Advies koppeling
-
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 25 sep 2012, 17:22
Advies koppeling
Hallo allemaal,
Mijn drukgroep en koppelingsplaat van mijn MB L 608 moet ik vervangen. Bij mercedes kost dit mij met oldtimer-korting maar liefst 560 euro. Dat vind ik wel heel veel geld en ben dus op zoek naar goedkoper MAAR, wel een vergelijkbare kwaliteit als mercedes.
Ik kan een drukgroep met koppelingsplaat en druklager van het merk Luk kopen voor 249 euro? Volgens de verkoper is Luk van uitstekende kwaliteit maar wil dit natuurlijk zelf ook uitzoeken.
Wie kan mij over dit merk meer vertellen? Of kan je mij een ander advies geven.
Alvast heel erg bedankt voor eventuele reacties.
Groetjes,
Rob
Mijn drukgroep en koppelingsplaat van mijn MB L 608 moet ik vervangen. Bij mercedes kost dit mij met oldtimer-korting maar liefst 560 euro. Dat vind ik wel heel veel geld en ben dus op zoek naar goedkoper MAAR, wel een vergelijkbare kwaliteit als mercedes.
Ik kan een drukgroep met koppelingsplaat en druklager van het merk Luk kopen voor 249 euro? Volgens de verkoper is Luk van uitstekende kwaliteit maar wil dit natuurlijk zelf ook uitzoeken.
Wie kan mij over dit merk meer vertellen? Of kan je mij een ander advies geven.
Alvast heel erg bedankt voor eventuele reacties.
Groetjes,
Rob
- Arno Z
- Berichten: 523
- Lid geworden op: 11 mei 2011, 15:01
- Locatie: Ouderkerk a/d Amstel
- Contacteer:
Re: Advies koppeling
Rob,
Is het nu dan zo, dat het stangenwerk van je koppeling stuk zijn gegaan omdat je drukgroep slecht is?
Ik ben zelf niet zo bang om grote klussen aan te pakken, echter is de koppeling van mijn 608 er een die -als hij komt- er een die bijna zeker op de lijst van uitbesteden staat.
Nu weet ik niet precies wat de onderdelenprijs is, en dus wat je aan arbeid verstookt voor die 560,-. Gevoelsmatig moet voor het wisselen van de koppeling de tussenas er uit, de versnellingsbak laten zakken usw usw. Al met al een klus die zonder brug en speciale hulpmiddelen niet eenvoudig te klaren is.
Natuurlijk kan ik niet in je portemonnee kijken, maar dit is een van die klussen die ik liever niet zelf zou doen.
Laat even weten wat je woonplaats is, in bijna iedere regio zit wel een goede specialist die voor een fatsoenlijk bedrag deze werkzaamheden kan uitvoeren (al vind ik zelf die 560,- ook al niet onfatsoenlijk)
Arno
Is het nu dan zo, dat het stangenwerk van je koppeling stuk zijn gegaan omdat je drukgroep slecht is?
Ik ben zelf niet zo bang om grote klussen aan te pakken, echter is de koppeling van mijn 608 er een die -als hij komt- er een die bijna zeker op de lijst van uitbesteden staat.
Nu weet ik niet precies wat de onderdelenprijs is, en dus wat je aan arbeid verstookt voor die 560,-. Gevoelsmatig moet voor het wisselen van de koppeling de tussenas er uit, de versnellingsbak laten zakken usw usw. Al met al een klus die zonder brug en speciale hulpmiddelen niet eenvoudig te klaren is.
Natuurlijk kan ik niet in je portemonnee kijken, maar dit is een van die klussen die ik liever niet zelf zou doen.
Laat even weten wat je woonplaats is, in bijna iedere regio zit wel een goede specialist die voor een fatsoenlijk bedrag deze werkzaamheden kan uitvoeren (al vind ik zelf die 560,- ook al niet onfatsoenlijk)
Arno
-
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 25 sep 2012, 17:22
Re: Advies koppeling
Hoi Arno,
Ik denk dat eerst het stangetje stuk is gegaan en daarna de drukgroep.
Ik heb hier in Den Haag een aantal vrienden die mij kunnen helpen met sleutelen, dan hoor ik gelijk hoe ik het moet doen en dat scheelt alweer een hoop tijd/werk. Ik heb de drukgroep er al eronderuit, alsnog bedankt voor je tips.
Voor deze maand heb ik niet zo veel te besteden dus vandaar dat ik erover denk een goedkopere te kopen. Weet jij wel nog andere goede merken?
Groetjes Rob
Ik denk dat eerst het stangetje stuk is gegaan en daarna de drukgroep.
Ik heb hier in Den Haag een aantal vrienden die mij kunnen helpen met sleutelen, dan hoor ik gelijk hoe ik het moet doen en dat scheelt alweer een hoop tijd/werk. Ik heb de drukgroep er al eronderuit, alsnog bedankt voor je tips.
Voor deze maand heb ik niet zo veel te besteden dus vandaar dat ik erover denk een goedkopere te kopen. Weet jij wel nog andere goede merken?
Groetjes Rob
-
- Berichten: 636
- Lid geworden op: 19 nov 2010, 18:44
Re: Advies koppeling
Kan me niet voorstellen dat luk slechter zal zijn dan "Mercedes"
Mercedes slaat ook zijn merk stempel overal in, alleen is de drukgroep en koppeling dan van Sachs
Koppelings plaat kan je gewoon voor je deur vervangen hoor geen brug voor nodig!
Een garage krik om de bak op hoogte te brengen zodat je de prise as er in kan vogelen is wel een kleine vereiste.
Mercedes slaat ook zijn merk stempel overal in, alleen is de drukgroep en koppeling dan van Sachs
Koppelings plaat kan je gewoon voor je deur vervangen hoor geen brug voor nodig!
Een garage krik om de bak op hoogte te brengen zodat je de prise as er in kan vogelen is wel een kleine vereiste.
- pwaes
- Berichten: 109
- Lid geworden op: 21 jun 2012, 22:52
- Locatie: Zwollywood
Re: Advies koppeling
Luk is ongeveer wel gelijk aan Valeo en Sachs. Wordt bij verschillende merken ook als OEM gebruikt.
-
- Berichten: 2227
- Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:00
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Re: Advies koppeling
Als je het zelf gaat doen:
Ik heb ze nog steeds liggen ergens: 3 boutjes M8 of zo, die moet je tussen de vingers van de drukgroep doen zodat de boel op spanning staat.
Details weet ik helaas niet meer maar wel dat het een monteurstrucje was en dat het zonder dat erg lastig werd.
Frank
Uitbesteden ??
In de buurt van Den Haag zit Dave toch ??
Ik heb ze nog steeds liggen ergens: 3 boutjes M8 of zo, die moet je tussen de vingers van de drukgroep doen zodat de boel op spanning staat.
Details weet ik helaas niet meer maar wel dat het een monteurstrucje was en dat het zonder dat erg lastig werd.
Frank
Uitbesteden ??
In de buurt van Den Haag zit Dave toch ??
-
- Berichten: 636
- Lid geworden op: 19 nov 2010, 18:44
Re: Advies koppeling
die moertje hoef je niet te gebruiken bij 1 malig demonteren als je een nieuwe drukgroep hebt.
Bij de nieuwe drukgroep zitten al kunstof spacers die je na de boutjes op het vliegwiel aandraaien zo uit kan trekken.
Bij de nieuwe drukgroep zitten al kunstof spacers die je na de boutjes op het vliegwiel aandraaien zo uit kan trekken.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten