rubber bussen bladveer vervangen..moeilijk?
-
rubber bussen bladveer vervangen..moeilijk?
Voor de apk van volgend moet ik de rubber bussen van de bladveren (MB 711)vervangen.
Het zijn de rubbere bussen die aan het begin en eind zitten.
Ik heb ze al gekocht bij de Mercedes dealer. Maar weet iemand of een beetje te doen is om deze zelf te vervangen.
En waar moet ik op letten? Ik heb eventueel een brug tot mijn beschikking. Maar ik heb het idee dat het op de grond beter te doen is.
Wie heeft er al ervaring mee?
Het zijn de rubbere bussen die aan het begin en eind zitten.
Ik heb ze al gekocht bij de Mercedes dealer. Maar weet iemand of een beetje te doen is om deze zelf te vervangen.
En waar moet ik op letten? Ik heb eventueel een brug tot mijn beschikking. Maar ik heb het idee dat het op de grond beter te doen is.
Wie heeft er al ervaring mee?
- dereiziger
Re: rubber bussen bladveer vervangen..moeilijk?
het is niet moeilijk .. ja . de eerste daarna weet je wat je moet doen .. staat hier al uitgebreid beschreven int forum ..
het loshalen is het lastigst Een krik en een breekijzer waren erg nuttige stukjes gereedschappen bij het weer monteren.
Waar je op moet letten zijn je vingers . die dingen zijn zwaar en je zit zomaar ergens klem .. verder is het best te doen
het loshalen is het lastigst Een krik en een breekijzer waren erg nuttige stukjes gereedschappen bij het weer monteren.
Waar je op moet letten zijn je vingers . die dingen zijn zwaar en je zit zomaar ergens klem .. verder is het best te doen
- Arno Z
- Contacteer:
ff YouTube kijken.... (meerder delen). 1e deel: http://www.youtube.com/watch?v=_ApbrxO5QFA
-
Ik heb het bij een bus gehad dat de bladveer er zelfs met een breekijzer en een grote poelie trekker er niet af wilde komen,
ik heb toen met een boor het oude rubber aan poeiers geboord.
Daarna de as weer netjes opgeschuurd en ontroest en de rubbers er met vaseline weer ingestopt en de bladveer er weer opgewrikt!
Suc6!
ik heb toen met een boor het oude rubber aan poeiers geboord.
Daarna de as weer netjes opgeschuurd en ontroest en de rubbers er met vaseline weer ingestopt en de bladveer er weer opgewrikt!
Suc6!
- dereiziger
met een klein vlammetje smelten de oude rubbers er ook zo tussenuit ;)
-
Wel handig om eens gezien te hebben. Ik ga nu natuurlijk wel nog even nieuwe bouten en moeren bij de dealer bestellen.Arno Z schreef:ff YouTube kijken.... (meerder delen). 1e deel: http://www.youtube.com/watch?v=_ApbrxO5QFA
En goed gereedschap lijkt me ook wel handig.
Een brander bv.

Marco.
-
Succes ermee,
heb je geluk dan gaat ded voorste er het makkelijkst af, (had ik ) dan kan je de achterste met de bankschroef ook makkelijker doen.
En als de You Tube het in 7 minuten kan, moet het klusje in halve dag te doen zijn..... :shock:

heb je geluk dan gaat ded voorste er het makkelijkst af, (had ik ) dan kan je de achterste met de bankschroef ook makkelijker doen.
En als de You Tube het in 7 minuten kan, moet het klusje in halve dag te doen zijn..... :shock:

- Arno Z
- Contacteer:
@Thekapitein
RoadHouseParts heeft revisiesets voor een redelijk scherp bedrag, kijk daar ook ff.
Arno
RoadHouseParts heeft revisiesets voor een redelijk scherp bedrag, kijk daar ook ff.
Arno
-
Ga gelijk even kijken..
Marco.

Marco.
-
dat zijn sets voor 508 enzo (309 xxxx chassis)
Oh lord won't you buy me...... en de toekomst mag wel wat moderner !
-
Hoi sleutelaars,
Bij mijn Land Rover heb ik tot volle tevredenheid Polybush geplaatst, bevalt prima!
Bij mijn MB508 wil ik dat ook doen, maar ik ben bij Mercedes altijd de kluts kwijt als het om types gaat.
Valt een MB508 b.v. onder T2?
Zo ja, dan ben ik gauw klaar:
http://www.polybush.co.uk/shop/77_T2_
Groet,
Henk
Bij mijn Land Rover heb ik tot volle tevredenheid Polybush geplaatst, bevalt prima!
Bij mijn MB508 wil ik dat ook doen, maar ik ben bij Mercedes altijd de kluts kwijt als het om types gaat.
Valt een MB508 b.v. onder T2?
Zo ja, dan ben ik gauw klaar:
http://www.polybush.co.uk/shop/77_T2_
Groet,
Henk
Nostalgie is niet meer zoals vroeger.
- dereiziger
-
heb effe gekeken bij die polyman, maar het kan net zo goed de T2 zijn , als de 319 de T1 was, wij ,en mercedes gebruiken die volkswagentermen niet zoals T1, T2, T3 enzovoort. je moet de maten maar doorgeven en een flinke prijs betalen voor die kleurige rubberdingen . ik denk dat je orgineel minder geld kwijt bent :|
Oh lord won't you buy me...... en de toekomst mag wel wat moderner !
-
Hoi DVIII,
Bij mijn Land Rover heb ik 2 keer de bussen vervangen voor de originele. Telkens bij de APK een afkeur omdat je geen metaal op metaal mag hebben. Hierbij moet ik wel opmerken dat ik ieder jaar naar marokko ging en de LR op de pistes nou niet bepaald zachtzinnig heb behandeld. Tel daar bij op dat alles wat Land Rover is per defenitie inferieur van kwaliteit is, en de keuze voor de (wat duurdere? ik weet van de MB bussen de prijs niet) Polybushes is dus gauw gemaakt. de bussen van mijn MB508 zijn nog in prima staat, maar mochten ze slechter worden overweeg ik toch serieus om Polybushes te monteren.
Groet, Henk
Oja, nog een smakelijk kerstfeest toegewenst.
Bij mijn Land Rover heb ik 2 keer de bussen vervangen voor de originele. Telkens bij de APK een afkeur omdat je geen metaal op metaal mag hebben. Hierbij moet ik wel opmerken dat ik ieder jaar naar marokko ging en de LR op de pistes nou niet bepaald zachtzinnig heb behandeld. Tel daar bij op dat alles wat Land Rover is per defenitie inferieur van kwaliteit is, en de keuze voor de (wat duurdere? ik weet van de MB bussen de prijs niet) Polybushes is dus gauw gemaakt. de bussen van mijn MB508 zijn nog in prima staat, maar mochten ze slechter worden overweeg ik toch serieus om Polybushes te monteren.
Groet, Henk
Oja, nog een smakelijk kerstfeest toegewenst.
Nostalgie is niet meer zoals vroeger.