Remcilinder mercedes LP813

Alles m.b.t. de dragende delen van het voertuig, alsmede versnellingsbak, koppeling, aandrijfas en differentieel.
Plaats reactie
Vinz
Berichten: 399
Lid geworden op: 03 aug 2009, 18:45
Locatie: Home is where you park

Remcilinder mercedes LP813

Bericht door Vinz »

Het is weer tijd voor een nieuwe remcilinder in me linker achter wiel. Dus ik ga beide wielen open maken en checken. De voorwielen zijn 1 a 2 jaar geleden als op geweest en totaal schoon gemaakt en nagekeken, nu mag achteren gebeuren. Ik heb een WH van een 508 dus ik kan ongeveer zien hoe het werkt maar als nog heb Ik hier een paar vraagjes over.

Ik moet nu weten of de remcilinder voor de achterwielen het zelde is als de voorste.
In de WH vd 508 staat dat ik de steekas in moet smeren met vloeibare pakking die niet uithard, iemand tips welke daar goed voor is?
Ik heb een lijstje met de aanhaal momenten van een 508, komen die overeen met een 813? cx

Binnenste sleufmoer 300, 1/8 terugdraaien voor de wiellagerspeling.
Buitenste sleufmoet 225
Moeren steekas 65
Wielbouten 180

Alvast bedankt.
Mercedes 813
HenkWarmenhoven
Berichten: 225
Lid geworden op: 02 jan 2009, 21:16
Locatie: Valkenburg

Re: Remcilinder mercedes LP813

Bericht door HenkWarmenhoven »

Hoi Vinz,

Ik gebruik altijd Blue Gasket van Loctite die ik koop bij de Brezan automaterialen,
deze dus:
http://www.loctite.co.uk/loctite-4087.h ... 2627452929
Dit gebruikt de ANWB wegenwacht ook.
Je andere vragen kan ik helaas niet beantwoorden.

Grt
Henk
Nostalgie is niet meer zoals vroeger.
Vinz
Berichten: 399
Lid geworden op: 03 aug 2009, 18:45
Locatie: Home is where you park

Re: Remcilinder mercedes LP813

Bericht door Vinz »

Bedankt voor je reactie, ik heb het besteld dus die komt hopelijk snel binnen.
Ik ben er ook achter dat de remcilinder het zelfde is aan de voorkant als de achterkant bij een LP813 dus die is ook besteld.

Nu nog de rest weten en dan kan het open! :up:
Mercedes 813
Vinz
Berichten: 399
Lid geworden op: 03 aug 2009, 18:45
Locatie: Home is where you park

Re: Remcilinder mercedes LP813

Bericht door Vinz »

Omdat er vrij weinig reacties uit bleven op mijn vraag ga ik hier maar even mijn werk wijzen laten zien zodat andere er ook wat aan hebben als ze dit klusje moeten doen.

Ik kwam 5 minuten na het beginnen er al achter dat je een speciale tanddop nodig hebt voor de sleuf/gleuf moeren.
Ik heb zelf even 2 stukjes gereedschap gemaakt om het los te maken zodat ik het iedergeval open kon maken en verder kon. Uiteraard kan ik met dit gereedschap het niet met een moment sleutel vast zetten dus ik moet nog even een nieuwe maken van een dikwandige ronde buis waar ik een dop in las zodat de moment sleutel goed past. Ik kon niet zomaar de goede dop vinden en wat ik vond was boven de 100 euro.

Ik gisteravond het forum door zitten ploegen om uit te vinden waar de keering zit die de olie uit het differentiel uit de lagers houd aangezien het vet vol zat met olie. Ik kwam gelukkig tegen dat de lagers olie gesmeerd zijn, aanbevolen werd door sommige om er vet in de doen en eentje reed alleen met olie rond. Ik ga zelf nieuw vet er in stoppen en het weer lekker laten mixen.

Een cilinder was duidelijk lek, de andere was droog maar erg vies en er lag een onbekend stuk metaal in de trommel.
Alles ging er zonder te veel moeite los en open, maar voor de zekerheid alles ingespoten met wd40 en een nacht laten staan.
Hopelijk gaat vandaag ook alles weer los.

Foto´s komen nog aangezien ik maar 1 url mag plaatsen en direct zijn de foto´s te groot, nu is het tijd om te sleutelen :wink:
Mercedes 813
Vinz
Berichten: 399
Lid geworden op: 03 aug 2009, 18:45
Locatie: Home is where you park

Re: Remcilinder mercedes LP813

Bericht door Vinz »

De remmen zitten in elkaar, getest en een kant werkte de handrem niet dus de handrem afstellen.
Ik heb een werkplaatshandboek voor de LP online gevonden, de paginas zijn los te downloaden.
Ik heb ze gedownload, wanneer ik tijd en zin heb ga ik ze in een PDF zetten en kan ik ze ook opsturen als je geen zin hebt om alles los te downloaden.

https://www.flickr.com/photos/11169307@ ... 359168511/
Mercedes 813
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten