Slecht: Gimeg

Ervaringen (zowel positief als negatief) met bepaalde bedrijven.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Maxer
Berichten: 473
Lid geworden op: 30 sep 2007, 06:45
Locatie: Berkhout
Contacteer:

Slecht: Gimeg

Bericht door Maxer »

Omdat ik mijn Truma E4000 van 1988 vanwege een paar losse draadjes niet aan het werk krijg heb ik Gimeg om een aansluitschema gevraagd of in ieder geval de kleurenvolgorde van de kachelconnector. Dit was hun, wel zeer behulpzame antwoord:

"Aangezien er geen onderdelen meer beschikbaar zijn voor de E-4000 van voor 1989, en er geen reparaties meer uitgevoerd kunnen worden, stellen wij geen aansluitschema's beschikbaar."

Zo weet je in ieder geval waar je niet moet zijn met je kachelproblemen!
Frank.fjph
Berichten: 2227
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Slecht: Gimeg

Bericht door Frank.fjph »

He Maxer,

Geeft niet, benm ook niet weg van NL importeurs..... maar de fabriek in Duitsland is veel behulpzamer, daar kreeg ik keurig per fax het principeschema van de elektriek gefaxt en nog wat tips over mogelijke oorzaak storing, dus super service van Truma.

En bellen naar Duitsland kost met de Belpiraat nog minder dan een mobiel nummer of een 0900 betaalnummer bellen..... nl 2 ct/min

Frank

PS waarschuwing voor Belpiraat: werkt alleen op vaste lijn, mobile providers draaien je een poot uit als je belpiraat gebruikt!!!
Gebruikersavatar
Goldwingh
Berichten: 255
Lid geworden op: 07 aug 2009, 13:58

Re: Slecht: Gimeg

Bericht door Goldwingh »

Hallo Nico

Gerard (Exis) komt komend weekend uit Roemenie over. Ik zal het hem voorleggen of hij nog wat kan betekenen in deze.
Groet Henk MB609
Gino
Berichten: 237
Lid geworden op: 30 mar 2010, 23:27
Locatie: Valkenswaard

Re: Slecht: Gimeg

Bericht door Gino »

Iets dergelijks heb ik ook bij GIMEG mee gemaakt. Het had betrekking op een kachel uit 1997. Ook hiervoor waren geen onderdelen voor handen, dus ze doen ook geen reparaties. Verder krijg je ook geen ondersteuning dmv documentatie of iets dergelijks. De tip die ik kreeg was om een nieuwe te kopen.
Niesmann+Bischoff Flair 8000i
Gebruikersavatar
GerardM
Berichten: 778
Lid geworden op: 06 dec 2004, 22:55
Locatie: Maastricht
Contacteer:

Re: Slecht: Gimeg

Bericht door GerardM »

Mijn ervaring met Gimeg. Vorige week deed mijn E2400 helemaal niks meer. Zekeringen okee, spanning gemeten op de print. Met Truma gemaild en werd doorverwezen naar Gimeg. Gebeld met een aardige meneer die me slechts kon adviseren een ruilprint a 200 euri te kopen. Op mijn vraag om een schema volgde het antwoord dat men dat alleen in de fabriek heeft.
Ik snap het verdienmodel van deze mannen wel, maar accepteer het nog niet; ga eerst zelf nog maar eens wat freubelen.

Groet,

Gerard
Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Mercedes-Benz 508D NL Ex-Ambu 1987 +++ Mercedes-Benz 280TE 1981 +++ Qualität ist kein Zufall +++
Gebruikersavatar
Hansel
Berichten: 72
Lid geworden op: 07 aug 2013, 10:10
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Slecht: Gimeg

Bericht door Hansel »

Ik heb hier iets gevonden. Kan je daar iets mee? http://www.truma.com/de/de/heizsysteme/downloads.php
Gebruikersavatar
GerardM
Berichten: 778
Lid geworden op: 06 dec 2004, 22:55
Locatie: Maastricht
Contacteer:

Re: Slecht: Gimeg

Bericht door GerardM »

Dank je, echter dit gaat niet verder dan inbouwhandleiding en gebruiksaanwijzing; die heb ik al en daar staat niet in wat ik zoek.

Groet,

Gerard
Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Mercedes-Benz 508D NL Ex-Ambu 1987 +++ Mercedes-Benz 280TE 1981 +++ Qualität ist kein Zufall +++
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast