die kogelkop stang kun je ook gewoon laten zitten, gewoon de cilinder los bouten dan komt de stang er vanzelf uit.
Ik zet er meestal een steek sleuteltje onder de kop dan wip je ze zo er af.
als je de cilinder los hebt de de cup even terug drukken en de borgring uit de cilinder halen.
Dan de cup er uit dan kan je beoordelen of hij erg is ingeteerd door roest.
Als het niet te diep is kan je hem wel een fractie laten honen en revisie cups halen bij de rogam of benz.
Revisie setje kost je ongveer 75 euro voor boven en onder.
Dank voor je andwoord Yoni. Als het wat minder tocht onder de auto ga ik weer verder.
(windkracht 8-9 op dit moment) Ben toch benieuwd hoe dat nu zit met die draadborging.
Loop ik geen gevaar de borging te beschadigen zodat de arm steeds uit de kom schiet?
Waarom wil je die zo graag los maken?
als je de cilinder los bout kan je deze gewoon laten zitten.
De stang zit los in een conische cup in de cilinder.