Ontluchten werkcilinder koppeling
- Frits
Ontluchten werkcilinder koppeling
Wij hebben de werkcilinder van de koppeling vervangen en zijn nu druk doede deze te ontluchten, volgens de aanwijzingen van de "kaartenbak" van Dubbellucht. Het wil echter nog niet erg vlotten. Heeft iemand ervaring?
We hebben het later geprobeerd volgens de aanwijzingen op het forum van iemand met een 608, met een olieklipje olie inbrengen. Dit ging volgens ons wel goed, de olie komt in het reservoir, echter, als we de koppeling proberen heeft deze geen druk. Volgens ons komt er in de cilinder van de koppeling in de cabine geen olie. Wat zou het probleem nog kunnen zijn?
We hebben het later geprobeerd volgens de aanwijzingen op het forum van iemand met een 608, met een olieklipje olie inbrengen. Dit ging volgens ons wel goed, de olie komt in het reservoir, echter, als we de koppeling proberen heeft deze geen druk. Volgens ons komt er in de cilinder van de koppeling in de cabine geen olie. Wat zou het probleem nog kunnen zijn?
Laatst gewijzigd door Frits op 26 feb 2006, 21:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Ontluchten werkcilinder koppeling
geen bericht
Laatst gewijzigd door Ben op 21 aug 2007, 07:12, 1 keer totaal gewijzigd.
- Bert Steenhuis
- Contacteer:
Re:koppeling ontluchten
Hallo Frits,
Ja ervaring zat voringe week ook die cilinder vervangen.
In de kaarten bak staat het toch prima omschreven dat moet in een kwartier zeker lukken Ik begrijp dus ook niet wat je probleem is ?
Als je er niet uit komt dan bel je maar, tel in de pechhulp lijst Onder Assen,
Groeten Bert Steenhuis
Ja ervaring zat voringe week ook die cilinder vervangen.
In de kaarten bak staat het toch prima omschreven dat moet in een kwartier zeker lukken Ik begrijp dus ook niet wat je probleem is ?
Als je er niet uit komt dan bel je maar, tel in de pechhulp lijst Onder Assen,
Groeten Bert Steenhuis
Als iets te mooi lijkt om waar te zijn dan is het dat ook.
Onze WEB-LOG is weer bijgewert 31 mei 2008
http://mercedes508.web-log.nl/
Onze WEB-LOG is weer bijgewert 31 mei 2008
http://mercedes508.web-log.nl/
Re:koppeling ontluchten
geen bericht
Laatst gewijzigd door Ben op 21 aug 2007, 07:11, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Ontluchten koppelingsbediening
Ik doe het anders, ik gebruik de rem niet om de koppelingscilinder te ontluchten maar demonteer de koppelingscilinder, daarna vul ik het reservoir met olie, even pompen met het koppelingspedaal en daarna de koppelingscilinder weer monteren. Doordat de pen van de koppelingscilinder terug gedrukt wordt, wordt de koppelingscilinder ontlucht. Deze werkwijze kost weinig tijd en de remdruk blijft ook intakt.
-
Hm vanavond de koppeling ontlucht met behulp van de ontluchting van het linker voorwiel!
super gaat dat!!!
echt waar, was er wat bang voor toen ik dat las maar werkt super!
slang er tussen, beide ontluchtingen open, paar keer remmen, slang vasthouden of vastzetten. tot je geen bubbels meer in het olie resevoir ziet komen.
Daarna eerst remontluchting vast dan koppeling, eindelijk na een dik half jaar komt de koppeling weer zelf terug :-)
super gaat dat!!!
echt waar, was er wat bang voor toen ik dat las maar werkt super!
slang er tussen, beide ontluchtingen open, paar keer remmen, slang vasthouden of vastzetten. tot je geen bubbels meer in het olie resevoir ziet komen.
Daarna eerst remontluchting vast dan koppeling, eindelijk na een dik half jaar komt de koppeling weer zelf terug :-)
Vr Gr Arjan Andriessen
406/8 D '69
406/8 D '69