Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?

(Leuteren = kletsen)
Hier bestaat geen off-topic. Maar wel goede omgangsvormen!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
GerardM
Berichten: 778
Lid geworden op: 06 dec 2004, 22:55
Locatie: Maastricht
Contacteer:

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?

Bericht door GerardM »

Tijdens de afgelopen meivakantie ging één van de twee huishoudaccu's wel erg snel leeg, dus terug thuis gemeten en inderdaad kaduuk.
Vandaag twee nieuwe geplaatst en zag bij het uitbouwen dat ze 7 jaar en 3 maanden dienst hadden gedaan. Eentje dus maar weg, andere aan de druppellader als reserve voor de 'luxe wagens'.

Verder beetje olie bijgevuld...veel spannender wordt het niet denk ik.

Groet,

Gerard
Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Mercedes-Benz 508D NL Ex-Ambu 1987 +++ Mercedes-Benz 280TE 1981 +++ Qualität ist kein Zufall +++
Gebruikersavatar
Gerard Exis
Berichten: 231
Lid geworden op: 14 jul 2009, 21:35

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?

Bericht door Gerard Exis »

Vandaag het hulpchassis gereed gemaakt voor het lasbedrijf. Als het weer mee zit wordt dit morgen afgelast door een prof bedrijf, dan kan ik aan de vloer gaan beginnen. Oja, direct een spoedcursus ontluchten gehad :crazy:

Om te controleren of het hulpchassis goed de torsie opvangt van het chassis van de wagen moest ik deze met 1 wiel zo hoog mogelijk zetten, dit gedaan (dacht dat ie om zou lazeren) maar goed, in deze stand liet ik de motor doordraaien in de tijd dat ik de chassis bekeek, tjaa het beetje diesel wat in de tank zat kwam niet meer bij de aanzuigpijp voor de brandstof, dus ....... maar goed, even later liep alles weer als een zonnetje.
Groeten Gerard. 609 + 1017 4x4

http://www.exis.ro
Gebruikersavatar
Admin
Site Admin
Berichten: 4381
Lid geworden op: 24 nov 2004, 17:45
Locatie: Haulerwijk (ZO Friesland)
Contacteer:

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?

Bericht door Admin »

Gisteravond en vandaag een achteruitrijcamera, geïntegreerd in het derde remlicht, en een autoradio (zo blijf ik 't maar noemen) in Kleintje geïnstalleerd.
Nu een proefritje naar Hannover en terug.

Afbeelding Afbeelding
Groeten,

Ernst / Admin


If you can't fix it with a hammer, you've got an electrical problem.


No man can deny, die Gedanken sind frei!
Fvd
Berichten: 200
Lid geworden op: 09 jun 2014, 11:57

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?

Bericht door Fvd »

Dit gedaan, metalen tussenschot verwijderd, stuk praktischer

Fvd
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Yoni
Berichten: 636
Lid geworden op: 19 nov 2010, 18:44

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?

Bericht door Yoni »

Een Heki Mini 40x40 en een Heki Midi 50x70 in het dak gezaagd en een begin gemaakt met isoleren van het dak van binnen uit.
Gebruikersavatar
Hanomaad
Berichten: 823
Lid geworden op: 08 mei 2011, 11:07
Locatie: Amsterdam

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?

Bericht door Hanomaad »

- verstuivers weggebracht voor testen en eventuele revisie. Hopelijk morgen weer erin.

- Voor de tweede keer kleppen gesteld (maar voor t eerst zelf gedaan, eerste keer was iemand anders), bij 5000km. Nu heeft het OM314 blok zo'n 22 duizend km gelopen. Dit was de afwijking:

Code: Selecteer alles

1	uit	0.38	0.3
	 in	 0.28	0.2
2	in    0.25	0.2
	 uit   0.30	0.3
3	uit	0.38	0.3
	 in	 0.23	0.2
4	in    0.23	0.2
	 uit	0.30	0.3
- 3 gelijksluitende pensloten in alle deuren gezet. Moet nu alleen nog een hangslot voor de grendel op de achterdeur, anders is die nog steeds van binnen uit te openen.
Gebruikersavatar
Jeroen_Hanomaf
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 dec 2004, 21:16
Locatie: Het mooie West Friesland
Contacteer:

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?

Bericht door Jeroen_Hanomaf »

Gisteren (eindelijk) de zes nieuwe Vanco Four Seasons om de LT gezet. Het ratjetoe op de achteras (4 Continental Vanco 2's met allemaal verschillende profieldieptes tussen de 3 en 1,6mm) en nieuwe balanceerloodjes.... :down: ) eerst gedaan, daarna de 2 voorbanden en omdat daar nog z.g.a.n. banden omzaten was het idee om één daarvan om het reservewiel te doen. Uiteindelijk maar niet gedaan, want de reserve zag er nog prima uit, en hoe vaak gebruik je zo'n ding nou...

Verder ging gisteren het dim- en grootlicht kapot, ik druk zoeken naar een relais, maar dat blijkt er niet in te zitten... daardoor gaan de schakelaars in Sprinter/LT's (en Vito's) regelmatig stuk. De aftermarket industrie zag er markt in en je kunt nu dus op E-bay Duitsland voor 50€ incl verzenden zo'n ding kopen, in plaats van 120 bij VW/MB.
Verder een blik Brantho Korrux 3-1 gekocht om de onderkant weer wat bij te kunnen werken, de bodem zelf heeft nog een uitstekende coating, maar bij de veerophangingen en allerlei andere onderdelen vond MB/VW het niet nodig deze ook toe te passen.
Blijkt dat de kleurcode R200 van VW gewoon RAL2000 Geeloranje is, ook te koop bij Brantho (wederom Ebay Duitsland). Volgende week maar eens flink krabben, schuren en schilderen. Nu al zin in... :silent:

Verder had DVIII inderdaad gelijk, deze bus kost handen met geld aan brandstof, inmiddels 2500km gereden en dat in 2 maanden tijd. Omdat de bus klein en handig is, gebruiken we hem regelmatig om te overnachten na feestjes en verjaardagen verder weg. Gisteravond echter slecht geslapen omdat er een kauw bezig was op het (ongeisoleerde) dak spinnetjes te pikken ofzo...

Groeten Jeroen
In aanbouw: Volkswagen LT46 2,8TDI (ex-servicebus fa. Gebr. Van Kessel)
~~ ervaring is kennis die je opdoet, nadat je het nodig had!~~
Gebruikersavatar
Wim
Berichten: 468
Lid geworden op: 18 dec 2008, 12:41
Locatie: Alkmaar

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?

Bericht door Wim »

Een kompleet set (6stuks) inspuitleidingen gemonteerd om het oude , al vaker opgelapte , te vervangen .
Eigenlijk had ik er maar eentje nodig , maar een heel set bij een revisie bedrijf was goedkoper dan eentje bij de dealer :up:
Dus ..... ale zes nieuw
Groeten Wim

Kan je er vooruit in ? Dan kan je er achteruit weer uit !
wiwiwes
Berichten: 146
Lid geworden op: 18 aug 2011, 18:24
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?

Bericht door wiwiwes »

Zo de strepen zitten er weer op, hier ff een paar plaatjes, de eerste is voor, de rest van er na.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.
Afbeelding
http://www.stichtingdts.nl
Iveco/Clou 670p
Gebruikersavatar
Jeroen_Hanomaf
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 dec 2004, 21:16
Locatie: Het mooie West Friesland
Contacteer:

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?

Bericht door Jeroen_Hanomaf »

Ziet er weer keurig uit :-)

Ik heb gisteren de stuurschakelaar van de verlichting vervangen, het stadslicht, ruitenwissers(+sproeiers) en seinen met grootlicht deden het nog wel, maar dimlicht en grootlicht niet meer.
Na lang zoeken naar een relais, dat blijkt er dus niet in te zitten waardoor de schakelaars relatief (?) snel stuk gaan (als in: komt vaker voor) bleef er weinig meer over als de schakelaar zelf. Zekeringen waren allemaal heel.
Via Ebay een vervangende gekocht en erin gezet, daarvoor moet het stuur eraf en de airbag eruit. Het stuur hoort met 75nm vastgezet te worden, maar een vorige sleutelaar vond dat 750 meer in de buurt kwam denk ik; uiteindelijk met een stuk pijp en 3 man hangen, waarvan 1 aan de pijp en 2 aan het stuur, (ik wilde het stuurslot niet gebruiken als blokkering) knalde het ding los. Daarna was het vervangen een fluitje van een cent, en eerder had ik al de bedrading van de cruise-control verlengd met een gevonden kabelboompje en aangezien die cruise-control stengel ook op die schakelaarbehuizing zit die ook gelijk maar gemonteerd; kon er nu mooi bij.
Enfin, de hele boel weer gemonteerd en alles doet het weer (behalve de airbag, die heb ik maar niet getest). Nu nog even de andere kant van het dashboard slopen en de cruise-control draadboom aansluiten op de motorstuur-computer.
Dan nog activeren laten en dan moeten we kunnen cruisen...
In aanbouw: Volkswagen LT46 2,8TDI (ex-servicebus fa. Gebr. Van Kessel)
~~ ervaring is kennis die je opdoet, nadat je het nodig had!~~
fuzzyduck
Berichten: 403
Lid geworden op: 30 apr 2012, 21:49

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?

Bericht door fuzzyduck »

AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Afbeelding

Mm eerste kastje boven gemaakt.

Tevens dit weekend de in duitland bestelde banden op de velgen laten drukken. Ik hoop dat de loodjes blijven zitten wat ze zijn er moeilijk op te slaan.

Het zijn 8r17.5 op mn gereviseerde velgen met 19mm gaten
Actief aan het bloggen sinds juli 2012 op http://mb508camperbouw.blogspot.com
Hervat in april 2014. Weer gestopt in oktober 2014.
Gebruikersavatar
Admin
Site Admin
Berichten: 4381
Lid geworden op: 24 nov 2004, 17:45
Locatie: Haulerwijk (ZO Friesland)
Contacteer:

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?

Bericht door Admin »

Ziet er goed uit!
Hoe hangen de kastjes bevestigd?
Groeten,

Ernst / Admin


If you can't fix it with a hammer, you've got an electrical problem.


No man can deny, die Gedanken sind frei!
DVIII
Berichten: 2794
Lid geworden op: 24 jun 2007, 21:38
Locatie: het koningklijk leuterveld

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?

Bericht door DVIII »

luchthaakjes ? , denk dat dat wel goed zit ;-)
Oh lord won't you buy me...... en de toekomst mag wel wat moderner !
fuzzyduck
Berichten: 403
Lid geworden op: 30 apr 2012, 21:49

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?

Bericht door fuzzyduck »

Dank je. Latten aan het staaldak.daarop houten plafond. Vervolgens weer nieuwe latten doorboren naar latten achter plafond. Dat is de basis. Op de wand ook een lat. Zie blog voor hele zooi foto's ervan. Effe scrollen/zoeken.
Http://Mb508camperbouw.blogspot.com
Laatst gewijzigd door fuzzyduck op 26 jul 2014, 23:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Actief aan het bloggen sinds juli 2012 op http://mb508camperbouw.blogspot.com
Hervat in april 2014. Weer gestopt in oktober 2014.
Gebruikersavatar
Jeroen_Hanomaf
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 dec 2004, 21:16
Locatie: Het mooie West Friesland
Contacteer:

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?

Bericht door Jeroen_Hanomaf »

Netjes, velgen en banden zien er ook netjes uit.

Ik ga even een paar scheldwoorden gebruiken: ik heb de cruisecontrol kabels doorverbonden, coctactpins aangeklemd en deze op de motorstuurcomputer aangesloten. De optie cruisecontrol was al geactiveerd door de vriendelijke heren van BTS, tegelijk is ook het foutenlog uitgelezen.

Gister als laatste een verprutst contactpinnetje vervangen, ze zijn voor 0,5mm2, maar onze tang begon pas bij 0,75. Na de plus nog bij de radio afgetakt te hebben, leek het zowaar te functioneren. Helaas was ik niet zo bekend met moderne cruisecontrols, deze blijkt dus een geheugen te hebben. Ik bleek dit per toeval op 60km ingesteld te hebben, en was verbaasd waarom het bij 80 leek alsof hij het niet deed... en bij 35 opeens gas gaf! :crazy:

Uiteindelijk gaf het instructieboekje uitsluitsel... zat dat er ook niet alleen voor de sier in :-)

Jeroen
In aanbouw: Volkswagen LT46 2,8TDI (ex-servicebus fa. Gebr. Van Kessel)
~~ ervaring is kennis die je opdoet, nadat je het nodig had!~~
fuzzyduck
Berichten: 403
Lid geworden op: 30 apr 2012, 21:49

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?

Bericht door fuzzyduck »

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Vandaag het tweede bovenkastje en de schap aan de voorzijde gemonteerd.
Actief aan het bloggen sinds juli 2012 op http://mb508camperbouw.blogspot.com
Hervat in april 2014. Weer gestopt in oktober 2014.
Gebruikersavatar
melvin
Berichten: 310
Lid geworden op: 07 okt 2010, 16:39

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?

Bericht door melvin »

Goed bezig fuzzy!

Verder ben ik zoveel bezig met die stoomboot van me dat ik gek wordt, maar goed, nog 3 weken en dan mogen we er eindelijk van genieten.
Thekapitein
Berichten: 124
Lid geworden op: 03 jun 2012, 15:44

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?

Bericht door Thekapitein »

Afgelopen week deze vuilwater losklep gemonteerd op mijn RVS afvaltank onder de wagen. Was nog even lastig omdat ik niet wist dat het om een RVS tank ging. Daardoor hadden mijn normale staalboortjes er geen zin, waren binnen 1 min bot.

Maar lang leve het internet, snel colbalt boren gekocht met boorolie en klus snel geklaard.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
fuzzyduck
Berichten: 403
Lid geworden op: 30 apr 2012, 21:49

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?

Bericht door fuzzyduck »

Ha ja herkenbaar. Ik heb ook een paar boortjes kapot gedraaid op veel te hoge toeren voordat ik door had dat ik het niet goed deed.

Jouw losklep ziet er beter uit dan mijn el cheapo plastic prut.
Waar heb je hem vandaan?
Actief aan het bloggen sinds juli 2012 op http://mb508camperbouw.blogspot.com
Hervat in april 2014. Weer gestopt in oktober 2014.
Gebruikersavatar
Admin
Site Admin
Berichten: 4381
Lid geworden op: 24 nov 2004, 17:45
Locatie: Haulerwijk (ZO Friesland)
Contacteer:

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?

Bericht door Admin »

Een nuttige accessoire ontbrak nog. Viel nog niet mee een plekje te verzinnen waar je bij kunt en waar geen douchewater komt.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Groeten,

Ernst / Admin


If you can't fix it with a hammer, you've got an electrical problem.


No man can deny, die Gedanken sind frei!
Thekapitein
Berichten: 124
Lid geworden op: 03 jun 2012, 15:44

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?

Bericht door Thekapitein »

fuzzyduck schreef:Ha ja herkenbaar. Ik heb ook een paar boortjes kapot gedraaid op veel te hoge toeren voordat ik door had dat ik het niet goed deed.

Jouw losklep ziet er beter uit dan mijn el cheapo plastic prut.
Waar heb je hem vandaan?
Hoort bij de hobby, gaandeweg leert men.
Die klep heb ik gekocht bij De Wit in Schijndel.
fuzzyduck
Berichten: 403
Lid geworden op: 30 apr 2012, 21:49

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?

Bericht door fuzzyduck »

Afbeelding
Afbeelding

En dat ik nummer drie. Links achter
Actief aan het bloggen sinds juli 2012 op http://mb508camperbouw.blogspot.com
Hervat in april 2014. Weer gestopt in oktober 2014.
Gebruikersavatar
melvin
Berichten: 310
Lid geworden op: 07 okt 2010, 16:39

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?

Bericht door melvin »

Ziet er goed uit! Beetje hetzelfde als wat wij hebben. Morgen ga ik weer een dagje klussen, op werk een dagje die ik kan skippen dus neem ik het daar even van!

Ook nog even naar de knippers kijken, na de RDW keuring zijn de knippers snel gaan knipperen, lampjes zijn allemaal goed en ik had nog een tweede relais liggen, dus relais erin geklikt en alles knipperde weer zoals het hoort, maar nu na een stuk rijden knippert alles wéér snel. Ik denk aan een massa probleempje of iets en ben bang dat het relais er helemaal mee gaat stoppen..
fuzzyduck
Berichten: 403
Lid geworden op: 30 apr 2012, 21:49

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?

Bericht door fuzzyduck »

Mijn knipperlicht knippert ook niet goed. Willekeurig snel en langzaam. Massa achter het dashboard heb ik al gecontroleerd. Dank ook relais. Echter geen op voorraad.
Actief aan het bloggen sinds juli 2012 op http://mb508camperbouw.blogspot.com
Hervat in april 2014. Weer gestopt in oktober 2014.
DVIII
Berichten: 2794
Lid geworden op: 24 jun 2007, 21:38
Locatie: het koningklijk leuterveld

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?

Bericht door DVIII »

in de ambu die heb moet je gewoon genoeg lampjes eraan hangen , als je hoge knippers aan de achterkant weghaalt wordt het onstabiel. dus nu nu zijknippers van voren erbij !
Oh lord won't you buy me...... en de toekomst mag wel wat moderner !
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten