Dank je voor je reactie Cees, het is me inmiddels gelukt.
Na het stellen startte de wagen direct en dat was een grote opluchting voor me, leek als ik ben. Ik merkte wel enkele lichte knallen op in de uitlaat als ik het gas diep indrukte, kan het zijn dat ik bij een klep de weg kwijt geweest ben? :(
Voor jullie, ouwe rotten op motorgebied is het allemaal vanzelfsprekend maar mijn kennis ging niet verder dan de buitenkant van het kleppendeksel.
Ik heb de methode gebruikt zoals beschreven op
http://w123club.nl/viewtopic.php?f=12&t=14069#p170174. Compleet met wasknijpers.
Ik heb, zoals Anton geschreven had, een korte dop 27 mm op de krukas gezet, een lange momentsleutel eraan zodat het laatste stuk onder de wagen kwam te hangen.
Vervolgens de sleutel een slinger gegeven en elke nok omhoog gericht, gekeken of het een inlaat- of uitlaatklep was en vervolgens met die speciale dop van Mercedes (€ 33 excl. btw) de stelmoer gedraaid.
Het ging eenmaal fantastisch nadat ik me twee keer in de functie van de klep vergist had. :oops: Al doende leert men.
Daarna de hele procedure herhaald om te controleren of ik me misschien vergist had.
Ik hoop dat je tot de conclusie komt dat ik een vreselijk omslachtige methode gebruikt heb, die echter wel bruikbaar is als je tijd genoeg hebt.
Altijd in voor goede raad,
Martin
n.b.
terwijl ik aan het nadenken was, heb ik het cosmetische niet vergeten:
Uploaded with
ImageShack.us
In de toekomst zullen we nog vaak aan vroeger denken.