Aanleggen water systeem

Voor onderweg: schoon-grijs-zwart water en alles wat daarmee samenhangt
Plaats reactie
peterenmamiko
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 feb 2015, 09:57

Aanleggen water systeem

Bericht door peterenmamiko »

Ik moet een uitgebreid watersysteem aanleggen in een camper. freshwater tanks, voor en na filters, water verwarming, 3 tappunten. Ik zou graag advies hebben over welke leiding en koppelingen ik het best kan gebruiken. Het is belangrijk dat er geen lekkages gaan ontstaan. Ik hoor graag van jullie.
Gebruikersavatar
Jeroen_Hanomaf
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 dec 2004, 21:16
Locatie: Het mooie West Friesland
Contacteer:

Re: Aanleggen water systeem

Bericht door Jeroen_Hanomaf »

Hoi Peter,

Dat is wel een erg algemene vraag, als je wat meer informatie geeft over je eisen/wensen kan iemand je vast verder helpen. Bijvoorbeeld en dompel- of drukpomp kan al een behoorlijk verschil maken.
Mijn installatie is niet zo uitgebreid, ik heb zelf 4 jerrycans met een dompelpomp in het keukenkastje, maar er zullen er genoeg zijn die een omvangrijkere installatie hebben of hebben gehad en je kunnen adviseren.

Groeten Jeroen
In aanbouw: Volkswagen LT46 2,8TDI (ex-servicebus fa. Gebr. Van Kessel)
~~ ervaring is kennis die je opdoet, nadat je het nodig had!~~
peterenmamiko
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 feb 2015, 09:57

Re: Aanleggen water systeem

Bericht door peterenmamiko »

Hierbij wat meer informatie. Er wordt inderdaad gebruik gemaakt van een drukpomp. Vanwege de te gebruiken filters, zal het een hogedrukpomp moeten zijn, die na de filters teruggebracht wordt naar ca. 2 bar. Ik wil het liefst gebruik maken van dunne leidingen om zo het aantal liters warmwater, dat in de leidingen blijft staan en verloren gaat bij vraag naar warmwater, te verkleinen. Om lekkage te voorkomen zou ik hele goede kwaliteit connectoren willen gebruiken.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten