mercedes sprinter 2006

Een brandende algemene vraag? Dit is de plaats waar u moet zijn met algemene vragen en/of opmerkingen
Plaats reactie
buscayon
Berichten: 4
Lid geworden op: 25 jun 2019, 17:41

mercedes sprinter 2006

Bericht door buscayon »

hallo,

alvast bedankt voor het lezen van mijn vraag. mijn vriend en ik hebben een Mercedes sprinter uit 2006. nu hebben we zo hier en daar een paar roest plekken en die willen we weg werken maar de enige code die we kunnen vinden (waarvan we denken dat het de kleurcode is) is 766. kleurcode 766 is NAYARIT SILVER. maar ik weet 100% zeker dat we geen zilveren bus hebben maar een witte :lol: :lol: :lol: :lol: . heeft iemand een idee wat onze kleurcode wel zou kunnen zijn? of waar we wel de juiste kleurcode zouden kunnen vinden? de code die we nu gevonden hebben was bij de bestuurdersstoel

groetjes
Brigitte en Thomas
mercedes sprinter ombouwen tot camper :up: :up:
Gebruikersavatar
Jeroen_Hanomaf
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 dec 2004, 21:16
Locatie: Het mooie West Friesland
Contacteer:

Re: mercedes sprinter 2006

Bericht door Jeroen_Hanomaf »

De kleurcode staat bij onze LT in het instructieboekje op de stikker voorin, of in de klep van de zekeringkast onder het stuur (al heeft onze LT nog wel het oude type Sprinter dashboard dus dat kan anders zijn)

Voor Sprinters is de standaard-wit kleur Arktikweiss, code 147 of 9147 (afhankelijk van of het een bus of auto is, maar schijnt dezelfde kleur te zijn)
Ik heb een set gebruikte dakdragers in die kleur gekocht en daarna moest ik nog 2 voeten hebben en die heb ik met een spuitbus in die kleur gespoten.

Overigens, als er al roest zit, zou ik adviseren alle kokers en balken uit te blazen met perslucht, de onderkant te wassen, en alle kokers etc vol te spuiten met Fluid Film A (dunne versie) en na een week of 2 de dikkere.
De hele onderkant heb ik nagelopen op beschadigingen en roest, als je eenmaal aan die bitumlaag af-fabriek gaat plukken... :roll: Bij ons kwam daar den nodige ellende uit. Dat heb ik nagelopen met roestwerende primer (tantox) en daarover chassisverf in een lichte kleur.
Tot slot de hele onderkant met 'seilfett" ingespoten, dat doen ze in de Alpenlanden ook tegen roest.

Het is even (vies!) werk maar je hebt wel langer plezier van de bus, ze mogen graag roesten.

Groeten, Jeroen

ps onder de schuifdeur en instapbakken bij de voordeuren mogen ze ook graag roesten en prut verzamelen, die even losschroeven en eronder kijken kan ook geen kwaad

pps bij gebruik van vette produkten voor conservering banden, remmen, uitlaat, etc etc afdekken ;)
In aanbouw: Volkswagen LT46 2,8TDI (ex-servicebus fa. Gebr. Van Kessel)
~~ ervaring is kennis die je opdoet, nadat je het nodig had!~~
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten