brandweer mercedes 408 draaiuren pomp vraag

Plaats reactie
sjoerdfreek
Berichten: 15
Lid geworden op: 19 nov 2012, 21:20

brandweer mercedes 408 draaiuren pomp vraag

Bericht door sjoerdfreek »

hallo ik kan van iemand een mercedes 408 benzine manschappen /pompwagen kopen uit 1968
nu zou ik graag van jullie willen weten ,,,op het dashboard zit een urentellen met daarop 3600 uur .
telt deze teller alleen als de auto daadwerkelijk pompt of telt de hij tijdens het rijden ook gewoon door
ikzelf vind 3600 uur best veel
het betreft een mercedes met de brandweerpomp bevestigd aan de voorbumper .
oh jah kan iemand mij vertellen of deze benzinemotor betrouwbaar is km teller staat op 38000 km
de motor is een 2172cc benzine ofwel de m115.

.
Gebruikersavatar
paulv
Berichten: 1753
Lid geworden op: 23 jul 2006, 22:31
Locatie: Saint Denis des Murs

Re: brandweer mercedes 408 draaiuren pomp vraag

Bericht door paulv »

Wat heet veel, 90u per jaar voor de pomp, nog geen twee uur per week?

38.000km valt ook wel mee, minder dan 1000 per jaar, 3km per dag? In mijn ogen net ingereden, kan nog jaren mee, maar let wel op de rubbers, filters en pakkingen.

Groeten, Paul
Bezoek altijd welkom!
Grenzgenger
Berichten: 171
Lid geworden op: 04 jul 2009, 18:12
Locatie: Selfkant - Tüddern (D)
Contacteer:

Re: brandweer mercedes 408 draaiuren pomp vraag

Bericht door Grenzgenger »

Op mijn werk rekenen voor een draaiuur 60 km, dus 3600 x 60= 216000 km. De draaiurenteller zal hoogstwaarschijnlijk tijdens het rijden ook gewoon meelopen.

Groet Marcel.
Sommige fouten zijn zo leuk dat het zonde is om ze slechts eenmaal te maken.
Gebruikersavatar
rienold
Berichten: 73
Lid geworden op: 01 okt 2010, 21:54

Re: brandweer mercedes 408 draaiuren pomp vraag

Bericht door rienold »

Als je goed kijkt dan kun je zien dat er een stroomdraadje van de pomp naar de cabine gaat. Ik vermoed dat dit draadje op de urenteller is aangesloten.
Gebruikersavatar
catch
Berichten: 173
Lid geworden op: 23 dec 2008, 20:06
Locatie: t'Gooi

Re: brandweer mercedes 408 draaiuren pomp vraag

Bericht door catch »

op mijn bus staat 22000km en op de pomp 231 uur :up:
ik denk dat als er veel uren op de pomp staam dat de wagen ergens een tijd alleen heeft staan pompen toch? en niet veel heeft gereden
de motor heeft dan wel gelopen dus heeft eigenlijk wel kilometers gemaakt zonder zich te verplaatsen :WTF:
Gaan als de Brandweerauto
DVIII
Berichten: 2794
Lid geworden op: 24 jun 2007, 21:38
Locatie: het koningklijk leuterveld

Re: brandweer mercedes 408 draaiuren pomp vraag

Bericht door DVIII »

even om je vraag heen , je wilt dus een auto kopen , een bus van 1968 , en dan laat je de beslissing vallen op de urenmeter , nou die staat te tellen zodra je het contact aanzet , dus daar kan alleen de commandant van de brandweer het onderhoud op laten uitvoeren en verder heeft dat ding geen enkele waarde. waar ik me zorgen om zou maken is hoelang van de periode dat deze auto bestaat heeft hij buiten gestaan , ik heb net een auto uit 1972 in mijn werkplaats gehad en die was na veertig jaar binnen staan nog erg goed in zijn rubbers , zoals sommigen al voor waarschuwen. , en er komt heel weinig roest op het ijzeren apparaat voor zodat je niet aan een bij voorbaat hopeloos project begint. ik heb ook bussies gezien die na jaren lekker binnen gestaan te hebben vijf of acht jaar buiten hebben moeten leven en daar was dan ook alles wat je ooit moet vervangen aan een dusseldorfer in een klap zeer aan vervanging toe !!
ik denk dat je voorop moet stellen. wil ik zo'n auto , hoeveel werk wil ik eraan doen , wil ik wel een benzinemotor die een op vier rijdt , en ben ik bereid om twaalfhonderd euro aan banden te kopen als ik ze in een keer moet vervangen en nog meer van dit soort vragen.
ik heb mijn veertig jaar oude project voorbereidt maar alleen al om het ding hier te krijgen was ik twaalfhonderd euro kwijt , ik heb dan wel een weinig acuut plaatwerk project maar er moet een nieuw koelblok in de radiateur , andere wielen en banden , ik wil er stuurbekrachtiging op en nog een paar dure investeringen , okay dan heb ik wel een heel fijn wagentje dat belasting vrij is , maar nooit een auto zonder kosten of verrassingen
Oh lord won't you buy me...... en de toekomst mag wel wat moderner !
Fvd
Berichten: 200
Lid geworden op: 09 jun 2014, 11:57

Re: brandweer mercedes 408 draaiuren pomp vraag

Bericht door Fvd »

My 2 cents, ik heb diverse kapotgelopen benzinemotoren vervangen van een brandweerbussie, de reden?vanwege die pomp,de motor wordt nogal extra belast door die pomp en dat komt hem niet te goede, het slijt harder en gaat eerder stuk

Nu is ene andere motor ook niet zon probleem, voor een honderd of 2 a 3 heb je een goede motor , maar idd, wil je daar meteen aan beginnen

Fvd
Gebruikersavatar
catch
Berichten: 173
Lid geworden op: 23 dec 2008, 20:06
Locatie: t'Gooi

Re: brandweer mercedes 408 draaiuren pomp vraag

Bericht door catch »

Fvd schreef:My 2 cents, ik heb diverse kapotgelopen benzinemotoren vervangen van een brandweerbussie, de reden?vanwege die pomp,de motor wordt nogal extra belast door die pomp en dat komt hem niet te goede, het slijt harder en gaat eerder stuk

Nu is ene andere motor ook niet zon probleem, voor een honderd of 2 a 3 heb je een goede motor , maar idd, wil je daar meteen aan beginnen

Fvd
dat die wagens met koude motor meteen op hun staart getrapt worden, zal ook positief niet aan de levensduur meewerken
brandweer heeft altijd haast moet je weten :lol: :lol:
Gaan als de Brandweerauto
Fvd
Berichten: 200
Lid geworden op: 09 jun 2014, 11:57

Re: brandweer mercedes 408 draaiuren pomp vraag

Bericht door Fvd »

Ook dat, als ze al startten, in theorie werden ze elke week even gestart, in praktijk was dat, iig in het ziekenhuis waar ik werkte, zeg maar: nooit:)
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten