ook elke keer als ze over die lampen begonnen gingen ze kritischer kijken naar me wagen, niet dat er iets mis mee is. maar ze trokken echt alles na, "hoe komt u aan deze auto? heeft u hem geimporteerd? heb je wel het goede rijbewijs? ik ga even naar je banden kijken, mag ik even je chassis nummer zien? staan je koplampen goed? mag ik even achterin kijken? mag ik even in je koelkast kijken?" Ik heb het allemaal meegemaakt.
Ik reed eens weg in Delft uit een wijk, afijn, aan het einde van de straat stond een huis in de fik, stond er vol met politie en brandweer. Terwijl ik er langs reed, door dat volle smalle straatje en moest wachten op een passerende brandweer maakte ik een grapje naar de politie "á de brandweer is er al, dan ga ik maar" gringrin :mrgreen: :mrgreen: , mevrouw vond dat niet zo grappig, HOHO wacht jij hier maar even, en toen begon de "controlle". na een half uur mocht ik weer doorrijden. één van de scennario's :?
smeren 409 wat en hoe?
-
Re: smeren 409 wat en hoe?
persoonlijk en dat is maar een mening , denk ik dat meer blauw op straat het moet doen met de zelfde hoeveelheid hersenen als die de totale inzet van de jaren vijftig bezat. diverse van mijn kennissen hebben hetzelfde gevoel en met die fredteveel aan het hoofd lijkt mijn vermoeden bevestigd. trouwens steeds vaker lees je van de inspanningen van de europeese wetshandhavers die niet meer normaal zijn te noemen. zo moet je in frankrijk je eigen alcoholblaaspijpjes bij je hebben. uit de testperiode bleek dat de politie die niet mocht aanrekenen omdat dan dat geld "kwijt" zou raken . dat zegt meer over de politie , dan over de verdachten.
verder denk ik dat het dan ook nodig is een soort van test te kunnen doen of je eigen pijpjes wel werken. ik vond al instructies op het web hoe je de werking flink kon beinvloeden. Oostenrijk bindt al een paar jaar de strijd aan met overgewicht auto's , niet voor de veiligheid maar voor de wegenbelasting , het zijn namelijk belastingsambtenaren die je het leven daar zuur maken. en nu is het wachten op de andere in het verschiet liggende regels en boetes om die horde kuilentellers aan het werk te houden.
maar ik maak me er niet druk over , ik heb niets te verbergen .........
verder denk ik dat het dan ook nodig is een soort van test te kunnen doen of je eigen pijpjes wel werken. ik vond al instructies op het web hoe je de werking flink kon beinvloeden. Oostenrijk bindt al een paar jaar de strijd aan met overgewicht auto's , niet voor de veiligheid maar voor de wegenbelasting , het zijn namelijk belastingsambtenaren die je het leven daar zuur maken. en nu is het wachten op de andere in het verschiet liggende regels en boetes om die horde kuilentellers aan het werk te houden.
maar ik maak me er niet druk over , ik heb niets te verbergen .........
Oh lord won't you buy me...... en de toekomst mag wel wat moderner !