De kleurcode staat bij onze LT in het instructieboekje op de stikker voorin, of in de klep van de zekeringkast onder het stuur (al heeft onze LT nog wel het oude type Sprinter dashboard dus dat kan anders zijn)
Voor Sprinters is de standaard-wit kleur Arktikweiss, code 147 of 9147 (afhankelijk van of het een bus of auto is, maar schijnt dezelfde kleur te zijn)
Ik heb een set gebruikte dakdragers in die kleur gekocht en daarna moest ik nog 2 voeten hebben en die heb ik met een spuitbus in die kleur gespoten.
Overigens, als er al roest zit, zou ik adviseren alle kokers en balken uit te blazen met perslucht, de onderkant te wassen, en alle kokers etc vol te spuiten met Fluid Film A (dunne versie) en na een week of 2 de dikkere.
De hele onderkant heb ik nagelopen op beschadigingen en roest, als je eenmaal aan die bitumlaag af-fabriek gaat plukken...

Bij ons kwam daar den nodige ellende uit. Dat heb ik nagelopen met roestwerende primer (tantox) en daarover chassisverf in een lichte kleur.
Tot slot de hele onderkant met 'seilfett" ingespoten, dat doen ze in de Alpenlanden ook tegen roest.
Het is even (vies!) werk maar je hebt wel langer plezier van de bus, ze mogen graag roesten.
Groeten, Jeroen
ps onder de schuifdeur en instapbakken bij de voordeuren mogen ze ook graag roesten en prut verzamelen, die even losschroeven en eronder kijken kan ook geen kwaad
pps bij gebruik van vette produkten voor conservering banden, remmen, uitlaat, etc etc afdekken ;)
In aanbouw: Volkswagen LT46 2,8TDI (ex-servicebus fa. Gebr. Van Kessel)
~~ ervaring is kennis die je opdoet, nadat je het nodig had!~~