Van ov.rdw.nl:
Omschrijving van de inrichting: voor wisselbare opbouw
Wat ik me daar dan weer bij moet voorstellen! :twisted:
En net geen maut en eurovignet nodig. Wel lastig met zondagsrijverboden etc omdat je boven de 7,5t zit en geen camper bent.
Da's de ideale manier om van een bakwagen een camper te maken terwijl hij tóch volledig legaal vrachtwagen blijft.Jeroen_Hanomaf schreef:Omschrijving van de inrichting: voor wisselbare opbouw
We zijn er nog niet uit, maar begin wel steeds meer naar deze oplossing te neigen. Ik was bij dit specifieke ding eigenlijk meer verbaasd dat het een wisselbak was, ik had iets van kantoorwagen o.i.d. verwacht. Extra handig is dat je er natuurlijk ook gewoon een open bak bij kunt zoeken en je eigen haardhout kunt halen! :mrgreen:Leo schreef: Da's de ideale manier om van een bakwagen een camper te maken terwijl hij tóch volledig legaal vrachtwagen blijft.
Die bak is verwisselbaar, dus wordt de gehele bak gezien als lading. En of die bak nou leeg is, of het is een wooncontainer, maakt niet uit.
Ook voor je leeggewicht (MRB!) is het mooi, want dat is zonder de bak.
110pk (kW dus) met een mtm van 11,8 ton kom ik m'n bed niet voor uit :P Enneh... als je dan toch belasting moet betalen voor een klasse van 3,5 tot 15 ton, is er nog meer dan genoeg keuze, in tegenstelling tot 609s uit 1986 kost een niet-belastingvrije vrachtwagen bijzonder weinig. Mocht het belastingvrije stelsel zo blijven (yeah, right...) is deze met bouwjaar 1986 wel interessant.Leo schreef: Ideaal karretje voor jou Jeroen. :P
Ernst, ik wil mijn vrachtauto juist niet omkeuren naar een kampeerauto! Ik dacht dat dat wel duidelijk was.Admin schreef:Bob, lees het nog eens:
1) er gelden (maat-)criteria waaraan een bestelwagen moet voldoen voordat hij kan worden omgekeurd naar camper;
2) er gelden een reeks criteria waaraan een camper moet voldoen om voor het kwarttarief in aanmerking te komen;
3) er gelden criteria waaraan een bedrijfswagen minimaal moet voldoen.
Maxer schreef:De nadelen van vrachtwagens zullen niet alle bekend zijn? Ga maar eens Route National door Fr. rijden en zie hoeveel plaatsen zijn afgesloten voor vrachtvervoer boven 3,5 / 5 / 7,5 ton. Steeds meer waardoor je verplicht bent van de (peperdure) tolweg gebruik te maken. Wij rijden met onze 12 ton zware bus gewoon door die gebieden heen en zijn menig politieauto tegengekomen die ons gewoon laten rijden want wij zijn immers geen vrachtwagen? En al zou je vrachtwagen tot camper zijn gekeurd wordt je iedere keer aangehouden en moet je aan een lokale gendarme gaan uitleggen dat je geen "camion" bent maar een "camping-car". Onnodig te zeggen dat dit snel zal gaan vervelen zeker als jouw Frans net zo goed is als dat van mij![]()
Daar zul je een klus aan hebben om uit te leggen dat je een camper bent . . :mrgreen:Jeroen_Hanomaf schreef:https://www.bva-auctions.com/auction/lot/6473/2641515
Van ov.rdw.nl:
Omschrijving van de inrichting: voor wisselbare opbouw
Wat ik me daar dan weer bij moet voorstellen! :twisted:
En net geen maut en eurovignet nodig. Wel lastig met zondagsrijverboden etc omdat je boven de 7,5t zit en geen camper bent.
Oud ijzerboer laten komen :mrgreen: :mrgreen:Leo schreef: Helaas heb ik er al 3 staan.
Misschien eens uitverkoop gaan houden.
Klopt de wisselbak is de lading.Leo schreef:Da's de ideale manier om van een bakwagen een camper te maken terwijl hij tóch volledig legaal vrachtwagen blijft.Jeroen_Hanomaf schreef:Omschrijving van de inrichting: voor wisselbare opbouw
Die bak is verwisselbaar, dus wordt de gehele bak gezien als lading. En of die bak nou leeg is, of het is een wooncontainer, maakt niet uit.
Ook voor je leeggewicht (MRB!) is het mooi, want dat is zonder de bak.
Ideaal karretje voor jou Jeroen. :P
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten