radio ontvangst zenec

De electrische installatie van het voertuig. Voor het woondeel: zie onder Het Woondeel
Plaats reactie
Eurammeke
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 jan 2022, 16:58

radio ontvangst zenec

Bericht door Eurammeke »

Beste techneuten ,

Wie heeft er een oplossing voor een goede radio ontvangst in onze Ducato halfintregraal .
Ik ben al even opzoek naar een goede oplossing voor ons radio ontvangst , zowel DAB als FM .
Al veel over gelezen maar zelfs fabrikanten of mijn dealer kunnen nog altijd geen goede oplossing aanbieden.
Alsook Zenec Nederland bied geen goede oplossing voor .
We hebben een Zenec z E3726 uit de fabriek geplaatst .
Reeds een 2 de antenne laten plaatsen met versterker is beter nu , maar soms ook niet .
Juist Hymer zou hier een oplossing voor hebben gevonden maar is weinig over te vinden waar ik deze kan aanschaffen .
Alvast bedankt voor jullie reactie .

Groeten
Eurammeke
Gebruikersavatar
Admin
Site Admin
Berichten: 4379
Lid geworden op: 24 nov 2004, 17:45
Locatie: Haulerwijk (ZO Friesland)
Contacteer:

Re: radio ontvangst zenec

Bericht door Admin »

Ik heb twee weken geleden mijn iCartech "radio" vervangen door een Sony XAV-AX1005DB.
Prachtig geluid, eenvoudige bediening. Géén navi, maar de integratie met de iPhone is zo perfect, dat dat voor mij alleen maar een verbetering is.
DAB+ ontvangst is beter, maar er zijn nog steeds (kleine). gebieden zonder dekking.

Daarbij moet gezegd worden dat ik al een poos geleden het (te korte) Ducato-sprietje heb vervangen door een (langere) Toyota Coroilla-spriet. Die heeft dezelfde schroefdraad.
Groeten,

Ernst / Admin


If you can't fix it with a hammer, you've got an electrical problem.


No man can deny, die Gedanken sind frei!
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten