Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?
- Admin
- Site Admin
- Contacteer:
Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?
Was ook mijn idee, maar het Trespa dat ze hier in de buurt hebben, is er alleen in 4 mm dik. Daar zou ik een sandwichconstructie van kunnen maken, maar dan heb ik twee platen nodig + nog eens 7 mm vulling (bestaat 7 mm ?). Voor mijn plaatje van 70 x 170 zit ik dan boven de € 200 (nu € 48). Voor het prijsverschil kan ik vier maal vervangen. Als de plaat door het binnen staan anderhalf keer zo lang meegaat (vermoedelijk meer, denk aan de winters), ben ik 95... Wie dan leeft (!), wie dan zorgt.
Groeten,
Ernst / Admin
If you can't fix it with a hammer, you've got an electrical problem.
No man can deny, die Gedanken sind frei!
Ernst / Admin
-
zo is het maar net , ik betrek mijn platen bij de reclameschilder , die heeft ook bondplaat en meer creatieve producten die helemaal anders zijn dan traditionele bouwmethoden
Oh lord won't you buy me...... en de toekomst mag wel wat moderner !
- paulv
Zo te zien is het vocht er in de kopse kanten binnengedrongen. Bij het nieuwe plaatje zou ik daar nog veel meer extra aandacht aan geven :P .
Succes, Paul
Succes, Paul
Bezoek altijd welkom!
- Admin
- Site Admin
- Contacteer:
Klopt.
Dank, ik doe m'n best ;-)
Groeten,
Ernst / Admin
Ernst / Admin
- Hanomaad
Na het vele werk aan het dak en nu de zonnepanelen erop liggen wilde ik een trappetje mee hebben op reis om erbij te kunnen mocht er wat niet goed zitten. Plekje onderop gevonden voor een 6 treeds trap:

- Admin
- Site Admin
- Contacteer:
Je weet toch dat je je trapje pas ècht nodig hebt als je in de regen op een modderig karrenspoor staat bij +2℃?
Groeten,
Ernst / Admin
Ernst / Admin
- Hanomaad
Nou, dat is niet mijn ervaring. De laatste 2 keer dat ik een trap nodig had was bij lekkage toen ik op een festival stond. Op een andere bus geklommen om erbij te komen was toch niet zo praktisch. Bij mijn bus kun je het dak zowieso niet betreden, dan wordt het een deukenverhaal.
En bij +2C zit ik zowieso niet in mijn bus. Issie veelste koud voor!
En bij +2C zit ik zowieso niet in mijn bus. Issie veelste koud voor!
- Anton
Hoi,
Vandaag een gebruikte cilinderkop opgehaald voor mijn camper.
Hij bouwde wat druk op in het koelsysteem en hij verloor koelvloeistof.
Er blijkt een barstje in te zitten dus vervangen was een optie.
De hele motor met bak is er uit, hij lekte ook olie bij het onderblok zodat ik dat meteen aanpak.
Tussen het onderblok en het cilinderblik zit een dikke pakking van rubber en die is met de jaren hard geworden en veert dus niet meer waardoor er olie doorkwam.
Ook de koppelingsplaat druklager en de drukgroep worden vervangen, ik kan er nu goed bij.
Kortom ik ben voorlopig ff van de straat.
Groet Anton
Vandaag een gebruikte cilinderkop opgehaald voor mijn camper.
Hij bouwde wat druk op in het koelsysteem en hij verloor koelvloeistof.
Er blijkt een barstje in te zitten dus vervangen was een optie.
De hele motor met bak is er uit, hij lekte ook olie bij het onderblok zodat ik dat meteen aanpak.
Tussen het onderblok en het cilinderblik zit een dikke pakking van rubber en die is met de jaren hard geworden en veert dus niet meer waardoor er olie doorkwam.
Ook de koppelingsplaat druklager en de drukgroep worden vervangen, ik kan er nu goed bij.
Kortom ik ben voorlopig ff van de straat.
Groet Anton
-
Gat in de bus van mn camper gezaagd voor het koelkastrooster. Heeft voor aardig wat koudzweet gezorgd
Zie mn blog. Datum 15-07

Zie mn blog. Datum 15-07
Actief aan het bloggen sinds juli 2012 op http://mb508camperbouw.blogspot.com
Hervat in april 2014. Weer gestopt in oktober 2014.
- Ed's508
Ben je niet bang dat er een hoop bagger en water inkomt? Zo in de wielkast?? Of zie ik het niet goed?fuzzyduck schreef:Gat in de bus van mn camper gezaagd voor het koelkastrooster. Heeft voor aardig wat koudzweet gezorgd![]()
Zie mn blog. Datum 15-07
Groet, Ed.
Waarom schoonmaken als het niet stuk is?? En, als het stuk lijkt eerst smeren...
Waarom schoonmaken als het niet stuk is?? En, als het stuk lijkt eerst smeren...
- Admin
- Site Admin
- Contacteer:
Het nieuwe zijpaneel (melamine-gecoat WBP-multiplex, 15 mm) zit erin. Viel nog niet mee vanwege de passing, in Brabant hadden ze het dan over iets van pastoors en nonnen...
Ik heb de binnenkant wit geverfd en dat blijkt een heel stuk frisser te staan dan het donkerbruin van de afgelopen vijf jaar.
Ik heb de binnenkant wit geverfd en dat blijkt een heel stuk frisser te staan dan het donkerbruin van de afgelopen vijf jaar.
Groeten,
Ernst / Admin
Ernst / Admin
-
Bedoel je de ventilatie inlaat?Ed's508 schreef:Ben je niet bang dat er een hoop bagger en water inkomt? Zo in de wielkast?? Of zie ik het niet goed?fuzzyduck schreef:Gat in de bus van mn camper gezaagd voor het koelkastrooster. Heeft voor aardig wat koudzweet gezorgd![]()
Zie mn blog. Datum 15-07
De inlaat heeft onderaan een 90 graden knik die haaks staat op de rijrichting. Dus geen voorwaarts geslingerde bagger van wielen en geen/minder stuifwater van de snelweg (hopelijk). Dat ding mag van mij mega goor worden, zolang met maar niet 30cm hoger achter mn koelkast er uit komt ;)
- GerardM
- Contacteer:
Waarom eigenlijk een buis met een haakse bocht en niet alleen een gat in de vloer ? Wat is de logica daar ?
Ik zou me trouwens ook geen zorgen maken over modder, meer over de dieseldampen.
Groet,
Gerard
Ik zou me trouwens ook geen zorgen maken over modder, meer over de dieseldampen.
Groet,
Gerard

Mercedes-Benz 508D NL Ex-Ambu 1987 +++ Mercedes-Benz 280TE 1981 +++ Qualität ist kein Zufall +++
-
Onder de betonplex vloer heb ik ook nog 5cm xcs isolatie zitten. Daar wilde ik doorheen met plastic.
Daarnaast ben ik bang voor stuifwater en 50+18mm gat hoogte lijkt me niet genoeg en dan stuift het water tot achter de koelkast op.
Daarom de verlenging en de bocht. Ik moet hem nog wel even zwart spuiten.
Deze toiletafvoer was goedkoop en licht van gewicht. Echt PVC is 4x zo zwaar en 3x zo duur.
Dieseldampen geloof ik wel. Tijdens rijden vliegt het naar achter en op camping is de motor uit :ooo . Alleen stationair draaien zou misschien dieseldampen opleveren. ik probeer de koelkast nis goed aan te sluiten.
Daarnaast ben ik bang voor stuifwater en 50+18mm gat hoogte lijkt me niet genoeg en dan stuift het water tot achter de koelkast op.
Daarom de verlenging en de bocht. Ik moet hem nog wel even zwart spuiten.
Deze toiletafvoer was goedkoop en licht van gewicht. Echt PVC is 4x zo zwaar en 3x zo duur.
Dieseldampen geloof ik wel. Tijdens rijden vliegt het naar achter en op camping is de motor uit :ooo . Alleen stationair draaien zou misschien dieseldampen opleveren. ik probeer de koelkast nis goed aan te sluiten.
- Ed's508
Het multifunctionele werkblad/aanrecht van mijn 508 (fietsenwerkplaats) voorzien van een "kraan" en het wasbakje (voor de camperfunctie)
in de kit vastgezet. Zelf een koperen pijp erop gezet. Een kraan heb ik bij gebruik van een dompelpomp niet nodig. De plastic rommel die
de caravanboer voor een schurftige prijs te koop aanbiedt heb ik laten hangen.... Deze pijp kan tenminste wat hebben.
Rechts onder het opklapbare deel is het kooktoestel te zien, daaronder de koelkast.
in de kit vastgezet. Zelf een koperen pijp erop gezet. Een kraan heb ik bij gebruik van een dompelpomp niet nodig. De plastic rommel die
de caravanboer voor een schurftige prijs te koop aanbiedt heb ik laten hangen.... Deze pijp kan tenminste wat hebben.
Rechts onder het opklapbare deel is het kooktoestel te zien, daaronder de koelkast.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door Ed's508 op 29 jul 2013, 20:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Groet, Ed.
- Ed's508
De kopse kanten een paar keer flink in de witte houtlijm smeren. Dat sluit het hout goed af.Admin schreef:Klopt.
Groet, Ed.
- dereiziger
Ernst . ik heb hier nog een groot stuk zwart kunststof plaat liggen welke wel moet passen bij je denk ik zo .. heb ik overgehouden van een klus vlak voor mijn vakantie .. mooi spul ..( bijna) onverwoestbaar ..
- dereiziger
- GerardM
- Contacteer:
Ik niks, maar wel een heugelijk moment want de belastingdienst heeft voor het eerst alleen de brandstoftoeslag à 32 euro geïncasseerd; in plaats van de volle mep; het ding is dus 'belastingvrij' - hoe lang nog :ooo .
Groet,
Gerard
Groet,
Gerard

Mercedes-Benz 508D NL Ex-Ambu 1987 +++ Mercedes-Benz 280TE 1981 +++ Qualität ist kein Zufall +++
- Anton
Hoi,
Vandaag de camper ingepakt, morgen weg op vakantie.
Ik ben er dus even niet, iedereen die nog gaat wens ik een fijne en probleemloze vakantie!
Groet Anton
Vandaag de camper ingepakt, morgen weg op vakantie.
Ik ben er dus even niet, iedereen die nog gaat wens ik een fijne en probleemloze vakantie!
Groet Anton
- Admin
- Site Admin
- Contacteer:
Goede reis! Duderstadt?
Groeten,
Ernst / Admin
Ernst / Admin
- Anton
Hoi Ernst,
De bedoeling is een stukje noordelijk te gaan en dan richting Tjechiese grens, via Beieren weer terug.
Of als mij wat anders invalt, ik heb dat nooit zo vast staan.
Duderstad , althans de stelplaats heeft wat van zijn charme verloren, de sani werkt nu met muntjes die je oa op het stadhuis kunt halen.
Verder blijft het een mooi stadje, ook mooi om eens naar Heiligenstadt te gaan, ook mooi.
Groet Anton
De bedoeling is een stukje noordelijk te gaan en dan richting Tjechiese grens, via Beieren weer terug.
Of als mij wat anders invalt, ik heb dat nooit zo vast staan.
Duderstad , althans de stelplaats heeft wat van zijn charme verloren, de sani werkt nu met muntjes die je oa op het stadhuis kunt halen.
Verder blijft het een mooi stadje, ook mooi om eens naar Heiligenstadt te gaan, ook mooi.
Groet Anton
- Ed's508
Komende zaterdag ook met de bus op pad, richting Rostock en Berlijn. Vandaag de oude folie van de ex-ambu
ruiten afgehaald en voorzien van getinte folie 20%. Nu kunnen we in ieder geval wat zien als we in de bus zitten.
Er komt minder zonlicht naar binnen en nieuwsgierige blikken worden ook geweerd. Ben overigens blij dat ik
een paar meter extra folie besteld had, ook hier: oefening baart kunst :mrgreen:
ruiten afgehaald en voorzien van getinte folie 20%. Nu kunnen we in ieder geval wat zien als we in de bus zitten.
Er komt minder zonlicht naar binnen en nieuwsgierige blikken worden ook geweerd. Ben overigens blij dat ik
een paar meter extra folie besteld had, ook hier: oefening baart kunst :mrgreen:
Groet, Ed.
- Ed's508
De kussenset (van Marktplaats) op maat gemaakt, hoezen ingekort.
Blinderingskappen (ex-legerambu) geschikt gemaakt om ook aan de binnenkant te hangen. De functie
wordt omgedraaid...de buitenwereld scherm ik af als ik ga slapen 8)
Blinderingskappen (ex-legerambu) geschikt gemaakt om ook aan de binnenkant te hangen. De functie
wordt omgedraaid...de buitenwereld scherm ik af als ik ga slapen 8)
Groet, Ed.
- G.W.
vandaag mijn "afgekeurde" bus weer opgehaald. :-(
De achter remmen waren niet goed, ongelijk en de handrem deed het niet goed. Dus dat word zondag afstellen en olieverversen. Ik hoop dat het daarbij blijft natuurlijk.
Slot van de deur weigerde ineens dienst en de claxon bij de keuring? timing is alles, zeg maar, van het weekend heb ik beide nog gewoon gebruikt. Sneu.
Oja, na 10 jaar is eindelijk de bus ook afgekeurd op mijn motorkapje wat niet afsluit, haha, ach, gelijk een goede reden om eindelijk dat nippeltje er maar eens aan te maken :oops:
Daarna ook een buitendouche maken.
Dan is de bus op het plaatwerk na weer top, en kan ik hem weer meer gaan gebruiken, weekendjes weg, kitesurfen, motorcross en vakanties. Hij krijgt het nog zwaar
Groeten en een goed weekend.
De achter remmen waren niet goed, ongelijk en de handrem deed het niet goed. Dus dat word zondag afstellen en olieverversen. Ik hoop dat het daarbij blijft natuurlijk.
Slot van de deur weigerde ineens dienst en de claxon bij de keuring? timing is alles, zeg maar, van het weekend heb ik beide nog gewoon gebruikt. Sneu.
Oja, na 10 jaar is eindelijk de bus ook afgekeurd op mijn motorkapje wat niet afsluit, haha, ach, gelijk een goede reden om eindelijk dat nippeltje er maar eens aan te maken :oops:
Daarna ook een buitendouche maken.
Dan is de bus op het plaatwerk na weer top, en kan ik hem weer meer gaan gebruiken, weekendjes weg, kitesurfen, motorcross en vakanties. Hij krijgt het nog zwaar

Groeten en een goed weekend.
Met vriendelijke groet, Ger :-)