olie druppels bij waterpomp

Graag het type motor waarover het gaat vermelden!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Peter k
Berichten: 14
Lid geworden op: 22 aug 2011, 20:11
Locatie: Brunssum

olie druppels bij waterpomp

Bericht door Peter k »

Hallo
Heb het volgend probleem :
Rij vorige week weg en zag olie op de grond liggen .Heb de plaat onder de motor verwijdert en zie oliedruppels onder de dynamo hangen deze met ophangbeugel verwijdert en zie dat er bij div bevestigingsbouten van het waterpomp huis olie lekt ! Hoe kan dit is nu is mijn vraag en kan dit weet ook niet wat er allemaal in het gedeelte van het waterpomp huis ziet behalve het termostaat ? Zag wel dat de ringen op de bouten ( M 6 +- 40 mm lang )een zort aluminium afdichtingring zitten ? Het bertreft een 310 d automaat bj 93 met een OM 602 motor .
Hoop dat iemand mij wijzer kan maken en het probleem zo opgelost is !
Gr
Peter
Alles komt goed ooit !
DVIII
Berichten: 2794
Lid geworden op: 24 jun 2007, 21:38
Locatie: het koningklijk leuterveld

Re: olie druppels bij waterpomp

Bericht door DVIII »

lekkende bout eruit draaien en terug erin met dichtpasta , locktight , dat gele voor draad afdichtingen. gaat meestal prima ( desnoods twee keer)
Oh lord won't you buy me...... en de toekomst mag wel wat moderner !
Gebruikersavatar
Peter k
Berichten: 14
Lid geworden op: 22 aug 2011, 20:11
Locatie: Brunssum

Re: olie druppels bij waterpomp

Bericht door Peter k »

Hoi DEVIII
Bdankt voor de info en ik ben het nu aan het doen heb ook nog speciale dichtringen gehaald (ringen met rubberen binnenring)
Heb de hele voorkant gesloopt (radiateur koelvin ect uitgeboud en doe maar alle bouten .
Mijn vraag is alleen nog hoe dit kan ? Waar komt het olie vandaan ?

Gr
Peter
Alles komt goed ooit !
DVIII
Berichten: 2794
Lid geworden op: 24 jun 2007, 21:38
Locatie: het koningklijk leuterveld

Re: olie druppels bij waterpomp

Bericht door DVIII »

ho ho , eerst de lekkende bout vinden , als het dat al is, anders is het denk ik de doorgang van de nokkenas , dus zeg maar achter het riemwiel , ik begrijp dat je enthousiast bent maar je moet wel je hoofd erbij houden. je moet schoonmaken (en bijna blinkend schoon dus) om te zien waar hij lekt , desnoods zet je de boel weer in elkaar om de motor te laten draaien , dan bepaal je waar het lek zit en dan ga je actie ondernemen. dus gooi niet je kansen in het water , en denk goed na hoe je het gaat aanpakken !
Oh lord won't you buy me...... en de toekomst mag wel wat moderner !
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten