen uit te laten komen, is wakker worden.
Gebruikersavatar
roywebers
Berichten: 134
Lid geworden op: 21 feb 2010, 00:37
Locatie: Holtum Lb

Re: Zitplaatsen op kenteken

Bericht door roywebers »

Hallo Berhil
Dankje voor de info
Ik wilde eerst langs de rdw gaan om er meer plaatsen op kenteken te krijgen.
En als dat gebeurd is wil ik voren een stoel zetten waar de kleine in komt met gordel en de rest van de camper niet als dat mogelijk is.
Wel wil ik dan later misschien voren ook de bestuurders stoel vervangen met een riem ingebouwd maar nu is de het belangrijkste dat de er meer plaatsen op kenteken komen en dat de kleine vast zit in de gordel.

Roy
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten