OM314 120C na noisekiller deken. Help

Graag het type motor waarover het gaat vermelden!
fuzzyduck

Re: OM314 120C na noisekiller deken. Help

Bericht door fuzzyduck »

Inmiddels heb ik het dashboard van zn plek getild en de brei aan kabels aanschouwd :shock:
Het blokje kabels richting de temp/olie/benzine zat wel iets los geloof ik. Aangedrukt dus. Nog niet kunnen rijden ermee voor de temp test.

Het dashboard zat blijkbaar fors aangedrukt(bol) met de schroeven want ik kreeg hem niet meer terug op zn plek. Wat bleek: Schroefdraad voltmeter te lang. Tikte tegen de rand bij terugplaatsen. Daar dus stukkie af en nu past hij weer. Na demonteren en monteren voltmeter geeft die trouwens opeens minder aan :|, echter wel meer de waarde die de multimeter ook aangeeft. Nogmaals: Nog niet gereden dus nog niet goed getest. Alleen nu als ik de voltmeter een tik geef schiet hij strak naar 30volt. Na een tik uit de juiste richting valt hij weer terug op juiste waarde.
Actief aan het bloggen sinds juli 2012 op http://mb508camperbouw.blogspot.com
Hervat in april 2014. Weer gestopt in oktober 2014.
Frank Pronk

Bericht door Frank Pronk »

Heel toevallig heb ik afgelopen week hetzelfde gehad.

Twee weken terug de kachelmotor vervangen van de 508, alles is goed gegaan.
Totdat ik gisteren ochtend de wagen startte ( voor het eerst sinds de reparatie )
Na 5 minuten rijden had ik een oliedruk van 3 bar en een temperatuur van 100 graden....( paniek!!!dit hoort niet!!!! :ooo :ooo )
Motorblok gecontroleerd..voldoende olie, water is hand warm en de thermostaat is gelijkmatig warm ( dus blijft niet hangen...).

Toen moest ik ineens aan dit verhaal denken,
Ik had natuurlijk achter het dashboard lopen rommelen.....
Afijn Tellerplaat los gehaald en het stekkertje aan de achterkant van de olie/water/tank-meter losgehaald ( deze zat inderdaad niet helemaal op z'n plek), schoongemaakt en alle stekkertjes even goed aanknijpen.

Resultaat....mijn olie druk tijdens het rijden is nu hoger dan voorheen, continu op 5 bar ( dit was altijd rond 4-4,5 ) en 2,5-3 bar bij stationair
En de water temperatuur geeft nu continu rond de de 85 graden aan op de grote weg bij een snelheid van 80-85 km/u ( dit was altijd 90-95 graden.)

Waarschijnlijk is stekkertje nooit helemaal happy geweest.....maar nu is hij nog beter.
ik ga de andere stekkertjes ook even nalopen....

Dus vuile en/of slechte stekkertjes kunnen een heleboel ellende veroorzaken.
Dus ik denk echt dat je ergens een draadje/aansluiting hebt vernaggeld met het aanbrengen van de noise killer....
Een dag niet gegriept is een vergriepte dag.
Frank.fjph

Bericht door Frank.fjph »

Klinkt me bekend in de oren, maar dat de connector in de klok de oorzaak kan zijn nog niet getest, dus dank voor de tip,

Overigens ben ik er al aan gewend dat als de temp plots oploopt dat ik eerst naar oliedruk en tanknivo kijk voordat ik schrik......
Door even een grote verbruiker (koelkast of zo)te schakelen lost dit probleem (duidelijk elektrich dus) zich op...

FRANK
fuzzyduck

Bericht door fuzzyduck »

Fijn te horen voor je! Toevallig geeft mijn barmeter ook nu continue 5 aan. Temp nog steeds niet getest. Morgen zal ik eens een eind karren om te controleren. Het resulaat zal ik hier vermelden
fuzzyduck

Bericht door fuzzyduck »

Ok nog even het topic een zetje te geven: Inmiddels op vakantie geweest en vele bergen overwonnen.
Inmiddels ook eens gezien dat bij het dichtslaan van de deur de temp van 110 naar 90 viel. Bij een wiebelen van de bus schoot hij evenlater weer naar 110. Op mijn blog te zien is dat het strippen in volle gang is. Dit temp verhaal los ik nog wel eens op.
Plaats reactie