Wat is er vandaag gebeurd?
- melvin
- Berichten: 310
- Lid geworden op: 07 okt 2010, 16:39
Re: Wat is er vandaag gebeurd?
vandaag me caravan wat gedemonteerd, ding was in nieuw staat, laatst is hij helemaal gesloopt, daders onbekend.
deur van me koelkastje eraf getrapt, keukenblok aan gort geslagen. 2 ruiten eruit getrapt.
maar goed, vandaag dus al het bruikbare gedemonteerd. zat nog een mooie kachel in, die ik nu mischien in me 508 ga bouwen. het keukenblad is ook nog goed en te koop. maar ik kwam dit (zie foto) ook tegen en weet echt niet wat het is.
Lijkt op een 220 V. wateropwarm unit....?? hij is enkel 220 V. geen 12 V. of gas..
er gaat aan de ene kant een waterslang in, en de andere kant uit, door de hele unit loopt een buis, van plasic.
weten julie wat het is???
deur van me koelkastje eraf getrapt, keukenblok aan gort geslagen. 2 ruiten eruit getrapt.
maar goed, vandaag dus al het bruikbare gedemonteerd. zat nog een mooie kachel in, die ik nu mischien in me 508 ga bouwen. het keukenblad is ook nog goed en te koop. maar ik kwam dit (zie foto) ook tegen en weet echt niet wat het is.
Lijkt op een 220 V. wateropwarm unit....?? hij is enkel 220 V. geen 12 V. of gas..
er gaat aan de ene kant een waterslang in, en de andere kant uit, door de hele unit loopt een buis, van plasic.
weten julie wat het is???
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- melvin
- Berichten: 310
- Lid geworden op: 07 okt 2010, 16:39
Re: Wat is er vandaag gebeurd?
hier nog een fototje van me gesloopte caravannetje, arm ding :(
zó zonde!
zó zonde!
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- Anton
- Berichten: 2756
- Lid geworden op: 17 okt 2005, 12:27
- Locatie: Hengelo ov
Re: Wat is er vandaag gebeurd?
Hoi,
Waarschijnlijk is dat de boiler die door de warme lucht van de kachel verwarmd word.
Groet Anton
Waarschijnlijk is dat de boiler die door de warme lucht van de kachel verwarmd word.
Groet Anton
- vanhooltje
- Berichten: 1188
- Lid geworden op: 27 nov 2008, 23:57
- Locatie: Vrouwenparochie
Re: Wat is er vandaag gebeurd?
Helemaal goed Anton, dat is het ookAnton schreef:HGoi,
Waarschijnlijk is dat de boiler die door de warme lucht van de kachel bij verwarmd word.
Groet Anton

Groet, Peter
Schrijf- en typfouten voorbehouden, gelukkig heb ik meer verstand van techniek
http://www.mijnalbum.nl/Album=LB4G4XSV + http://www.mijnalbum.nl/Album=UN4FGQJT
Ook op
Schrijf- en typfouten voorbehouden, gelukkig heb ik meer verstand van techniek
http://www.mijnalbum.nl/Album=LB4G4XSV + http://www.mijnalbum.nl/Album=UN4FGQJT
Ook op

- melvin
- Berichten: 310
- Lid geworden op: 07 okt 2010, 16:39
Re: Wat is er vandaag gebeurd?
Ah kijk, er zaten geen luchtslangen op gedemonteerd, dus vandaar dat ik het al niet snapte. Raar dat hij dan enkel op 220 werkt.
- Jeroen_Hanomaf
- Berichten: 1646
- Lid geworden op: 07 dec 2004, 21:16
- Locatie: Het mooie West Friesland
- Contacteer:
Re: Wat is er vandaag gebeurd?
Bedankt voor de felicitaties iedereen; moet er nog een kinderzitje in de Hanomag komen! :mrgreen:
Melvin, balen van je caravan, stelletje @#$$% die niet met hun @#$$#% poten van andermans spullen af kunnen blijven :(
Groeten Jeroen & Andrea :)
Melvin, balen van je caravan, stelletje @#$$% die niet met hun @#$$#% poten van andermans spullen af kunnen blijven :(
Groeten Jeroen & Andrea :)
In aanbouw: Volkswagen LT46 2,8TDI (ex-servicebus fa. Gebr. Van Kessel)
~~ ervaring is kennis die je opdoet, nadat je het nodig had!~~
~~ ervaring is kennis die je opdoet, nadat je het nodig had!~~
- Janneman
- Berichten: 194
- Lid geworden op: 08 okt 2007, 12:50
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Wat is er vandaag gebeurd?
Gisteren de camper uit de stalling opgehaald. Vorige jaren was dat altijd spannend omdat 5 maanden stilstaan niet zo goed bevielen.
Maar na wat sleutelwerk eind vorig jaar lijkt dat nu over, het was starten en lopen. En nog netjes zonder rook ook nog!
Nog even wachten tot de eerste week van april, maar ik heb er al weer zin in.
Maar na wat sleutelwerk eind vorig jaar lijkt dat nu over, het was starten en lopen. En nog netjes zonder rook ook nog!
Nog even wachten tot de eerste week van april, maar ik heb er al weer zin in.
-----------------------
Groetjes,
Jan
Groetjes,
Jan
- Admin
- Site Admin
- Berichten: 4385
- Lid geworden op: 24 nov 2004, 17:45
- Locatie: Hesel (Ostfriesland)
- Contacteer:
Re: Wat is er vandaag gebeurd?
Vandaag de eerste verdamper van de twee airco's gesloopt. Nu kan ik in de keuken staan zonder m'n kop te stoten!
Kasten worden omgebouwd tot bij het plafond. Helaas heeft Ikea in Nederland en België die kleur deuren en panelen niet meer, in Duitsland nog wel, dus dat wordt weer een extra ritje.

Kasten worden omgebouwd tot bij het plafond. Helaas heeft Ikea in Nederland en België die kleur deuren en panelen niet meer, in Duitsland nog wel, dus dat wordt weer een extra ritje.

Groeten,
Ernst / Admin
If you can't fix it with a hammer, you've got an electrical problem.
No man can deny, die Gedanken sind frei!
Ernst / Admin
If you can't fix it with a hammer, you've got an electrical problem.
No man can deny, die Gedanken sind frei!
- Leo
- Site Admin
- Berichten: 4153
- Lid geworden op: 08 okt 2005, 07:58
- Locatie: Oost Drenthe
Re: Wat is er vandaag gebeurd?
Aha, dan kun je voortaan je kop stoten tegen keukenkastjes? :mrgreen:
Techniek is altijd logisch, daarom snappen de meeste mensen er geen moer van.
- Admin
- Site Admin
- Berichten: 4385
- Lid geworden op: 24 nov 2004, 17:45
- Locatie: Hesel (Ostfriesland)
- Contacteer:
Re: Wat is er vandaag gebeurd?
Zou je wel willen hè! Nee hoor, de kast is een hoge hangkast met kachel onderin en elektriek bovenin, naast de aanrecht.
Groeten,
Ernst / Admin
If you can't fix it with a hammer, you've got an electrical problem.
No man can deny, die Gedanken sind frei!
Ernst / Admin
If you can't fix it with a hammer, you've got an electrical problem.
No man can deny, die Gedanken sind frei!
- Jeroen_Hanomaf
- Berichten: 1646
- Lid geworden op: 07 dec 2004, 21:16
- Locatie: Het mooie West Friesland
- Contacteer:
Re: Wat is er vandaag gebeurd?
Het was de de afgelopen week niet echt mijn week geloof ik.... :?
Dinsdag zou ik de camper uit de stalling ophalen. Maandagavond alvast wat klaargezet, maar ik kon de sleutels niet vinden. Nu laat ik die meestal bij mijn ouders liggen, want daar parkeer ik de accu's ook voor de winter, dus ik moet er toch langs. Mijn ouders konden ze echter niet vinden, en aangezien ik niet zeker wist of ik ze er misschien in had laten zitten -wie steelt er zo'n oud hok zonder accu's, als de loods vol met prachtige vers gewittelde exemplaren van Italiaanse makelij staat, vroeg ik me wellicht -terecht- af!
Voorzien van een versche 140Ah Varta accu en de vertrouwde steek-/ringsleutel 13 om de polen vast te zetten en nog wat andere zut, want we zouden met m'n ouders voor een kinderwagen gaan kijken, vertrouwde ik erop dat de sleutels er nog in zouden zitten. Om half 9 's morgens afgesproken, wat betekende dat we om half 7 't bed uit moesten, auto volgegooid en gaan. Eenmaal aangekomen nog even moeten wachten op de beheerder met de sleutel van de schuur, en toen hij eenmaal gearriveerd was met gezwinde spoed naar de camper gerend. @#$^& geen sleutelllll!!!!
Toch maar naar het ouderlijk huis gespoed, waar al snel bleek dat ouderdom in dit geval toch echt met gebreken komt, want de sleutels lagen keurig op de plek waar ik ze normaal achterlaat -echter, het ranzige bruine etuitje dat er altijd omheen zat, had de laatste vakantie niet overleefd en ondanks dat ik dat zo'n 20x herhaald heb tijdens het bellen, waren beide toch hoogst verbaasd dat dat vieze ding er nu af was! :mrgreen:
Met gezwinde spoed naar de stalling gereden en de accu aangesloten. Na het omdraaien van het contact waren mijn eigen ogen aan de beurt, in dit geval door spinnewebben en de fel opgloeidende lampjes op dashboard. Phase one completed! Na de onder Hanomag rijders bekende Rudolf Diesel herdenkingsminuut doorbracht te hebben met gloeien, de sleutel een stapje verder gebracht om Phase three te initialiseren, het starten van de raketboost... ehm, de 300kg wegende klomp ijzer met een paar gaten erin waardoor zo'n 2,8 liter inhoud verdwenen is. Helaas had het vervangen van de accu weinig effect gehad, want het ding start koud net zo beroerd als tijdens de laatste vakantie. Lang starten waarna er steeds een cilinder meer mee begint te doen en het ding pas uit zichzelf blijft lopen als je de startmotor zo'n 10 seconden (!) laat meehelpen. Zucht. Om te voorkomen dat ik door al die witte/grijze uitlaatgassen mezelf vergast zou hebben, alvorens de uitgang van de loods bereikt te hebben, maar snel in de achteruit en manoeuvrerend als een politiewagen in een mistige steeg, zoals in een slechte B-film, en naar buiten gestuurd. Eenmaal buiten aangekomen sloeg mevrouw Hanomag nog even terug met het stuur bij de eerst aanraking van de remmen, maar daarna gedroeg de kribbige oude dame zich wel. Ook de kroegrook was inmiddels weer een beetje neergedaald, al vrees ik voor de overige stallingsmensen dat hun voertuigen nog lang blijven ruiken....
Eenmaal bij de ouders aangekomen het hok voor de deur geparkeerd -de buurt is daar aan het vergrijzen, vroeger was het overdag uitgestorven, tegenwoordig maakt het niet meer uit op welk moment je komt, 3/4 van de parkeerplaatsen is bezet, koffie gehad en met de Honda Civic naar de kinderwagenhel. Na 10 minuten struinen, bandjes schoppen en opvouwen had ik de keus wel gemaakt, maar zoals het echte dames betaamd moeten eerst alle andere modellen uitvoerig bestudeerd worden, ondanks dat je al van te voren weet dat het ding veel te duur is. Nadat we uiteindelijk weer teruggekeerd waren bij model "na 10 minuten wist ik al dat dit hem was" werd dit exemplaar aangeschaft. Op de terugreis bij Alkmaar hoorden we vlak voor het spoorviaduct na het wegrijden bij het stoplicht een gebonk en geratel bij de voorwielen vandaan komen! Rustig naar een vluchtheuvel gesukkeld, en omdat het een nogal smal stukje tweebaans is daar, maar zo'n hesje aangetrokken dat ik toevallig tegenkwam. Nadat vriendinlief meldde dat de wegenwacht ongeveer een uur ging duren, toch maar het gereedschap tevoorschijn getoverd en het linker voorwiel, want daar leek het vandaan te komen, eraf gehaald, minstens een kapotte aandrijfas of iets gelijkends verwachtend. Na enig wielendraaien bleek echter dat er een M6 boutkopje tussen de koelsleuven van de remschijf geramd was -dus aan de bovenkant!-, wat vervolgens met enige lichte dwang door de remklauw geforceerd werd. Nadat het boutje eruit gepeuterd was, bleek dat dit het borgplaatje van de blokken verbogen had, dus dit ook nog enigszins in model geslagen terwijl de vrachtwagens de vouwen uit je broek rijden. Uiteindelijk het boeltje weer in elkaar gezet, en de wegenwacht maar weer afgebeld....
Vanmorgen zat ik zoals vanouds op de fiets naar het station. Degenen die bekend zijn bij station Enkhuizen en zijn langparkeerplaats, weten dat er richting die parkeerplaats een zijweg van rechts zit. Ook fietsers hebben daar voorrang! Nu wilde het toeval dat er vanmorgen het e.e.a. aan de hand was op het spoor. Op deze kruising aankomende, komt er een groene Peugeot 307 (daar ging het al mis!) met een dame erin, die met de ene hand peuk vasthield, en met de andere een veel te grote vingervergroeiende I-phoneachtige. Mevrouw reed langzaam, dus verwachtende dat ze stopt, fiets ik door. Echter, afgeleid door veel te harde muziek, telefoon en rookwaar, geeft ze plots gas! Vol op de pedalen stampend hoop ik net een botsing te kunnen voorkomen -een luide klap en ruk aan de fiets laten weten dat dit ijdele hoop was. Mezelf net staande houdend zie ik deze mevrouw gewoon doorrijden! In tegenstelling tot mijn ouders, mankeert er aan mijn ogen echter niks, dus vlug het kenteken onthouden. Onder aanmoediging van een tweetal jongens snel erachteraan gefietst, want het parkeerterrein waar ze naar toe ging heeft maar 1 uitgang, dus er was geen ontsnapping mogelijk!
Eenmaal de appeltjes groene 307 gevonden, stop ik pontificaal voor de voorkant, waar een forse schraap stille getuige is van deze net-wel-net-niet-aanrijding. De dame, telefoon en rookwaar nog steeds in de hand geklemd, en ondanks de leeftijd van een jaar of 35-40 gekleed in oma's bloemetjesjas, roept meteen: "ik had je niet gezien!"
Dus, in een vlaag van verbijsterende scherpte op de vroege morgen op een doordeweekse dag op het station, vraag ik: "maar hoe weet je dan waarvoor ik voor je auto sta??" En dan nog effe wat, waarom rijd je in @#$% naam door na zo'n klap op je auto!
"Ik heb je echt niet gezien", roept de nog steeds rokende dame.
Waarop ik wederom antwoord, hoe ze dan had kunnen weten waarom op eens die rare fietser voor haar auto op het parkeerterrein stond, met een krom achterspatbord. Of zou deze dame zo'n beroerde rijstijl hebben, dat het haar dagelijks gebeurd? Na deze volgorde van vraag en antwoord nog enkele malen herhaald te hebben was ik er wel klaar mee.
Na wat excuses over het kijken naar de trein in verband met de sein-/wisselstoringen bij Amsterdam, scheiden onze wegen, na eerst mijn achterspatbord weer in model gebogen te hebben. Het was tenslotte mooi weer, en dan heb je leukere dingen in je hoofd!
(waarvan na 10 minuten op je werk je hele klauw openhalen aan een on-afgebraamde Chinese #$% kar er geen was!)
Nog steeds vrolijk en wakker,
Jeroen
Dinsdag zou ik de camper uit de stalling ophalen. Maandagavond alvast wat klaargezet, maar ik kon de sleutels niet vinden. Nu laat ik die meestal bij mijn ouders liggen, want daar parkeer ik de accu's ook voor de winter, dus ik moet er toch langs. Mijn ouders konden ze echter niet vinden, en aangezien ik niet zeker wist of ik ze er misschien in had laten zitten -wie steelt er zo'n oud hok zonder accu's, als de loods vol met prachtige vers gewittelde exemplaren van Italiaanse makelij staat, vroeg ik me wellicht -terecht- af!
Voorzien van een versche 140Ah Varta accu en de vertrouwde steek-/ringsleutel 13 om de polen vast te zetten en nog wat andere zut, want we zouden met m'n ouders voor een kinderwagen gaan kijken, vertrouwde ik erop dat de sleutels er nog in zouden zitten. Om half 9 's morgens afgesproken, wat betekende dat we om half 7 't bed uit moesten, auto volgegooid en gaan. Eenmaal aangekomen nog even moeten wachten op de beheerder met de sleutel van de schuur, en toen hij eenmaal gearriveerd was met gezwinde spoed naar de camper gerend. @#$^& geen sleutelllll!!!!
Toch maar naar het ouderlijk huis gespoed, waar al snel bleek dat ouderdom in dit geval toch echt met gebreken komt, want de sleutels lagen keurig op de plek waar ik ze normaal achterlaat -echter, het ranzige bruine etuitje dat er altijd omheen zat, had de laatste vakantie niet overleefd en ondanks dat ik dat zo'n 20x herhaald heb tijdens het bellen, waren beide toch hoogst verbaasd dat dat vieze ding er nu af was! :mrgreen:
Met gezwinde spoed naar de stalling gereden en de accu aangesloten. Na het omdraaien van het contact waren mijn eigen ogen aan de beurt, in dit geval door spinnewebben en de fel opgloeidende lampjes op dashboard. Phase one completed! Na de onder Hanomag rijders bekende Rudolf Diesel herdenkingsminuut doorbracht te hebben met gloeien, de sleutel een stapje verder gebracht om Phase three te initialiseren, het starten van de raketboost... ehm, de 300kg wegende klomp ijzer met een paar gaten erin waardoor zo'n 2,8 liter inhoud verdwenen is. Helaas had het vervangen van de accu weinig effect gehad, want het ding start koud net zo beroerd als tijdens de laatste vakantie. Lang starten waarna er steeds een cilinder meer mee begint te doen en het ding pas uit zichzelf blijft lopen als je de startmotor zo'n 10 seconden (!) laat meehelpen. Zucht. Om te voorkomen dat ik door al die witte/grijze uitlaatgassen mezelf vergast zou hebben, alvorens de uitgang van de loods bereikt te hebben, maar snel in de achteruit en manoeuvrerend als een politiewagen in een mistige steeg, zoals in een slechte B-film, en naar buiten gestuurd. Eenmaal buiten aangekomen sloeg mevrouw Hanomag nog even terug met het stuur bij de eerst aanraking van de remmen, maar daarna gedroeg de kribbige oude dame zich wel. Ook de kroegrook was inmiddels weer een beetje neergedaald, al vrees ik voor de overige stallingsmensen dat hun voertuigen nog lang blijven ruiken....
Eenmaal bij de ouders aangekomen het hok voor de deur geparkeerd -de buurt is daar aan het vergrijzen, vroeger was het overdag uitgestorven, tegenwoordig maakt het niet meer uit op welk moment je komt, 3/4 van de parkeerplaatsen is bezet, koffie gehad en met de Honda Civic naar de kinderwagenhel. Na 10 minuten struinen, bandjes schoppen en opvouwen had ik de keus wel gemaakt, maar zoals het echte dames betaamd moeten eerst alle andere modellen uitvoerig bestudeerd worden, ondanks dat je al van te voren weet dat het ding veel te duur is. Nadat we uiteindelijk weer teruggekeerd waren bij model "na 10 minuten wist ik al dat dit hem was" werd dit exemplaar aangeschaft. Op de terugreis bij Alkmaar hoorden we vlak voor het spoorviaduct na het wegrijden bij het stoplicht een gebonk en geratel bij de voorwielen vandaan komen! Rustig naar een vluchtheuvel gesukkeld, en omdat het een nogal smal stukje tweebaans is daar, maar zo'n hesje aangetrokken dat ik toevallig tegenkwam. Nadat vriendinlief meldde dat de wegenwacht ongeveer een uur ging duren, toch maar het gereedschap tevoorschijn getoverd en het linker voorwiel, want daar leek het vandaan te komen, eraf gehaald, minstens een kapotte aandrijfas of iets gelijkends verwachtend. Na enig wielendraaien bleek echter dat er een M6 boutkopje tussen de koelsleuven van de remschijf geramd was -dus aan de bovenkant!-, wat vervolgens met enige lichte dwang door de remklauw geforceerd werd. Nadat het boutje eruit gepeuterd was, bleek dat dit het borgplaatje van de blokken verbogen had, dus dit ook nog enigszins in model geslagen terwijl de vrachtwagens de vouwen uit je broek rijden. Uiteindelijk het boeltje weer in elkaar gezet, en de wegenwacht maar weer afgebeld....
Vanmorgen zat ik zoals vanouds op de fiets naar het station. Degenen die bekend zijn bij station Enkhuizen en zijn langparkeerplaats, weten dat er richting die parkeerplaats een zijweg van rechts zit. Ook fietsers hebben daar voorrang! Nu wilde het toeval dat er vanmorgen het e.e.a. aan de hand was op het spoor. Op deze kruising aankomende, komt er een groene Peugeot 307 (daar ging het al mis!) met een dame erin, die met de ene hand peuk vasthield, en met de andere een veel te grote vingervergroeiende I-phoneachtige. Mevrouw reed langzaam, dus verwachtende dat ze stopt, fiets ik door. Echter, afgeleid door veel te harde muziek, telefoon en rookwaar, geeft ze plots gas! Vol op de pedalen stampend hoop ik net een botsing te kunnen voorkomen -een luide klap en ruk aan de fiets laten weten dat dit ijdele hoop was. Mezelf net staande houdend zie ik deze mevrouw gewoon doorrijden! In tegenstelling tot mijn ouders, mankeert er aan mijn ogen echter niks, dus vlug het kenteken onthouden. Onder aanmoediging van een tweetal jongens snel erachteraan gefietst, want het parkeerterrein waar ze naar toe ging heeft maar 1 uitgang, dus er was geen ontsnapping mogelijk!
Eenmaal de appeltjes groene 307 gevonden, stop ik pontificaal voor de voorkant, waar een forse schraap stille getuige is van deze net-wel-net-niet-aanrijding. De dame, telefoon en rookwaar nog steeds in de hand geklemd, en ondanks de leeftijd van een jaar of 35-40 gekleed in oma's bloemetjesjas, roept meteen: "ik had je niet gezien!"
Dus, in een vlaag van verbijsterende scherpte op de vroege morgen op een doordeweekse dag op het station, vraag ik: "maar hoe weet je dan waarvoor ik voor je auto sta??" En dan nog effe wat, waarom rijd je in @#$% naam door na zo'n klap op je auto!
"Ik heb je echt niet gezien", roept de nog steeds rokende dame.
Waarop ik wederom antwoord, hoe ze dan had kunnen weten waarom op eens die rare fietser voor haar auto op het parkeerterrein stond, met een krom achterspatbord. Of zou deze dame zo'n beroerde rijstijl hebben, dat het haar dagelijks gebeurd? Na deze volgorde van vraag en antwoord nog enkele malen herhaald te hebben was ik er wel klaar mee.
Na wat excuses over het kijken naar de trein in verband met de sein-/wisselstoringen bij Amsterdam, scheiden onze wegen, na eerst mijn achterspatbord weer in model gebogen te hebben. Het was tenslotte mooi weer, en dan heb je leukere dingen in je hoofd!
(waarvan na 10 minuten op je werk je hele klauw openhalen aan een on-afgebraamde Chinese #$% kar er geen was!)
Nog steeds vrolijk en wakker,
Jeroen
In aanbouw: Volkswagen LT46 2,8TDI (ex-servicebus fa. Gebr. Van Kessel)
~~ ervaring is kennis die je opdoet, nadat je het nodig had!~~
~~ ervaring is kennis die je opdoet, nadat je het nodig had!~~
- Wim
- Berichten: 468
- Lid geworden op: 18 dec 2008, 12:41
- Locatie: Alkmaar
Re: Wat is er vandaag gebeurd?
Kortom , het ging lekker Jeroen ? :mrgreen:
Groeten Wim
Kan je er vooruit in ? Dan kan je er achteruit weer uit !
Kan je er vooruit in ? Dan kan je er achteruit weer uit !
- Leo
- Site Admin
- Berichten: 4153
- Lid geworden op: 08 okt 2005, 07:58
- Locatie: Oost Drenthe
Re: Wat is er vandaag gebeurd?
Wat een drukte opeens hier. Allemaal het voorjaar in de kop? :shock: :mrgreen:
**********************************************************************
Ik word oud.. :?
Vroegah ging geen bromfiets mij snel genoeg. Duizenden guldens uitgegeven aan opvoersetjes en de schade daarvan.
Vanmorgen lekker een eindje toeren op de snorscooter. Beetje rondkijken in de polder, leuke plekjes ontdekken.
Alleen ging dat orgel op een gegeven moment steeds sneller rijden, tot wel 65 km/uur an toe.
Vanmiddag dus iets gedaan wat ik nooooit had kunnen bevroeden toen ik nog jong was: Ik heb het torretje geknepen tot 40km/u. :oops:
Ik denk dat ik maar een plekkie ga reserveren in het bejaardenhuis.. :(
**********************************************************************
Ik word oud.. :?
Vroegah ging geen bromfiets mij snel genoeg. Duizenden guldens uitgegeven aan opvoersetjes en de schade daarvan.
Vanmorgen lekker een eindje toeren op de snorscooter. Beetje rondkijken in de polder, leuke plekjes ontdekken.
Alleen ging dat orgel op een gegeven moment steeds sneller rijden, tot wel 65 km/uur an toe.
Vanmiddag dus iets gedaan wat ik nooooit had kunnen bevroeden toen ik nog jong was: Ik heb het torretje geknepen tot 40km/u. :oops:
Ik denk dat ik maar een plekkie ga reserveren in het bejaardenhuis.. :(
Techniek is altijd logisch, daarom snappen de meeste mensen er geen moer van.
- Admin
- Site Admin
- Berichten: 4385
- Lid geworden op: 24 nov 2004, 17:45
- Locatie: Hesel (Ostfriesland)
- Contacteer:
Re: Wat is er vandaag gebeurd?
Jeroen,
Lekker knutselen onderweg.... Ooit overwogen bij de Wegenwacht te solliciteren?
Lekker knutselen onderweg.... Ooit overwogen bij de Wegenwacht te solliciteren?
Groeten,
Ernst / Admin
If you can't fix it with a hammer, you've got an electrical problem.
No man can deny, die Gedanken sind frei!
Ernst / Admin
If you can't fix it with a hammer, you've got an electrical problem.
No man can deny, die Gedanken sind frei!
- Leo
- Site Admin
- Berichten: 4153
- Lid geworden op: 08 okt 2005, 07:58
- Locatie: Oost Drenthe
Re: Wat is er vandaag gebeurd?
Mwah, volgens mij is dit voor Jeroen "just another week at the office".. :mrgreen:
Nog steeds geen snelgloeiers geplaatst Jeroen?
Nog steeds geen snelgloeiers geplaatst Jeroen?

Techniek is altijd logisch, daarom snappen de meeste mensen er geen moer van.
- Jeroen_Hanomaf
- Berichten: 1646
- Lid geworden op: 07 dec 2004, 21:16
- Locatie: Het mooie West Friesland
- Contacteer:
Re: Wat is er vandaag gebeurd?
@Wim: Ja hoor, ik leef nog steeds! :mrgreen:
@Leo: Lol :mrgreen: En troost je, ga je nog steeds 15km/u te snel! :mrgreen:
Nee, nog geen snelgloeiers. Eerst moet dat kreng koud maar eens goed starten, want dit is niks waard. Warm doet hij het prima, maar koud is er geen leven in te krijgen. Toch pomptiming?! Kan me herinneren dat hij toen bij jou vandaan ook warm prima startte, maar er koud niks meer mee te bezeilen was, vorig voorjaar, toen je hem expres vroeger gezet had zodat we nog met vakantie konden. Morgen vrij, maar eens kijken, maar alle streepjes staan nu volgens het boekkie goed.
@Ernst: Is tegenwoordig wel makkelijk. De laatste keer dat ik ze eens nodig had omdat ik zelf iets niet mee had was de wegenwacht zo blij dat hij eindelijk weer eens iets niet-electronisch kon repareren, in plaats van enkel een sleepwagen te bellen omdat er niks mee te bezeilen was!
Jeroen
@Leo: Lol :mrgreen: En troost je, ga je nog steeds 15km/u te snel! :mrgreen:
Nee, nog geen snelgloeiers. Eerst moet dat kreng koud maar eens goed starten, want dit is niks waard. Warm doet hij het prima, maar koud is er geen leven in te krijgen. Toch pomptiming?! Kan me herinneren dat hij toen bij jou vandaan ook warm prima startte, maar er koud niks meer mee te bezeilen was, vorig voorjaar, toen je hem expres vroeger gezet had zodat we nog met vakantie konden. Morgen vrij, maar eens kijken, maar alle streepjes staan nu volgens het boekkie goed.
@Ernst: Is tegenwoordig wel makkelijk. De laatste keer dat ik ze eens nodig had omdat ik zelf iets niet mee had was de wegenwacht zo blij dat hij eindelijk weer eens iets niet-electronisch kon repareren, in plaats van enkel een sleepwagen te bellen omdat er niks mee te bezeilen was!
Jeroen
In aanbouw: Volkswagen LT46 2,8TDI (ex-servicebus fa. Gebr. Van Kessel)
~~ ervaring is kennis die je opdoet, nadat je het nodig had!~~
~~ ervaring is kennis die je opdoet, nadat je het nodig had!~~
- Leo
- Site Admin
- Berichten: 4153
- Lid geworden op: 08 okt 2005, 07:58
- Locatie: Oost Drenthe
Re: Wat is er vandaag gebeurd?
Juist omdat je nu alles met pomp en verstuivers hebt gedaan, zou ik eens een paar gloeiplugjes gaan proberen.
Kost je de kop niet.
Kost je de kop niet.
Techniek is altijd logisch, daarom snappen de meeste mensen er geen moer van.
- Jeroen_Hanomaf
- Berichten: 1646
- Lid geworden op: 07 dec 2004, 21:16
- Locatie: Het mooie West Friesland
- Contacteer:
Re: Wat is er vandaag gebeurd?
Da's waar; deze zitten er al sinds sint-juttemis in, al heb ik vorig jaar nog wel gecontroleerd of ze het allemaal deden en dat was het geval. Moet toch wat te sleutelen overblijven :mrgreen:
Heb trouwens nog een 80pk blok gevonden voor niet al te veel met ook niet al te veel kilometers, zaterdag maar even kijken of 't wat is, want ouwe rotzooi heb ik al genoeg :mrgreen:
Jeroen
Heb trouwens nog een 80pk blok gevonden voor niet al te veel met ook niet al te veel kilometers, zaterdag maar even kijken of 't wat is, want ouwe rotzooi heb ik al genoeg :mrgreen:
Jeroen
In aanbouw: Volkswagen LT46 2,8TDI (ex-servicebus fa. Gebr. Van Kessel)
~~ ervaring is kennis die je opdoet, nadat je het nodig had!~~
~~ ervaring is kennis die je opdoet, nadat je het nodig had!~~
- Maxer
- Berichten: 473
- Lid geworden op: 30 sep 2007, 06:45
- Locatie: Berkhout
- Contacteer:
Re: Wat is er vandaag gebeurd?
We zijn afgelopen maandag vertrokken vanaf Portimao richting Elvas. Onderweg verloren we een wiel van de aanhanger! De as afgebroken. Het wiel met trommel en al is weg.
Waar en wanneer dat is gebeurt geen idee want je merkt daar niets van voorin. Alles zat onder de rubber, die band is een tijdje aan het slepen geweest dus de gelukkige vinder zal er niet veel meer aan hebben ben ik bang . . Doorgereden naar Elvas en daar gestaan op de bekende plaats bij het aquaduct. Direct allerlei garagebedrijven opgezocht met de auto maar niemand kon / wilde een nieuwe as bestellen en monteren. Inmiddels geen internet meer dus aan een vriend via sms gevraagd of hij aan een aanhanger bedrijf in Spanje dan wel Portugal kon komen en dat kon hij, in Almendraleo. Daarheen gereden en, je raad het al, ze konden mij niet helpen. Goed, ik was er klaar mee en ben nu op weg naar huis met een 3 wielige aanhanger en dat gaat uitstekend! We staan nu al 150 km Bordeau voorbij en aan niets is te zien dat er iets niet goed gaat. Dus heb ik goede hoop dat er geen problemen bij komen en heb een afspraak bij een busreparatiebedrijf in Duiven voor een nieuwe balg en tegelijk zal hij een nieuwe as monteren. Hopelijk dus eind goed, al goed!
Waar en wanneer dat is gebeurt geen idee want je merkt daar niets van voorin. Alles zat onder de rubber, die band is een tijdje aan het slepen geweest dus de gelukkige vinder zal er niet veel meer aan hebben ben ik bang . . Doorgereden naar Elvas en daar gestaan op de bekende plaats bij het aquaduct. Direct allerlei garagebedrijven opgezocht met de auto maar niemand kon / wilde een nieuwe as bestellen en monteren. Inmiddels geen internet meer dus aan een vriend via sms gevraagd of hij aan een aanhanger bedrijf in Spanje dan wel Portugal kon komen en dat kon hij, in Almendraleo. Daarheen gereden en, je raad het al, ze konden mij niet helpen. Goed, ik was er klaar mee en ben nu op weg naar huis met een 3 wielige aanhanger en dat gaat uitstekend! We staan nu al 150 km Bordeau voorbij en aan niets is te zien dat er iets niet goed gaat. Dus heb ik goede hoop dat er geen problemen bij komen en heb een afspraak bij een busreparatiebedrijf in Duiven voor een nieuwe balg en tegelijk zal hij een nieuwe as monteren. Hopelijk dus eind goed, al goed!
- Jeroen_Hanomaf
- Berichten: 1646
- Lid geworden op: 07 dec 2004, 21:16
- Locatie: Het mooie West Friesland
- Contacteer:
Re: Wat is er vandaag gebeurd?
Nico, enig idee hoe zo'n as zomaar kan breken? Lijkt me toch een rare gewaarwording, hopelijk kom je er probleemloos mee thuis! :)
Vandaag vrij; dus ik denk, ik ga maar eens effe shoppen voor die snelgloeiers. Een standaardoplossing is er niet, die kon je volgens de heren van Electrostart in Den Helder wel kopen voor Mercedessen, maar dat zijn andere gloeiers die niet in mijn blok passen. Met de nummers van mijn oude exemplaren konden ze geen officiele match vinden, maar als ik er even ééntje langs zou brengen konden ze wellicht wat kunnen vergelijken en zelf een set voor mij samenstellen.
Dat kon echter nog wel even duren en aangezien ik toch wel van dat gerook en gestink af wil zijn denk ik, voor die paar euries zoek ik wel even een nieuw setje. Electrostart had ze niet op voorraad, diverse automaterialenzaken evenmin. Op internet vond ik enkel Chinese imitaties, waarvan al snel bleek dat de kwalitateit uiterst dubieus is: sommige mensen hebben zelfs een extra set op zak voor als er één kapot gaat onderweg!
Dus google maar even losgelaten op de types en nummers. Op beide nummers weinig te vinden, behalve bij een handelaar in Duitserland die new-old-stock verkoopt voor veel te veel. Voor de grap eens op het Hanomag nummer gezocht en wat kregge we nouw, de webwinkel Mister Auto heeft de Beru 142MJ gewoon op voorraad voor het vorstelijke bedrag van 15 euro per stuk incl. BTW. Gelijk maar 4 besteld, als het goed is worden ze dinsdag afgeleverd, ruim op tijd dus voor het weekend erop! :mrgreen: Ze zijn er al eens uit geweest en met kopervet weer gemonteerd, dus daar verwacht ik gelukkig geen problemen mee!
Gewoon ff uit interesse, weet iemand hoe lang en wanneer je die dingen moet vervangen? Is daar een interval voor, of is het een gevalletje als ie stuk is, nieuwe erin?
Groeten Jeroen
Vandaag vrij; dus ik denk, ik ga maar eens effe shoppen voor die snelgloeiers. Een standaardoplossing is er niet, die kon je volgens de heren van Electrostart in Den Helder wel kopen voor Mercedessen, maar dat zijn andere gloeiers die niet in mijn blok passen. Met de nummers van mijn oude exemplaren konden ze geen officiele match vinden, maar als ik er even ééntje langs zou brengen konden ze wellicht wat kunnen vergelijken en zelf een set voor mij samenstellen.
Dat kon echter nog wel even duren en aangezien ik toch wel van dat gerook en gestink af wil zijn denk ik, voor die paar euries zoek ik wel even een nieuw setje. Electrostart had ze niet op voorraad, diverse automaterialenzaken evenmin. Op internet vond ik enkel Chinese imitaties, waarvan al snel bleek dat de kwalitateit uiterst dubieus is: sommige mensen hebben zelfs een extra set op zak voor als er één kapot gaat onderweg!
Dus google maar even losgelaten op de types en nummers. Op beide nummers weinig te vinden, behalve bij een handelaar in Duitserland die new-old-stock verkoopt voor veel te veel. Voor de grap eens op het Hanomag nummer gezocht en wat kregge we nouw, de webwinkel Mister Auto heeft de Beru 142MJ gewoon op voorraad voor het vorstelijke bedrag van 15 euro per stuk incl. BTW. Gelijk maar 4 besteld, als het goed is worden ze dinsdag afgeleverd, ruim op tijd dus voor het weekend erop! :mrgreen: Ze zijn er al eens uit geweest en met kopervet weer gemonteerd, dus daar verwacht ik gelukkig geen problemen mee!
Gewoon ff uit interesse, weet iemand hoe lang en wanneer je die dingen moet vervangen? Is daar een interval voor, of is het een gevalletje als ie stuk is, nieuwe erin?
Groeten Jeroen
In aanbouw: Volkswagen LT46 2,8TDI (ex-servicebus fa. Gebr. Van Kessel)
~~ ervaring is kennis die je opdoet, nadat je het nodig had!~~
~~ ervaring is kennis die je opdoet, nadat je het nodig had!~~
- Admin
- Site Admin
- Berichten: 4385
- Lid geworden op: 24 nov 2004, 17:45
- Locatie: Hesel (Ostfriesland)
- Contacteer:
Re: Wat is er vandaag gebeurd?
Ik vrees dat ik alleen maar in directe inspuiters heb gereden.
Ik heb wel op een McCormick gereden en daar heb ik wel eens nieuwe gloeipluggen ingedraaid, toen er drie van de vier doorgebrand waren. Ik denk na een jaar of 30 à 40. Na die tijd geen ether meer nodig gehad.
O nee, ik heb begin jaren '70 twee busjes gehad (F35 en een 306), maar daar is alles altijd heel gebleven. En nu ik er aan denk, een oeroude DAF 2800, met een weerstand in het dashboard (handig voor de roker, als de aansteker kapot is). Ook nooit hoeven te vervangen.
Maar met die laatste voertuigen ook nooit langer dan 60 s hoeven te gloeien...
Ik heb wel op een McCormick gereden en daar heb ik wel eens nieuwe gloeipluggen ingedraaid, toen er drie van de vier doorgebrand waren. Ik denk na een jaar of 30 à 40. Na die tijd geen ether meer nodig gehad.
O nee, ik heb begin jaren '70 twee busjes gehad (F35 en een 306), maar daar is alles altijd heel gebleven. En nu ik er aan denk, een oeroude DAF 2800, met een weerstand in het dashboard (handig voor de roker, als de aansteker kapot is). Ook nooit hoeven te vervangen.
Maar met die laatste voertuigen ook nooit langer dan 60 s hoeven te gloeien...
Groeten,
Ernst / Admin
If you can't fix it with a hammer, you've got an electrical problem.
No man can deny, die Gedanken sind frei!
Ernst / Admin
If you can't fix it with a hammer, you've got an electrical problem.
No man can deny, die Gedanken sind frei!
- Leo
- Site Admin
- Berichten: 4153
- Lid geworden op: 08 okt 2005, 07:58
- Locatie: Oost Drenthe
Re: Wat is er vandaag gebeurd?
Kapot, nieuwe er in Jeroen.
Ik weet niet welk voltage je nu hebt gekocht.
Maar als het 11 Volt is, dan moet je wel de voorweerstand en de cabine-gloeispiraal er tussenuit halen, anders gaat het niet goed komen. Worden het weer langzaamgloeiers.
Dus gewoon een directe draad tussen gloeiknop en pitten, niets er tussen.
Kun je nog op de plek van de cabine-spiraal een lampje monteren zodat je ziet of je daadwerkelijk gloeit.
Dat is het eigenlijk.:)
Edit: Zie dat het 9,5V pitten zijn.
Wordt hetzelfde verhaal als boven, dan zijn ze lekker vlot op temp. Ik gloei ca 5 á 7 sec bij de normale Nederlandse temperaturen.
Ik weet niet welk voltage je nu hebt gekocht.
Maar als het 11 Volt is, dan moet je wel de voorweerstand en de cabine-gloeispiraal er tussenuit halen, anders gaat het niet goed komen. Worden het weer langzaamgloeiers.
Dus gewoon een directe draad tussen gloeiknop en pitten, niets er tussen.
Kun je nog op de plek van de cabine-spiraal een lampje monteren zodat je ziet of je daadwerkelijk gloeit.
Dat is het eigenlijk.:)
Edit: Zie dat het 9,5V pitten zijn.
Wordt hetzelfde verhaal als boven, dan zijn ze lekker vlot op temp. Ik gloei ca 5 á 7 sec bij de normale Nederlandse temperaturen.
Techniek is altijd logisch, daarom snappen de meeste mensen er geen moer van.
- Jeroen_Hanomaf
- Berichten: 1646
- Lid geworden op: 07 dec 2004, 21:16
- Locatie: Het mooie West Friesland
- Contacteer:
Re: Wat is er vandaag gebeurd?
Bij mij zit er al een lampje in om te checken of je gloeit, bij dat hok van mij gaat dat via het contactslot en zit er geen spiraal tussen in het dashboard. Wel een lampje dat gaat branden als het geheel warm genoeg is en je kunt starten, maar of daar enige intelligentie in zit, behalve dat het altijd na ongeveer een minuut gaat branden, betwijfel ik!
Of die dingen nu kapot zijn is makkelijk te testen, vorig jaar nog gedaan, dus voor de zekerheid nog maar een keer. Alle 4 eruit gehaald en weer aangesloten met een extra massadraadje (op het gespoten kleppendeksel neerleggen was niet voldoende en resulteerde in een vonkenregen! :mrgreen: ) en alle 4 werden ze roodgloeiend na een seconde of wat. Boel weer in elkaar gezet, en nog steeds slecht starten.
Niet gehinderd door enige kennis van zaken maar even een kras op de plaat van de inspuitpomp gezet en het ding een beetje vroeger gezet. Hierna werd het starten enkel erger, wat ik een beetje gehoopt had omdat het wel heel erg verdacht veel leek op het fenomeen van de voorjaarsvakantie van vorig jaar, toen de vervroeging van de oude pomp niet meer bleek te werken, wat het begin was van de ellende vorig jaar! Pomp een millimeter of 2 voorbij m'n beginstreepje gezet en daarna weer gloeien, starten, en lopen zonder roken, stinken of sputteren. Misschien staat ie niet helemaal lekker (ik heb nou eenmaal Leo's dieselgehoor niet :mrgreen: ) maar het ding start nu in elk geval zonder roken of stinken, zoals het hoort eigenlijk. :)
Prettig weekend!
Jeroen
Of die dingen nu kapot zijn is makkelijk te testen, vorig jaar nog gedaan, dus voor de zekerheid nog maar een keer. Alle 4 eruit gehaald en weer aangesloten met een extra massadraadje (op het gespoten kleppendeksel neerleggen was niet voldoende en resulteerde in een vonkenregen! :mrgreen: ) en alle 4 werden ze roodgloeiend na een seconde of wat. Boel weer in elkaar gezet, en nog steeds slecht starten.
Niet gehinderd door enige kennis van zaken maar even een kras op de plaat van de inspuitpomp gezet en het ding een beetje vroeger gezet. Hierna werd het starten enkel erger, wat ik een beetje gehoopt had omdat het wel heel erg verdacht veel leek op het fenomeen van de voorjaarsvakantie van vorig jaar, toen de vervroeging van de oude pomp niet meer bleek te werken, wat het begin was van de ellende vorig jaar! Pomp een millimeter of 2 voorbij m'n beginstreepje gezet en daarna weer gloeien, starten, en lopen zonder roken, stinken of sputteren. Misschien staat ie niet helemaal lekker (ik heb nou eenmaal Leo's dieselgehoor niet :mrgreen: ) maar het ding start nu in elk geval zonder roken of stinken, zoals het hoort eigenlijk. :)
Prettig weekend!
Jeroen
In aanbouw: Volkswagen LT46 2,8TDI (ex-servicebus fa. Gebr. Van Kessel)
~~ ervaring is kennis die je opdoet, nadat je het nodig had!~~
~~ ervaring is kennis die je opdoet, nadat je het nodig had!~~
- Leo
- Site Admin
- Berichten: 4153
- Lid geworden op: 08 okt 2005, 07:58
- Locatie: Oost Drenthe
Re: Wat is er vandaag gebeurd?
Dat merkje vanzelf wel. Als je veel minder kracht hebt, staat ie te laat.Jeroen_Hanomaf schreef:Misschien staat ie niet helemaal lekker
Maar als hij niet walmt zal het allemaal wel meevallen.
Na een seconde of wat staan je huidige stiften roodgloeiend?
Waarom zit jij dan een minuut voor te gloeien? :shock: 8)
Techniek is altijd logisch, daarom snappen de meeste mensen er geen moer van.
- Jeroen_Hanomaf
- Berichten: 1646
- Lid geworden op: 07 dec 2004, 21:16
- Locatie: Het mooie West Friesland
- Contacteer:
Re: Wat is er vandaag gebeurd?
Na een seconde of 15 is het uiteinde roodgloeiend; pas na een seconde of 45 is het hele ding roodgloeiend (en het uiteinde zelfs wit!). Als het warm is, is een halve minuut of 20 seconden wel genoeg, maar als het wat kouder is wat langer... ;)
Vandaag trouwens een 80pk D142L1 uit een F55 opgehaald. Kostte niet heel veel, had flink meer compressie als wat ik nu heb (niet gemeten, maar door gewoon rondtornen al voelbaar!) en voor wat extra nog wat losse onderdelen meegenomen als koplampen, tank, en nog wat klein spul. Het voordeel van zo'n blok t.o.v. het ombouwen/opknappen van de mijne is dat alle spullen (waterpomp met grotere waaier, extra oliekoeler etc) er ook al op zitten.
Mooi dagje uit zo, lekker weertje erbij, mooi onderweg effe lekker eten, mooi met vaders even op stap :)
Groeten Jeroen
Vandaag trouwens een 80pk D142L1 uit een F55 opgehaald. Kostte niet heel veel, had flink meer compressie als wat ik nu heb (niet gemeten, maar door gewoon rondtornen al voelbaar!) en voor wat extra nog wat losse onderdelen meegenomen als koplampen, tank, en nog wat klein spul. Het voordeel van zo'n blok t.o.v. het ombouwen/opknappen van de mijne is dat alle spullen (waterpomp met grotere waaier, extra oliekoeler etc) er ook al op zitten.
Mooi dagje uit zo, lekker weertje erbij, mooi onderweg effe lekker eten, mooi met vaders even op stap :)
Groeten Jeroen
In aanbouw: Volkswagen LT46 2,8TDI (ex-servicebus fa. Gebr. Van Kessel)
~~ ervaring is kennis die je opdoet, nadat je het nodig had!~~
~~ ervaring is kennis die je opdoet, nadat je het nodig had!~~
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot] en 3 gasten