ruitenwissers lopen traag

De electrische installatie van het voertuig. Voor het woondeel: zie onder Het Woondeel
Plaats reactie
Hans Walraven
Berichten: 15
Lid geworden op: 27 dec 2005, 18:57
Locatie: Arnhem

ruitenwissers lopen traag

Bericht door Hans Walraven »

Dag dubbelluchters,
Mijn ruitenwissers zijn opeens traag gaan lopen, is dit een kwestie van een versleten motor of is er iets anders aan de hand.
Wie heeft hier informatie over.

Groet Hans
Gebruikersavatar
Onze Bus
Berichten: 88
Lid geworden op: 09 dec 2004, 11:31
Locatie: Lingewaard

Trage ruitenwisser

Bericht door Onze Bus »

Hans

Heb je beide snelheden al geprobeerd? Als de ruitenwissers in beide snelheden trager zijn geworden kun je een defecte motor bijna wel uitsluiten. Het defect zit dan waaschijnlijk in een zwaar lopend ruitenwisser mechaniek. Dit is te controleren door de aandrijfndrijfhefboom de motor los te koppelen en dan met de hand het mechaniek bewegen. Stap voor stap elk schnierpunt op zwaar bewegen controleren. De aandijfhefboom zit achter het dashbord en deze zul je dus uit moeten bouwen. Let wel op dat je de bekabeling, welke je los moet maken bij het demonteren van het dashbord, even van merktekens voorziet, plakband of zoiets, zodat deze later op de juiste plaats weer worden teruggezet. Denk er ook aan dat de km teller kabel los moet worden gekoppeld van de km teller. LET OP! bij het loskoppelen en werken aan de bedrading de MIN POOL van de accu LOSKOPPELEN.

succes
Hans Walraven
Berichten: 15
Lid geworden op: 27 dec 2005, 18:57
Locatie: Arnhem

Trage ruitenwisser

Bericht door Hans Walraven »

Dag,

Bedankt voor je reactie, ik heb inmiddels het dashbord en kachel eruit gehaald en alles goed doorgesmeerd. Ik heb het idee dat alles beter werkt maar nog niet optimaal. Ik heb nog geprobeerd de ruitenwisser- motor los te koppelen maar enkele bouten zaten zo vast geroest en waren zo moeilijk bereikbaar dat ik deze poging heb moeten opgegeven.
Op een of andere manier moet ik deze bouten vanachter het dashbord zien weg te slijpen maar dan heb ik een klein formaat slijptol nodig en ik weet niet of die er wel zijn. Misschien heeft iemand nog een tip voor me.

Groet Hans
Hans Walraven
Berichten: 15
Lid geworden op: 27 dec 2005, 18:57
Locatie: Arnhem

ruitenwissers

Bericht door Hans Walraven »

De reden dat mijn ruitenwissers traag liepen kwam door het feit dat de lager in de ruitenwisser motor vast zaten, deze is vervangen en het probleem is opgelost.

Hans
Gebruikersavatar
Stille Willy
Berichten: 32
Lid geworden op: 06 jan 2005, 16:19
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

riutenwisser

Bericht door Stille Willy »

Probeer het eens met een dreumel
http://tramp.web-log.nl/stillewilly
Leef en laat leven dus geniet en laat genieten
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten