Met m'n MB 508 naar Roemenie

oa navigatie, route & ferry's
Plaats reactie
d.overgoor
Berichten: 64
Lid geworden op: 02 aug 2011, 17:54
Locatie: Silvolde (Achterhoek)
Contacteer:

Met m'n MB 508 naar Roemenie

Bericht door d.overgoor »

Beste mensen,

Ik heb het plan opgevat om met m'n 508 in de komende zomervakantie naar Roemenie te gaan.

Is er iemand die hier al geweest is en me nog meer kan vertellen dan ik al weet.

Zie de link hier beneden.

http://www.mijnbuggy.eu/images/buggy%20 ... 202012.htm

Groet,

Dorus Overgoor
Gebruikersavatar
Wim
Berichten: 468
Lid geworden op: 18 dec 2008, 12:41
Locatie: Alkmaar

Re: Met m'n MB 508 naar Roemenie

Bericht door Wim »

Hallo Dorus ,

Zo'n 15 jaar terug ging ik elke kerst met hulpgoederen die kant op .
Wij kwamen in die tijd in de streek tussen Oradea en Cluj Napoca , ben er dus alleen s'winters geweest .
Vooral de rit van Oradea naar Cluj vond ik erg mooi .
Wij kwamen er toen erg veel armoede tegen , ik hoop dat dat nu wat verbeterd is .
Groeten Wim

Kan je er vooruit in ? Dan kan je er achteruit weer uit !
Gebruikersavatar
Goldwingh
Berichten: 255
Lid geworden op: 07 aug 2009, 13:58

Re: Met m'n MB 508 naar Roemenie

Bericht door Goldwingh »

Gerard Exis van dit forum , heeft ook een 508 en woont daar met een eigen bedrijf. Is nu op Winter vakantie tot eind Maart.
Op Camperreis heb ik een compleet verslag van onze Oost-Europa reis staan met foto`s en een bezoek bij Gerard en Roxana.
http://www.camperreis.nl/index.php?opti ... Itemid=131
Groet Henk MB609
Gebruikersavatar
Goldwingh
Berichten: 255
Lid geworden op: 07 aug 2009, 13:58

Re: Met m'n MB 508 naar Roemenie

Bericht door Goldwingh »

Rechts onder op jouw kaart zie je Pitesti staan. Gerard woont daar dicht bij. Ik zie dat jouw route het meest door het Transsylvanische gedeelte gaat, het mooiste gedeelte van Roemenie.
Groet Henk MB609
d.overgoor
Berichten: 64
Lid geworden op: 02 aug 2011, 17:54
Locatie: Silvolde (Achterhoek)
Contacteer:

Re: Met m'n MB 508 naar Roemenie

Bericht door d.overgoor »

Rechts onder op jouw kaart zie je Pitesti staan. Gerard woont daar dicht bij. Ik zie dat jouw route het meest door het Transsylvanische gedeelte gaat, het mooiste gedeelte van Roemenie.

Ik denk dat ik Gerard dan maar 'ns met een bezoekje ga vereren.


Uit de boeken die ik tot nu toe gelezen heb moet dat wel een van de mooiste gebieden zijn.

Kan iemand me vertellen of het wildkamperen in Roemenie aan te raden is in Roemenie. Niet dat ik dit iedere dag van plan ben maar het kan voorkomen dat ik ergens m'n 508 aan de kant parkeer.
Laatst gewijzigd door d.overgoor op 03 jan 2012, 14:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Goldwingh
Berichten: 255
Lid geworden op: 07 aug 2009, 13:58

Re: Met m'n MB 508 naar Roemenie

Bericht door Goldwingh »

Wij zijn niet bang uitgevallen, maar of ik het in Roemenie zou doen? Alleen al niet vanwege de vele wilde honden. Dat is een groot probleem daar . Maar kijk eens op Campercontact, dan zie je steeds meer overnachtings gelegen heden. Bijvoorbeeld: http://www.campercontact.nl/prov_maps/c ... map=ro_370 In Transsylvanië kun je met Duits ver komen, vooral omgeving van Sibiu.
Groet Henk MB609
d.overgoor
Berichten: 64
Lid geworden op: 02 aug 2011, 17:54
Locatie: Silvolde (Achterhoek)
Contacteer:

Re: Met m'n MB 508 naar Roemenie

Bericht door d.overgoor »

Ik ben ook niet bepaald bang uitgevallen maar overnachten in m'n 508 in het wild moet toch wel lukken.
Wat die (wilde) honden betreft, die zie je toch hoofdzakelijk in de steden. (heb ik gelezen)
Gebruikersavatar
Goldwingh
Berichten: 255
Lid geworden op: 07 aug 2009, 13:58

Re: Met m'n MB 508 naar Roemenie

Bericht door Goldwingh »

Je ziet daar op de buiten wegen meer aangereden dode honden dan hier konijnen. Ik praat over 2 jaar geleden.
Groet Henk MB609
Gebruikersavatar
setrabus
Berichten: 34
Lid geworden op: 25 sep 2011, 20:13

Re: Met m'n MB 508 naar Roemenie

Bericht door setrabus »

overnachten in het "wild" zou ik zeker niet doen,zelfs de roemenen zelf sluiten s'nachts alles goed af.
en hebben bijna allemaal een hekwerk om hun huis ,moet toch voldoende zeggen .
waarom dan wild en niet op een "veilige"overnachtingsplaats, niet dat dat een garantie is maar geeft je toch meer zekerheid.
(ben een paar keer in transsylvanie geweest met een touringcar maar die stond in de avond en nacht altijd op een bewaakte plaats) :bye:
Gebruikersavatar
Admin
Site Admin
Berichten: 4379
Lid geworden op: 24 nov 2004, 17:45
Locatie: Haulerwijk (ZO Friesland)
Contacteer:

Re: Met m'n MB 508 naar Roemenie

Bericht door Admin »

Wij hebben een uitstekende ervaring met een "wegrestaurant", ergens langs de doorgaande weg, midden in Roemenië. Tenminste, dat dachten we...

We parkeerden ons busje tussen de (Turkse) combinaties in de veronderstelling dat het daar wel safe zou zijn. Dat klopte ook wel, maar de baas van dat "wegrestaurant" kwam de weg overgestoken om ons uit te nodigen voor een drankje en om de nacht in zijn tuin te parkeren en zijn toilet en (nogal primitieve) badkamer op de binnenplaats te gebruiken, zodat we geen last zouden hebben van de aan- en afrijdende Turken...

Het bleek een bordeel te zijn en de chauffeurs bleven daar zelden langer dan een half uurtje: glaasje, wipje, glaasje, weg... Enorm betrieb, 24/7.

Wij hebben heerlijk geslapen. Ongelooflijke gastvrijheid (zoals trouwens in de hele Balkan)!
Groeten,

Ernst / Admin


If you can't fix it with a hammer, you've got an electrical problem.


No man can deny, die Gedanken sind frei!
d.overgoor
Berichten: 64
Lid geworden op: 02 aug 2011, 17:54
Locatie: Silvolde (Achterhoek)
Contacteer:

Re: Met m'n MB 508 naar Roemenie

Bericht door d.overgoor »

Ik laat me verassen in Roemenie. Het is voor het eerst dat ik met m´n camper door het voormalig Oostblok ga reizen.
Gebruikersavatar
Gerard Exis
Berichten: 231
Lid geworden op: 14 jul 2009, 21:35

Re: Met m'n MB 508 naar Roemenie

Bericht door Gerard Exis »

Ik weet dat het een oude post is, toch wil ik iets meer info toevoegen.
Wildkamperen hier in Roemenie is echt heel goed te doen, bijna iedereen doet dit hier. Alleen in de "toeristische gebieden" langs de kust bv. wordt het iets lastiger ivm de vele campings daar.
Wij staan hier vaak in de bergen voor een weekend of een weekje, je zal ook hele groepen met caravans en campers in de bergen vinden, wil je niet alleen staan, ga daar dan lekker tussen staan, best een leuke ervaring.
Wil je alleen staan , prima ruimte genoeg.
Veiligheid is hier echt geen probleem, ik ga niet vertellen dat er NOOIT iets gebeurd, maar ik kan wel met zekerheid zeggen dat het hier niet minder veilig is als in Nederland, Spanje, Portugal etc..... luister naar je gevoel als je gaat wildkamperen.

Persoonlijk denk ik: Roemenie het ontdekken waard !
Groeten Gerard. 609 + 1017 4x4

http://www.exis.ro
d.overgoor
Berichten: 64
Lid geworden op: 02 aug 2011, 17:54
Locatie: Silvolde (Achterhoek)
Contacteer:

Re: Met m'n MB 508 naar Roemenie

Bericht door d.overgoor »

Dank voor het antwoord. :lol:

Nu rest mij de taak om m'n reisgenote om te praten. Door het lezen van oude recenties van begin jaren '90 durfde ze niet naar Roemenie te gaan.

Dorus
Gebruikersavatar
Detlev
Berichten: 920
Lid geworden op: 20 apr 2006, 17:21
Locatie: De Bilt

Re: Met m'n MB 508 naar Roemenie

Bericht door Detlev »

setrabus schreef:overnachten in het "wild" zou ik zeker niet doen,zelfs de roemenen zelf sluiten s'nachts alles goed af.
en hebben bijna allemaal een hekwerk om hun huis ,moet toch voldoende zeggen .
:mrgreen: Het lijkt nota bene Nederland wel :mrgreen: :roll: Ik zou maar oppassen!
Mercedes 406 uit 1969
Gebruikersavatar
Gerard Exis
Berichten: 231
Lid geworden op: 14 jul 2009, 21:35

Re: Met m'n MB 508 naar Roemenie

Bericht door Gerard Exis »

:up:

eindelijk iemand die wakker is. :wink:
Groeten Gerard. 609 + 1017 4x4

http://www.exis.ro
Gebruikersavatar
Admin
Site Admin
Berichten: 4379
Lid geworden op: 24 nov 2004, 17:45
Locatie: Haulerwijk (ZO Friesland)
Contacteer:

Re: Met m'n MB 508 naar Roemenie

Bericht door Admin »

Een weekje Beekse Bergen is veel veiliger!
Tenminste, als er geen insluipers langskomen. Of dronken hooligans. Of als je verzeild raakt in een Project X feestje...

In het (inmiddels voormalige) "Oostblok" waar ik sinds '68 nogal uitgebreid heb rondgereisd, heb ik nog nooit een bedreigende situatie meegemaakt, zelfs niet van straalbezopen Russen of geëxalteerde Roma's om het kampvuur. Net zo min trouwens als is Iran, Afghanistan, Pakistan of India, om maar een paar landen te noemen...
Groeten,

Ernst / Admin


If you can't fix it with a hammer, you've got an electrical problem.


No man can deny, die Gedanken sind frei!
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten