Contact leggen met andere Camperaars

(Leuteren = kletsen)
Hier bestaat geen off-topic. Maar wel goede omgangsvormen!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
berriaaf
Berichten: 1331
Lid geworden op: 03 dec 2004, 11:26

Contact leggen met andere Camperaars

Bericht door berriaaf »

Hallo Dubbelluchters

Wat doen de Dubbelluchters kijk je eerst de kat uit de boom , of leg je direct contact als je op een Overnachtingsplaats komt, of hoef je helemaal geen contact met de andere Camperaars die op de plaats staan


Nu wij Bertus en Ria hoeven geen contact te leggen meestal, want door de hond die we bij ons hebben heb je eigenlijk snel contact met anderen, of ze moeten honden al niet mogen, maar zijn wij zulke mensen eigenlijk nog niet tegen gekomen


Bertus
Wie schrijf fouten vindt mag ze houden
Weer of geen weer het is altijd camper weer.
Onze camper site,s : http://www.camper-freaks.nl , http://www.camper-freaks.eu
Gebruikersavatar
Roger 1100
Berichten: 232
Lid geworden op: 04 dec 2004, 02:13
Locatie: Vlodrop
Contacteer:

wisselend

Bericht door Roger 1100 »

Ha die Bertus,

Wij hebben eigenlijk nog niet echt kampeerervaring met onze nieuwe aanwinst, maar tijdens onze vakantie in Bretagne afgelopen jaar met de Toyota Starlet van mijn vriendin en een iglotentje vonden we het heerlijk om medekampeerders te leren kennen, waaronder een maf 'hippie'stel met hun twee kinderen, een eenzame Franse kampeerster die haar bejaarde grootmoeder bezocht, etc.

Op het moment dat ik mijn bolide op een kampeerterrein neer zet, wil ik ook medekampeerders leren kennen. Hun verhalen (onder het genot van een rood wijntje) horen, etc. Maar als ik 'wild' ga kamperen en aldus een fenomenaal mooi stukje rustige natuur uitzoek om in alle rust te genieten van vrijheid, dan zie ik liever geen andere mensen om me heen. Dan moet de wereld van mij zijn.

Helemaal afhankelijk van de situatie en mijn gemoedstoestand dus. Soms vindt ik het heerlijk om nieuwe mensen te leren kennen en hun verhalen te horen. Op andere momenten wil ik niets weten van andere mensen en zie ik ze liever niet.

Gegroet, Roger
Carpe Noctem.
Gebruikersavatar
Admin
Site Admin
Berichten: 4381
Lid geworden op: 24 nov 2004, 17:45
Locatie: Haulerwijk (ZO Friesland)
Contacteer:

medekampeerders

Bericht door Admin »

Hoi Roger,

In praktijk zijn "wild" kamperen en collega's leren kennen, goed te combineren. Wij staan zo af en toe een nachtje tussen de trucks op een Roemeens parkeerterrein, bij een Spaans jachthaventje, op een Duitse GOP.... Als je niet op een volkomen afgelegen bospaadje staat (is ons ook wel eens overkomen), dan zijn er altijd wel andere camperaars in de buurt. Wij zien aan de buitenkant meestal al of het met de bewoners van een andere camper gaat klikken of niet... De ervaring leert dat dat met andere "wild" kampeerders vaker het geval is dan met keurige campinggasten. [Hoewel jonge kinderen natuurlijk vaak de keuze voor de camping beïnvloeden.]

Zie ook http://www.sittig.nl/vrijstaan.htm en http://www.sittig.nl/gop.htm
Gebruikersavatar
Eduard
Berichten: 72
Lid geworden op: 11 dec 2004, 21:15
Locatie: Eindhoven

kennismaken met medecamperaars

Bericht door Eduard »

Meestall lopen we -als we ergens ons stekje voor meer dan een dag hebben- een rondje. Met medecamperaars maken we over het algemeen geen contact, behalve als het Dusseldorfers betreft. Zo hebben we de leukste kontakten opgedaan !
De hond laten we thuis, hij is nu veertien en een half, en dat is veel voor een ras Golden Retriever. Hij was nooit gek op autorijden, laatstaan in zoiets als een camper.
Maar als we bij ons rondje lopen een hond tegenkomen, hebben we altijd wel een knaagje voor hem, en dan is het contact met de baas snel gelegd.
Met vriendelijke groet,
Eduard
Gebruikersavatar
Jeroen_Hanomaf
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 dec 2004, 21:16
Locatie: Het mooie West Friesland
Contacteer:

Bericht door Jeroen_Hanomaf »

Ik ga meestal alleen op vakantie, en dan sta daarom vaak op campings. Die zoek ik uiteraard wel een beetje uit, hoe meer ****-en, hoe verder ik doorrij!

Met zo'n maffe bus heb je vaak gauw contact en, het zal wel aan mij liggen, ontmoet je de vreemdste mensen... Ik ben al brouwmeesters met caravan tegengekomen (en raad eens wat die mee had... heb er nog hoofdpijn van), meisje van 18 die op de fiets door Frankrijk trekken, 'n oud vrouwtje van bijna 70 die hetzelfde deed, en zo kan ik nog wel even doorgaan.

Wat Ernst al schreef, je ziet gauw genoeg of het klikt. Mensen met een nieuwe moderne camper zonder zwarte handen ben ik over het algemeen snel mee uitgepraat. Omgekeerd geldt trouwens ook, zulke camperaars stappen over het algemeen niet snel op je af om eens gezellig aan te schuiven. Of wordt het nu echt tijd m'n bus eens te wassen??

In het buitenland vind ik het trouwens leuker met lokale helden contact te maken als landgenoten... Kan ik m'n talen een beetje oefenen!

Groeten
Jeroen
In aanbouw: Volkswagen LT46 2,8TDI (ex-servicebus fa. Gebr. Van Kessel)
~~ ervaring is kennis die je opdoet, nadat je het nodig had!~~
Gebruikersavatar
Bert Steenhuis
Berichten: 179
Lid geworden op: 16 dec 2004, 19:25
Locatie: Assen
Contacteer:

Contacten op camperplaasen

Bericht door Bert Steenhuis »

Hallo mede lezers en schrijvers,

Het contact en de belangstelling voor de hond kennen we maar al te goed, we zijn 10 jaar lang met een 90 kg Sint Bernhart op pad geweest.
De contacten van die kant zijn er nog wel, een Appenseller Sennehond is ook niet allerdaags, maar niet meer zo veel als eerder.
We hebben in Duitsland ook de ervaring dat sommige "dure fabrieks campers" contacten met ons soort bussen wel eens vermijden.
Onze 508 zit niet echt mooi in de lak, als men bij een met de kwast aangebrachte legerverf van lak mag spreken.
Tevens hebben we donkerblauwe kentekenplaten, die zeker aan de voorkant op de zwarte bumper op enige afstand ook bijna zwart lijken.
Op deze manier worden we nog wel eens voor "Polen" aangezien en daar hebben sommige Duitsers een hekel aan of zijn er zelfs bang voor en denken aan berovingen enz.
Het komt voor dat ze niet naast ons gaan staan of naast ons weg gaan als ze de NL sticker op de achter kant nog niet hebben gezien of proberen zo snel mogelijk achter te kijken.
Begrijp me goed dit is geen beklag of zo, kleur en de kentekenplaat keuze is heel bewust en we hopen en denken dat eventuele ongwenste bezoekers liever een "dure"camper kiezen dan die ouwe Poolse bak.
We zijn zelf een aantal malen in Polen geweest, en gaan er zeker ook weer heen, daar wel altijd op campings, maar in hoofdzaak omdat er met een alleen Pools sprekende diender moeilijk te praten valt en dat je daar zelfs bij een spoorweg overgang met een STOP bord een bekeuring krijgt als je niet stopt, opzich normaal zou je zeggen, maar wel erg ver gezocht als buiten de rails van de overgang verder geen spoorbaan meer is.
Wat de contacten betreft, we zoeken dus ze zelf niet echt en hebben er mede gezien het bovenstaande er meestal geen behoefte aan.
Als we aardig willen lijken plaatsen we een paar NL stickers achter de voorruit en soms ontstaan er korte en wel leuke contacten.

Groeten Bert Steenhuis.
Gebruikersavatar
berriaaf
Berichten: 1331
Lid geworden op: 03 dec 2004, 11:26

Dure Campers

Bericht door berriaaf »

Natuurlijk Bert dat komt voor maar is het niet zo dat men zelf ook al vaak een oordeel velt voor dat men men die mensen gesproken heeft, natuurlijk zijn er mensen bij die ons ook niet met de kont aan willen kijken,
Maar dat ligt niet altyd aan de grote van de Camper, vind ik persoonlijk

Bertus
Wie schrijf fouten vindt mag ze houden
Weer of geen weer het is altijd camper weer.
Onze camper site,s : http://www.camper-freaks.nl , http://www.camper-freaks.eu
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten