Wat is er vandaag gebeurd?
- Jeroen_Hanomaf
- Contacteer:
Re: Wat is er vandaag gebeurd?
Gisteren m'n handrem gesteld en alle cupjes op lekkage controleerd. Gek genoeg had ik LV een week of 2 geleden wat vloeistoflekkage bij 1 cupje, leeg laten lekken vanachter het stofhoesje en verder niks aan gedaan omdat het maar een paar kleine drupjes waren. Kijk ik gisterenavond, niks te zien, helemaal droog!
Raar verhaal, 't ding rijdt en remt verder prima. Alleen de handrem moest opgesteld worden. Bij het loshalen van het linkerachterwiel breekt @#$%^ m'n uitlaat af...! Weer iets om te fixen... altijd wat en nooit eens niets met die ouwe troep!
Jeroen
Raar verhaal, 't ding rijdt en remt verder prima. Alleen de handrem moest opgesteld worden. Bij het loshalen van het linkerachterwiel breekt @#$%^ m'n uitlaat af...! Weer iets om te fixen... altijd wat en nooit eens niets met die ouwe troep!
Jeroen
In aanbouw: Volkswagen LT46 2,8TDI (ex-servicebus fa. Gebr. Van Kessel)
~~ ervaring is kennis die je opdoet, nadat je het nodig had!~~
-
hier een bedfordje op de brug , zo'n CF , leuk hoor meer, niets meer te krijgen via dat super opel dealernet
Oh lord won't you buy me...... en de toekomst mag wel wat moderner !
- Leo
- Site Admin
Je wordt oud Jeroen.Jeroen_Hanomaf schreef:altijd wat en nooit eens niets met die ouwe troep!
Hoogste tijd voor een... of een fijne
Wát zou 't.. :shock:
Waarom niet meteen een Of wil je toch iets ruimers?
Dan heb ik hier voor jou een :twisted: :mrgreen:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Techniek is altijd logisch, daarom snappen de meeste mensen er geen moer van.
-
- Contacteer:
Admin schreef:Overigens, hoe komt die man toch in België terecht?
Met de auto met rookaanhanger![]()
Er bestaat ongetwijfeld een heel informatie-netwerk m.b.t. kermissen, jaarmarkten en andere evenementen, voor de belanghebbenden.
Hij had zo te zien geen zalmforel bij zich. Of die was al op. Die lust ik ook wel!
Ik betwijfel of-ie gisteren z'n brandstofkosten eruit heeft gehaald. Maar ik hoorde via Facebook van de lokale organisatie dat-ie er volgend jaar weer bij is. Dus misschien valt 't mee.
't Tonnetje is een paar jaar geleden pas voor eigen rekening gaan werken, maar hij doet het goed. Heeft goed spul en is niet te lui om te werken. Dan komt succes vanzelf. Hij staat vrijdags vaak hier aan het eind van de dijk, bij de keersluis, daar doet hij goede zaken.
- Jeroen_Hanomaf
- Contacteer:
@Leo: lol, die bovenste lijkt me wel wat. Met of zonder verrot houtwerk onder dat, ehh, mooie(?) plastic? Ik heb alvast even zo'n formuliertje ingevuld op Lenen.nl. Je bent toch gek als je niet binnen een paar jaar meer als de helft van je aanschafwaarde afschrijft en diezelfde hoeveelheid jaren toch gewoon over de volle mep rente betaalt en blijft aflossen? :mrgreen:
@Dave: altijd nog beter als de Hanomag-dealer! :) (Herr Mercedes levert daar ook niets meer voor)
Groeten Jeroen (roet-zwarte handjes)
@Dave: altijd nog beter als de Hanomag-dealer! :) (Herr Mercedes levert daar ook niets meer voor)
Groeten Jeroen (roet-zwarte handjes)
-
@hanomaf: helft van de lol is toch stad en land afzoeken naar dat ene onderdeeltje van 500 euro :mrgreen:
Mercedes 813
- Jeroen_Hanomaf
- Contacteer:
Vooral als je de dag erna op vakantie wilt! :-S
- Jeroen_Hanomaf
- Contacteer:
Hmm vandaag de uitlaat weer gerepareerd; het eindstuk afgeknakt, en ja, krijg dan het restant maar eens uit die nog aanwezige pijp vandaan! Ik had het idee de decoupeerzaag met een metaalzaag er haaks op te zetten zodat je hem inzaagt en de spanning eraf is. Zo gezegd, zo gedaan, en na nog wat etteren met een beitel en waterpomptang zonder al te veel gepruts het eindje eruit gekeken.ikzelf schreef: Weer iets om te fixen... altijd wat en nooit eens niets met die ouwe troep!
Vervolgens, bij gebrek aan beter, de pijp er maar weer ingestampt en vastgezet, nu is ie iets te kort, maar voor de APK kan het wel weer. Vervolgens ook de voorkant bij het flexibele stuk onder handen genomen (dat flexibele stuk is eigenlijk wat te stug waardoor na enige tijd telkens de pijpen uit elkaar getrokken worden) met een extra klem met steun.
Het bakeliet van het stuur begon ook al aardig af te brokkelen en dat levert tijdens het inparkeren nogal zere handjes op, omdat die brokkelige randjes behoorlijk scherp zijn. Ik had, uit voorraad leverbaar, nog een tweetal stuurwielen liggen waarvan er 1 curieus genoeg een andere vulring had aan de onderkant. Gelukkig was de andere wel hetzelfde als wat er nu in zit, dus met een zelfgemaakt sturentrekken (2 draadeinden die je in inwendige draad van het stuur schroef, een metalen plaat met 2 gaten erin, een dop op de (holle) as (denk om de draad van de claxon!) die je klemt tussen de plaat en de as. 2 Moeren bovenop de plaat en voorzichtig schroeven maar. Andere stuur er weer op, moer op moment vastgezet en de claxon weer aangesloten. Ik zag er nogal tegenop, omdat die krengen nogal behoorlijk vast willen zitten, maar dit was eigenlijk een fluitje van een cent.
Omdat het starten bij koude nog niet helemaal lekker ging, wilde ik ook de pomp nog een beetje later zetten, en tevens kijken waarom dat ding niet aan z'n toeren komt. Dat laatste komt niet door speling in het pedaal of mechaniek, maar door de afstelling van de pomp. De aanslag zit te vroeg. Ik moet dus even een toerenteller van mijn vader lenen, dan kan ik hem verder zetten zodat er wat meer gang in zit als nu! :)
Verder viel het me op dat in een aantal holtes van de pomp brandstof stond. Nu stond dat er ook al toen ik hem uit de stalling ophaalde, en ik dacht dat dat kwam omdat ik toen natuurlijk 20x de pomp er op en af gehaald heb en je dan nogal eens brandstof knoeit uit de aanvoer. Ik wist echter 100% zeker dat ik het voor de reis naar het Dubbellucht weekend in Arnhem weggehaald had, en nu zat het er weer. Daar moest dus wat lekken.

In eerste instantie dacht ik dat het bij de geel geverfde bout vandaan kwam, omdat dit best wel diep zit en ook daar brandstof zat. (iemand een idee waar die van is?) Omdat ik niet weet waar die voor is, en het feit dat hij verzegeld is, heb ik die laten zitten. Nee he, niet weer die #$% pomp er af en weer op straks...?? *zucht*
De boel maar weer goed schoongemaakt en eerst maar eens op onderzoek uit voordat we weer van het meest nagatieve scenario uitgaan!
Na elk hoekje en verdiepinkje schoongemaakt te hebben weer gestart, en toen zag ik langzaam brandstof omhoog komen bij de toevoer (links), van onder de koperen ring vandaan. Een beetje vaster draaien hielp niet, dus de boel maar los, en de koperen ring uitgegloeid op het gasfornuis (had geen brander mee, want dit kwam wat onverwacht!) en laten sissen in wat water. Daarna de boel weer gemonteerd en ontlucht, weer gestart en een rondje gereden. Eénmaal terug weer gekeken en het is nu in elk geval dicht.
Wellicht dat dit ook het niet zo lekker willen starten na enige tijd oplost? Kan me voorstellen dat dan de brandstof ook weer terugzakt, als er brandstof uit kan, kan er ook weer lucht in denk ik dan... Over een dag of wat maar weer even proberen!
Productief dagje zo al met al, en het was op de boerderij heerlijk weer, uit de wind, en grotendeels in de zon!

Jeroen
- Admin
- Site Admin
- Contacteer:
het was op de boerderij heerlijk weer, uit de wind, en grotendeels in de zon!
... en luxepaarden! <DUCKING>
... en luxepaarden! <DUCKING>
Groeten,
Ernst / Admin
If you can't fix it with a hammer, you've got an electrical problem.
No man can deny, die Gedanken sind frei!
Ernst / Admin
-
Ik geef je een goede kans dat het startprobleem na lange stilstand weg is Jeroen......heb vergelijkbaar iets aan de hand gehad.. :P
Frank
Frank
-
Jeroen , ik heb een kennis die neons maakt en daar heb ik geleerd dat een lek naar buiten niet hetzelfde is als een lek naar binnen.
in zijn vacuum werkplaats , een lust voor het oog als natuurkunde fan , kan je glas , vuur en de kracht van de atmosfeer de krachten van de electriciteit zien vasthouden , (wat een lofzang) , maar terug bij de door Rudolf uitgevonden inspuittechniek . filterhuis , verstuivers "aan de lek-kant" slangen en banjo's kunnen stiekem lekken en aldus het hoogste punt van je systeem leeg laten lopen.
soms verander ik de loop van de brandstof zodat het nooit zo kan zijn dat de aanzuig, het filter en de galerij leeglopen. de rest kan best leeglopen maar dan gaat soms de roest weer zijn gang in de leidingen die droogstaan. Ik moet ten overvloedde weer melden dat je altijd weer veel goede moed hebt in je hanomag project . Het is bijkans een missie geworden dat ding rijdende te houden, bravo !
in zijn vacuum werkplaats , een lust voor het oog als natuurkunde fan , kan je glas , vuur en de kracht van de atmosfeer de krachten van de electriciteit zien vasthouden , (wat een lofzang) , maar terug bij de door Rudolf uitgevonden inspuittechniek . filterhuis , verstuivers "aan de lek-kant" slangen en banjo's kunnen stiekem lekken en aldus het hoogste punt van je systeem leeg laten lopen.
soms verander ik de loop van de brandstof zodat het nooit zo kan zijn dat de aanzuig, het filter en de galerij leeglopen. de rest kan best leeglopen maar dan gaat soms de roest weer zijn gang in de leidingen die droogstaan. Ik moet ten overvloedde weer melden dat je altijd weer veel goede moed hebt in je hanomag project . Het is bijkans een missie geworden dat ding rijdende te houden, bravo !
- Jeroen_Hanomaf
- Contacteer:
Ha Dave, bedankt voor de aanmoediging, de remverentang heeft zijn diensten ook al weer bewezen :) De vorige eigenaar heeft er vooral veel mee gereden en bijzonder weinig aan onderhouden, waarvan ik nu de zure vruchten mag plukken.
Eéns moet het toch over zijn, denk ik dan! :) Soms vergeet ik ook wel eens dat het een voertuig is wat 7 jaar ouder is als ikzelf, en voor een bedrijfwagen mag 42 jaar zonder serieuze restauratie of revisie toch een respectable leeftijd genoemd worden! :) En ergens doe ik het ook weer zelf, want als straks het motortje goed loopt trek ik de boel weer overhoop om er een 80pk versie in te zetten... :mrgreen: Al gaat die wel van te voren helemaal uit elkaar zodat er iets goeds in gaat.
Hypothetisch, stel dat het lek in dit geval zowel naar binnen als buiten werkt. Dan kan in het ergste geval toch enkel de aanvoer droog komen te staan, met als gevolg dat het ding dan nog wel start en zich van de parkeerplaats precies tot middenop de straat verplaatst, op de in de verstuiverleidingen aanwezige brandstof (terugslagklepjes zorgen er toch voor dat die leidingen nooit leeg zouden moeten kunnen lopen?) en er dan op het meest ongelukkige moment mee stopt? Dan is er nog de hoeveelheid brandstof die zich nog in de inspuitpomp bevindt; die zou volgens mij ook niet mogen wegzakken doordat de aanvoer van boven komt?
