De inbouw van onze camper heeft twee zitplaatsen tegenover elkaar, met een gezamenlijk voetenruimte van ongeveer 44 cm diep. Als de één wil gaan verzitten, dan moet de ander ook gaan verzitten. Jullie begrijpen dat dit geen comfortabele zitplaatsen zijn.
De inbouw (Innenausbau) is gemaakt van houten balkjes (4,2 mm vierkant) en multipex 12 mm dik. Het is sterk en dat moet ook wel in een 4x4-camper, maar dit materiaal neemt veel kastruimte in beslag.
We willen nu twee zitplaatsen naast elkaar maken en ik heb het idee opgevat om een nieuwe inbouw te gaan maken. Hiervoor heb ik het plan een frame te maken van vierkante aluminium profielen met flens van Combi-tube (Handy-tube) in combinatie met versterkte koppelstukken. Het kastenframe wil ik afwerken met Alumil sandwichplaten (alu-composiet-alu) van 3,5 mm dik. De Combi-tube heeft de maten: 25 x 25 x 1,2 mm.
Plaat- en buismateriaal worden verbonden met sikaflex en popnagels.
Ik heb de volgende vragen:

- Heeft iemand ervaring met de aluminium combi-tube voor camperinbouw?
- Is de constructie van inbouw sterk genoeg om er ook op te kunnen slapen. De maten van de kasten zijn ca. 200x50x60 cm (lxbxh)?
- Welke soort machine is de beste om er mooie rechte platen mee te zagen of slijpen?
- Hebben jullie hier nog ideeën of adviezen bij?
Alvast bedankt voor jullie meedenken

Groet, Rob