Roest problemen 207D
-
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 08 aug 2013, 07:29
Roest problemen 207D
Toen wij onze Mercedes Benz 207D camper uit 1983 in april 2012 kochten, leek de carrosserie in zeer goede staat. De bus leek wel enige tijd geleden overgespoten te zijn.
Een tijdje terug viel het me op dat er kleine luchtbelletjes ontstonden onder de lak aan de binnen en buitenkant rond de voorruit in de cabine, zie foto's:
Ook vond ik onder de plastic instap bij de deuren (vooral bij de bijrijderskant) behoorlijke roest schade:
Bijrijderskant:
Bestuurderskant:
Ik heb het idee dat er water vanuit de regengoot naar binnen lekt waardoor deze roest problemen zijn ontstaan. De kit rand is namelijk nodig aan vervanging toe:
Ik wil nu eerst deze oude kit eruit halen en opnieuw kitten. Wat voor kit kan ik hier het beste voor gebruiken?
Ook wil ik graag zo veel mogelijk de roest schade beperken, is dit iets waar een onervaren persoon zoals ik zelf aan kan beginnen of kan ik dit beter ergens laten behandelen? Ik hoor graag wat jullie ervaringen zijn met dit soort roest problemen en wat ik er eventueel zelf nog aan kan doen!
Bij voorbaat dank!
Een tijdje terug viel het me op dat er kleine luchtbelletjes ontstonden onder de lak aan de binnen en buitenkant rond de voorruit in de cabine, zie foto's:
Ook vond ik onder de plastic instap bij de deuren (vooral bij de bijrijderskant) behoorlijke roest schade:
Bijrijderskant:
Bestuurderskant:
Ik heb het idee dat er water vanuit de regengoot naar binnen lekt waardoor deze roest problemen zijn ontstaan. De kit rand is namelijk nodig aan vervanging toe:
Ik wil nu eerst deze oude kit eruit halen en opnieuw kitten. Wat voor kit kan ik hier het beste voor gebruiken?
Ook wil ik graag zo veel mogelijk de roest schade beperken, is dit iets waar een onervaren persoon zoals ik zelf aan kan beginnen of kan ik dit beter ergens laten behandelen? Ik hoor graag wat jullie ervaringen zijn met dit soort roest problemen en wat ik er eventueel zelf nog aan kan doen!
Bij voorbaat dank!
- Rene
- Berichten: 390
- Lid geworden op: 10 mei 2006, 12:43
- Locatie: Scharwoude
Re: Roest problemen 207D
Hoi, hetzelfde probleem bij mij. De goot zit vol met kid om het torsen van de bovenkant op te vangen en daar begint het probleem.De enige remedie is schoonmaken oude troep eruit roestvrij maken en ja dan weer dicht kitten. Ik had trouwens ook lekkage langs mijn raam rubber.Probeer ook de ruimte achter die roest goed in te spuiten met ML oid. Ik heb dat gedaan via het schutbord met een lange slang.
Gr rene
Gr rene
Rij nooit harder dan dat je beschermengel kan vlieggen!!
- Houtstoker
- Berichten: 77
- Lid geworden op: 27 mei 2013, 19:34
- Locatie: Maasbree
- Contacteer:
Re: Roest problemen 207D
Gebruik iig nooit siliconen kit op ijzer! Dit is zuur en zorgt voor roest. Gebruik voor kitten een MS polymeer, of PU-kit (karosseriekit)
Het lijkt erop dat onvoldoende ontroest is voor het lakwerk aangebracht werd (cosmetisch opgelapt voor verkoop?) Ontroesten en behandelen (eventueel nieuwe stukken inlassen) is de enige remedie. Voorruit zal hiervoor verwijderd moeten worden.
Het lijkt erop dat onvoldoende ontroest is voor het lakwerk aangebracht werd (cosmetisch opgelapt voor verkoop?) Ontroesten en behandelen (eventueel nieuwe stukken inlassen) is de enige remedie. Voorruit zal hiervoor verwijderd moeten worden.
- Janneman
- Berichten: 194
- Lid geworden op: 08 okt 2007, 12:50
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Roest problemen 207D
Ik heb bij mijn 207 camper inmiddels diverse stukken ingelast in de dorpels en de spatbordranden. De dorpels had ik achteraf gezien beter kunnen vervangen denk ik.
Ook de instap onder de rubbr mat was bij mij doorgeroest. Voordeel is juist die rubber mat dus daaronder is het makkelijk lassen ziet toch niemand.
De voorspatborden zagen er na verloop van tijd uit zoals jouw raamrand. Maar een spatbord is dan weer relatief makkelijk te vervangen. Eronder viel het dan weer mee maar natuurlijk meteen maar goed in de ML gezet.
Die raamrand is zo te zien inderdaad lapwerk geweest en niet afdoende behandeld voor men ging spuiten. Dat is jammer want nu heb je een hoop werk om het netjes te krijgen. Ik denk zelf dat je als je er aan begint te werken zult merken dat je ook daar moet gaan lassen.
Ikzelf kan niet anders zeggen dan dat sinds ik de bus heb ik goede maatjes ben geworden met mijn lasapparaat. Maar daar leer je ook weer van.
En je krijgt er een hoop vakantie plezier voor terug.
Ook de instap onder de rubbr mat was bij mij doorgeroest. Voordeel is juist die rubber mat dus daaronder is het makkelijk lassen ziet toch niemand.
De voorspatborden zagen er na verloop van tijd uit zoals jouw raamrand. Maar een spatbord is dan weer relatief makkelijk te vervangen. Eronder viel het dan weer mee maar natuurlijk meteen maar goed in de ML gezet.
Die raamrand is zo te zien inderdaad lapwerk geweest en niet afdoende behandeld voor men ging spuiten. Dat is jammer want nu heb je een hoop werk om het netjes te krijgen. Ik denk zelf dat je als je er aan begint te werken zult merken dat je ook daar moet gaan lassen.
Ikzelf kan niet anders zeggen dan dat sinds ik de bus heb ik goede maatjes ben geworden met mijn lasapparaat. Maar daar leer je ook weer van.
En je krijgt er een hoop vakantie plezier voor terug.
-----------------------
Groetjes,
Jan
Groetjes,
Jan
- Rene
- Berichten: 390
- Lid geworden op: 10 mei 2006, 12:43
- Locatie: Scharwoude
Re: Roest problemen 207D
Kijk ook eens naar reparatie delen ( overzet stukken oa deurbakken wielranden paravaan e.d.) die zijn er meer dan genoeg te krijgen voor een paar centen. Scheelt een hoop werk.
Gr Rene
Gr Rene
Rij nooit harder dan dat je beschermengel kan vlieggen!!
- Maxer
- Berichten: 473
- Lid geworden op: 30 sep 2007, 06:45
- Locatie: Berkhout
- Contacteer:
Re: Roest problemen 207D
Die blaasjes zijn gaatjes. Roest komt van binnenuit. Dat is alleen op te lossen door er nieuw plaat in te lassen, al het andere is lapwerk. Je kunt schuren, plamuren, spuiten tot je een ons weegt, over 3 maanden is het weer terug. Slijp de ouwe zooi er uit en las er een nieuw stuk plaat in, dan ben je er vanaf als je ook de binnenkant behandelt.
-
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 08 aug 2013, 07:29
Re: Roest problemen 207D
Bedankt voor alle reacties! Helaas heb ik (nog) geen ervaring met lassen en daarom twijfel ik of dit iets is wat ik zelf kan doen. Ook heb ik op dit moment geen plek waar ik de camper binnen kan zetten om er aan te beginnen. Ik kan me voorstellen dat als je zoiets wilt laten doen bij een garage, de kosten behoorlijk hoog zullen zijn. Of kent iemand een adresje in de buurt van Eindhoven waar het misschien tegen een redelijke prijs kan?
- Janneman
- Berichten: 194
- Lid geworden op: 08 okt 2007, 12:50
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Roest problemen 207D
Ik zou dan eens langs gaan bij Peter Appel van JWC cars. Echt een Mercedes busjes goeroe. Weet alles wel te lassen aan zo'n bus voor een schappelijk uurloon.
Als je vanaf st Oedenrode richting Schijndel rijdt heb je recht de campingwinkel van de Wit. De afslag daarna rachts en dan het eerste huis/gebouw links.
Als je vanaf st Oedenrode richting Schijndel rijdt heb je recht de campingwinkel van de Wit. De afslag daarna rachts en dan het eerste huis/gebouw links.
-----------------------
Groetjes,
Jan
Groetjes,
Jan
-
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 08 aug 2013, 07:29
Re: Roest problemen 207D
Bedankt voor de tip!
- Janneman
- Berichten: 194
- Lid geworden op: 08 okt 2007, 12:50
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Roest problemen 207D
Hoe kom ik nou weer op Peter Appel???
De naam moet zijn Peter vd Wal.
De naam moet zijn Peter vd Wal.
-----------------------
Groetjes,
Jan
Groetjes,
Jan
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast