trilling in camper

Alles m.b.t. de dragende delen van het voertuig, alsmede versnellingsbak, koppeling, aandrijfas en differentieel.
Plaats reactie
jeroen321

trilling in camper

Bericht door jeroen321 »

Hallo,

Al weer een paar weken terug met onze volledig vernieuwde camper.
Ik heb een 307 totaal gerestaureerd. Nieuwe wanden rondom. Model gemoderniseerd, nieuwe motor, versnellingsbak enz enz.
Eigenlijk alles behalve het onderstel. Camper loopt perfect (max 135) maar rij ongeveer rond de 120.

Nu heb ik het volgende. Als ik op de 120km zit dan voel ik een trilling in de camper. Voor mijn gevoel zit het meer achter.
Ik voel het niet in het stuur dus voorwielen zijn het niet. Ik dacht eerst de cadan as aangezien ik daar een nieuwe
voor geplaatst heb omdat ik een motor en bak geplaatst heb die er normaal niet in zit. Alleen dan zou ik het toch ook moeten
voelen aan de versnellingspook. Die is weer helemaal stil. Daar voel ik niets van de trilling in. Misschien de achterbanden/wielen.
Deze zal ik eerst eens laten balanceren. Als deze goed zijn ga ik maar eens naar de as kijken.
Ik weet niet of het altijd al zo was of niet omdat in het verleden mijn camper niet zo hard wou.

Hij loopt als de brandweer. Naar zuid frankrijk geweest en ik ga de meeste campers voorbij. Helemaal tegen de bergen op.
De meeste met 110 omhoog.

Iemand misschien nog een idee??

Groet,

Jeroen
Yoni

Re: trilling in camper

Bericht door Yoni »

Ik denk dat de hogere snelheid en een onbalans in de achterwielen de oorzaak zijn.
Niet wijs laten maken bij de garage dat je achter wielen niet gebalanceerd hoeven te worden.
Bij ons ging er bijna 3 ons lood weg op 4 achter velgen.
Plaats reactie