We gaan het van de week weer optimistisch proberen, ook een weekje Brabant moet zonder gerochel te doen zijn. (heeft nog nare herinneringen aan de vakantie van vorig jaar naar Limburg met een niet meer vervroegende inspuitpomp...)
Groeten Jeroen
Eéns moet het toch over zijn, denk ik dan! :) Soms vergeet ik ook wel eens dat het een voertuig is wat 7 jaar ouder is als ikzelf, en voor een bedrijfwagen mag 42 jaar zonder serieuze restauratie of revisie toch een respectable leeftijd genoemd worden! :) En ergens doe ik het ook weer zelf, want als straks het motortje goed loopt trek ik de boel weer overhoop om er een 80pk versie in te zetten... :mrgreen: Al gaat die wel van te voren helemaal uit elkaar zodat er iets goeds in gaat.
Hypothetisch, stel dat het lek in dit geval zowel naar binnen als buiten werkt. Dan kan in het ergste geval toch enkel de aanvoer droog komen te staan, met als gevolg dat het ding dan nog wel start en zich van de parkeerplaats precies tot middenop de straat verplaatst, op de in de verstuiverleidingen aanwezige brandstof (terugslagklepjes zorgen er toch voor dat die leidingen nooit leeg zouden moeten kunnen lopen?) en er dan op het meest ongelukkige moment mee stopt? Dan is er nog de hoeveelheid brandstof die zich nog in de inspuitpomp bevindt; die zou volgens mij ook niet mogen wegzakken doordat de aanvoer van boven komt?
We gaan het van de week weer optimistisch proberen, ook een weekje Brabant moet zonder gerochel te doen zijn. (heeft nog nare herinneringen aan de vakantie van vorig jaar naar Limburg met een niet meer vervroegende inspuitpomp...)
Groeten Jeroen
-
Dat wordt ramen sluiten hier volgende week dus.....
Frank

Frank
-
Jeroen, gaat er een 314 of 364 in, zou een goed plan zijn !
- Jeroen_Hanomaf
- Contacteer:
Dave, dat creeërt weer hele andere uitdagingen, zoals een maximum toerental dat bij die motoren lager ligt. De Hanomag maakt er maximaal 3400, als ik het me goed herinner de OM314 maar 2800?
Ik heb het wel eens gezien, dat iemand de complete aandrijflijn van een 608 ingebouwd heeft. Dat is me net even te veel werk!
Ik heb nu een D141L met 2,8 liter en ooit 65pk uit het stenen tijdperk, die heb ik nadat de vorige motor kapot gegaan was door losgelopen bouten van de inspuitpomp. Dat was ook een D141, maar die liep en trok als een zonnetje, en verbruikte 0,0 olie -ik baal er nog van als ik er aan denk! De huidige motor kwam uit een sloper die al 4 jaar stil stond (en daarna nog wel rijdend de aanhanger opgereden!) en daarna nog 4 jaar stilstand in mijn schuur, totdat deze plotseling ruw uit zijn winterslaap gestoord werd omdat het baasje zonodig op vakantie moest. Helaas heeft de vorige eigenaar jarenlang met een kapotte thermostaat gereden waar het blokje ook niet beter van geworden is. De kilometerstand van de wagen met zo'n 486.000km op de klok helpt dan ook niet echt mee. Heeft weinig compressie (al te merken bij kleppenstellen) en en verbruikt aardig wat olie ook. De beste man had meer verstand van wedstrijdpaarden als auto's!
Ik heb nu een D142L met 3,1 liter inhoud en 80pk gekocht, deze gaat helemaal uit elkaar en wordt er dan ingebouwd. Volgens de mooie blauwe ogen van de verkoper staat er 150.000km op; dit staat ook op de tachograaf die ik er nog bij kreeg. Diverse losse onderdelen die ik er nog bij kreeg lijken te getuigen van een minder zwaar leven dan deze donor, maar ja, 't blijft ouwe zut natuurlijk, en je moet maar afwachten of die motor ook wel uit dezelfde wagen komt als deze losse onderdelen!
Groeten, Jeroen
Ik heb het wel eens gezien, dat iemand de complete aandrijflijn van een 608 ingebouwd heeft. Dat is me net even te veel werk!
Ik heb nu een D141L met 2,8 liter en ooit 65pk uit het stenen tijdperk, die heb ik nadat de vorige motor kapot gegaan was door losgelopen bouten van de inspuitpomp. Dat was ook een D141, maar die liep en trok als een zonnetje, en verbruikte 0,0 olie -ik baal er nog van als ik er aan denk! De huidige motor kwam uit een sloper die al 4 jaar stil stond (en daarna nog wel rijdend de aanhanger opgereden!) en daarna nog 4 jaar stilstand in mijn schuur, totdat deze plotseling ruw uit zijn winterslaap gestoord werd omdat het baasje zonodig op vakantie moest. Helaas heeft de vorige eigenaar jarenlang met een kapotte thermostaat gereden waar het blokje ook niet beter van geworden is. De kilometerstand van de wagen met zo'n 486.000km op de klok helpt dan ook niet echt mee. Heeft weinig compressie (al te merken bij kleppenstellen) en en verbruikt aardig wat olie ook. De beste man had meer verstand van wedstrijdpaarden als auto's!
Ik heb nu een D142L met 3,1 liter inhoud en 80pk gekocht, deze gaat helemaal uit elkaar en wordt er dan ingebouwd. Volgens de mooie blauwe ogen van de verkoper staat er 150.000km op; dit staat ook op de tachograaf die ik er nog bij kreeg. Diverse losse onderdelen die ik er nog bij kreeg lijken te getuigen van een minder zwaar leven dan deze donor, maar ja, 't blijft ouwe zut natuurlijk, en je moet maar afwachten of die motor ook wel uit dezelfde wagen komt als deze losse onderdelen!
Groeten, Jeroen
-
nou , ik weet dat er malloten hun 364 naar 3200 hebben door geschroeft, gaat prima. maar rij je ook met die hanomotor 3400 toeren. of is dat een hannover witz ? , er zijn veel AL 28 met 314 en 364 omgebouwd en die waren niet zo snel en ...... rijden nu wel lekker door ? rara hoe kan dat , en niet denken aan andere asoverbrengingen hoor. gewoon een motor die zijn kracht wel meeneemt naar de eindstreep. in elk geval succes met de 141 ( let op de rekbouten !! )
- Jeroen_Hanomaf
- Contacteer:
Met een theoretische topsnelheid van 92km/u (volgens het boekje) bij die 3400t/min rijd ik dat zelden, behalve af en toe bij het inhalen van een nog immer op 80 treuzelende caravan. Ik rijd meestal 85km/u, geen idee hoeveel toeren hij dan maakt, maar dat is natuurlijk wel uit te rekenen. :) Overigens gaat het ding nu maar maximaal 78 op de GPS, het zou me niet verbazen als de brandstofpompenreviseur de afstelwaarde van een Hanomag landbouwtrekker gebruikt heeft bij het afstellen van het maximale toerental!, daar zijn deze motoren ook in gebruikt... :mrgreen:
Overigens is het bij deze F-serie wagens ook vrij makkelijk een 6 cilinder D161 of 162 in te bouwen; zeker als je een donor auto hebt met o.a. de radiateur, koelfan-aandrijving en motorsteunen. De cabine is een standaardmodel, dus de bodemplaat is er klaar voor, en omdat de motor tussen de stoelen ligt is er naar voren ruimte zat, en blijft ook de versnellingsbak (indirect bediend met stangen) op zijn plaats. Ook alle benodigde gaten zitten al in het chassis, zelfs bij modellen waarbij de zescilinder nooit geleverd is, zoals mijn F45. De 5-bak met zwaardere koppeling die daar bij hoort zit er bij mij zelfs al achter, met dank aan een creatieve Belg. Nadeel is het gewicht van die motoren, en voor de mooi zul je iets met de overbrenging moeten doen, anders gaat ie nog steeds maar 92 bij 3400 toeren -met zo'n 115pk D162 kun je dat dan misschien wel altijd rijden, ongeacht bergjes of tegenwind :mrgreen: En het verbruik zal denk ik ook niet lager worden, toch 2 extra cilinders te voeden...?? Daarom heb ik die D142L gekocht (uit de F55/65/75). Of je wat gaat merken van die 15 pk extra, geen idee, maar daar komen we wel achter. Het zal snel beter zijn als wat er nu in ligt! :)
De AL28 is voorzien van een D28 motor, die zelfs met zo'n Roots-blowerding nog maar net aan 70pk komt. Die D28 is dan ook nog een ontwerp uit de Romeinse tijd... welke toevalligerwijs maximaal dezelfde 2800 toeren draait als de OM314. (sommige Duutsers schroeven ook die dingen wel eens wel eens op naar 2900 of 2950!) Dat die OM314 in zo'n AL28 een stuk beter rijdt als een stokoude D28 verbaast me geenzins! :) Werden ook die militaire Dodges uit WOII niet regelmatig met een 314 uitgerust? Heb ik volgens mij wel eens gezien.
Groeten Jeroen
Overigens is het bij deze F-serie wagens ook vrij makkelijk een 6 cilinder D161 of 162 in te bouwen; zeker als je een donor auto hebt met o.a. de radiateur, koelfan-aandrijving en motorsteunen. De cabine is een standaardmodel, dus de bodemplaat is er klaar voor, en omdat de motor tussen de stoelen ligt is er naar voren ruimte zat, en blijft ook de versnellingsbak (indirect bediend met stangen) op zijn plaats. Ook alle benodigde gaten zitten al in het chassis, zelfs bij modellen waarbij de zescilinder nooit geleverd is, zoals mijn F45. De 5-bak met zwaardere koppeling die daar bij hoort zit er bij mij zelfs al achter, met dank aan een creatieve Belg. Nadeel is het gewicht van die motoren, en voor de mooi zul je iets met de overbrenging moeten doen, anders gaat ie nog steeds maar 92 bij 3400 toeren -met zo'n 115pk D162 kun je dat dan misschien wel altijd rijden, ongeacht bergjes of tegenwind :mrgreen: En het verbruik zal denk ik ook niet lager worden, toch 2 extra cilinders te voeden...?? Daarom heb ik die D142L gekocht (uit de F55/65/75). Of je wat gaat merken van die 15 pk extra, geen idee, maar daar komen we wel achter. Het zal snel beter zijn als wat er nu in ligt! :)
De AL28 is voorzien van een D28 motor, die zelfs met zo'n Roots-blowerding nog maar net aan 70pk komt. Die D28 is dan ook nog een ontwerp uit de Romeinse tijd... welke toevalligerwijs maximaal dezelfde 2800 toeren draait als de OM314. (sommige Duutsers schroeven ook die dingen wel eens wel eens op naar 2900 of 2950!) Dat die OM314 in zo'n AL28 een stuk beter rijdt als een stokoude D28 verbaast me geenzins! :) Werden ook die militaire Dodges uit WOII niet regelmatig met een 314 uitgerust? Heb ik volgens mij wel eens gezien.
Groeten Jeroen
- Admin
- Site Admin
- Contacteer:
afstelwaarde van een Hanomag landbouwtrekker
Presteert-ie dan net als een Unimog? Dat is toch ook een veredelde MB Trac?
Presteert-ie dan net als een Unimog? Dat is toch ook een veredelde MB Trac?
Groeten,
Ernst / Admin
Ernst / Admin
-
sprak de man met de gemotoriseerde paardentrailer met ramen ........ (en nu , hard rennen ! )
- Admin
- Site Admin
- Contacteer:
Heel veel paarden!
Groeten,
Ernst / Admin
Ernst / Admin
- Jeroen_Hanomaf
- Contacteer:
Wacht maar tot het echt crisis wordt, dan kan ik er nog een ploeg achterhangen met die landbouwgenen! Hanomag was tenslotte één van de eersten met de Grosspflug uit 1912:

Overigens was de Unimog er eerder als de MB Trac (Mercedes lijkt Microsoft wel: zie iets leuks en koop het bedrijf gewoon op) en bestaat nog steeds, terwijl de eigen MB Trac nooit een populair blijvertje geweest is in de landbouw!
Jeroen

Overigens was de Unimog er eerder als de MB Trac (Mercedes lijkt Microsoft wel: zie iets leuks en koop het bedrijf gewoon op) en bestaat nog steeds, terwijl de eigen MB Trac nooit een populair blijvertje geweest is in de landbouw!
Jeroen
- roywebers
Vanmorgen kwam van de voorzitter van de race circuit met het volgende bericht.
https://www.facebook.com/pages/JaBa-Cir ... 7453740445
Oftewel.
Op het Jaba ciruit te Posterholt is een hagel nieuwe hekwerk vannacht gestolen.
Deze hadden we geplaats voor de veiligheid van de toeschouwers.
Ik werk daar als vrijwilliger in mijn vrije uren maar hiervan gaan je haren recht over eind staan.
Zouden jullie deze link van facebook verder door willen geven (delen) zodat er mensen wat horen dat kunnen mee delen als ze wat aan geboden krijgen..
Het is zelfs al in het nieuws gekomen.
http://www.l1.nl/nieuws/177460-deel-hek ... 43AubMnly2
Video over gestolen hekwerk.
http://www.tvellef.nl/php/pivot/entry.p ... euwsvideo1
Ik baal enorm hiervan en ook de andere vrijwillgers en ook de rijders van de baan.
Mvg Roy
https://www.facebook.com/pages/JaBa-Cir ... 7453740445
Oftewel.
Op het Jaba ciruit te Posterholt is een hagel nieuwe hekwerk vannacht gestolen.
Deze hadden we geplaats voor de veiligheid van de toeschouwers.
Ik werk daar als vrijwilliger in mijn vrije uren maar hiervan gaan je haren recht over eind staan.
Zouden jullie deze link van facebook verder door willen geven (delen) zodat er mensen wat horen dat kunnen mee delen als ze wat aan geboden krijgen..
Het is zelfs al in het nieuws gekomen.
http://www.l1.nl/nieuws/177460-deel-hek ... 43AubMnly2
Video over gestolen hekwerk.
http://www.tvellef.nl/php/pivot/entry.p ... euwsvideo1
Ik baal enorm hiervan en ook de andere vrijwillgers en ook de rijders van de baan.
Mvg Roy
- Admin
- Site Admin
- Contacteer:
Vandaag tijdens het Vlaamse zelfbouwtreffen in Meeuwen eindelijk even de tijd genomen om de steuntjes voor de poten van onze luifel vast te schroeven. Nu zijn we pas een echte camper, met satelliet (het internet is er vandaag nog niet uitgevallen!) en luifel!
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Groeten,
Ernst / Admin
Ernst / Admin
- De Rooie Reus
Vandaag merkte ik weer, dat gebeurt me overigens regelmatig, dat ik de ideale vrouw getrouwd heb. Ik heb de halve dag onder de bus gelegen. Ik ruik mezelf op 5 meter afstand. In mijn haar zit remolie dus binnenkort ben ik kaal. Mijn linkerhand is volledig onder de fertan en ik loop op mijn klompen door het huis. Helaas heb ik met mijn linker klomp door de Sae 30 gelopen. Hoewel het niet onze trouwdag is zegt Marianne dat ik lekker moet gaan douchen en dan maakt zij alvast het eten. Koolrabistampot met gebakken champignons en kaas. Ik heb het al heel vaak gegeten maar nog nooit zoiets lekkers geproefd. Marianne ligt nu in bed, Marijke heeft haar kop van vijf kilo op mijn linkerbeen gelegd en Lieve ligt gekronkeld tegen mij rechter dij. Bram ligt voor de tv zijn geslachtsdelen te inspecteren. En ik zit op de bank met een glaasje witte wijn. Ik voel me volmaakt gelukkig. Toen ik achttien was dacht ik nog wel eens dat ik nooit gelukkig zou worden en nu heb ik de perfecte vrouw getrouwd. Heb drie ideale honden, een citroen cx voor woon/werk verkeer en een ouwe bus om aan te sleutelen.
Ik zou zo graag het nieuwe plafond in de O309 willen schroeven maar eerlijk is eerlijk, dat zou me niet meer lukken. Ik blijf nog maar even zitten........
Ik zou zo graag het nieuwe plafond in de O309 willen schroeven maar eerlijk is eerlijk, dat zou me niet meer lukken. Ik blijf nog maar even zitten........
In de toekomst zullen we nog vaak aan vroeger denken.
-
altijd iets in het vat houden ..... voor later !