De koelkast werkt tijdens het rijden via een 24/220 Volt omvormer. Maar op een camping wil je dan stroom van 'de paal' en dat betekende altijd dat ik ergens onderin een kastje moest duiken om de stekker van de koelkast uit de omvormer in een ander stopcontact te steken. En als we weer verdergingen weer andersom. Ik heb nu een 220 Volt relais gemonteerd met 2 wisselcontacten, zogauw ik de stekker aan de zijkant in de bus steek schakelt de boel automatisch om en hoef ik niet meer in het kastje daar beneden te prutsen. Uiteraard wil ik de omvormer nog wel aan/uit kunnen zetten dus heb ik hem opengemaakt en het schakelaartje eruit gehaald en dat met een langer kabeltje in het bedieningspaneel van het campergedeelte gemaakt. dat kabeltje leggen was nog het meeste gepruts.
Maar ja, we staan niet altijd op een plaats waar je de stroom van 'de paal' kunt halen. Maar tot nu toe zonder alternatief want het hele gasgebeuren van de koelkast zat niet aangesloten. Dus de gasleiding doorgezaagd, T-stuk ertussen, kraantje, gasleiding en dat op de koelkast aangesloten. Gaskraan weer open en flink sop erover want dat moet toch wel dicht zijn. Tevens een afvoer voor het brandertje van de koelkast gemaakt. Electrisch een omvormer van 24 naar 12 Volt geplaatst voor de ontsteker. Vervolgens een weesgegroetje want zou die koelkast wel werken op gas/LPG? Een 20-tal seconden geknetter van de ontsteker, logisch want de leiding zat natuurlijk vol lucht. En ja hoor de koelkast werkt netjes op gas.
Toch ook wel fijn als het eens een dagje vooral meezit