Tis altijd wat als ik op "vakantie" wil..
Vorige week maandag was de laatste dag dat het groene monstertje in een schuur kon staan. De boer had de ruimte weer nodig.
Na maanden lassen en etteren zit er weer een goede wielophanging onder en omdat ik toch bezig was heb ik meteen maar de rest van de (naar mijn zin té dunne) balkjes vernieuwd/opgeknapt.
Hij kan er weer een tijdje tegen.
Nou had ik mezelf beloofd dat wanneer ik klaar was ik ff een weekje of wat op stap zou gaan.
Gewoon instappen en het hoofd leegmaken.
Tjah, en dat lukte natuurlijk niet helemaal...
Om te beginnen stapte ik in de F40, en wat nog nooit gebeurt was gebeurde nu: Startaccu's leeg. :?
Daar wordt een mens niet vrolijk van.
Het bleek dat ik na m'n laatste rit de kachel niet had uitgezet, dus die had tijdens de kille nachtelijke uurtjes stiekum de accu's leeggeslurpt.
Geen nood want acculaders genoeg op deze wereld, dus flux de grootste lader aangesloten op de behoeftige stukjes lood in zwavelzuur.
De volgende dag de kachel eens geprobeerd.
Draaide mooi rond, doch branden hó maar.
Nah, de gasfles zal wel leeg zijn.
Mooi niet dus, gasfles was half vol.
Lang verhaal kort: De electronica van deze antieke totaal oncourante amerikaanse ringverwarmingskachel was na jaren trouwe dienst overleden.
Nou is vakantie in NL best wel mooi, maar zonder kachel zit je s'avonds al snel in een klam hok.
Onder ons motto "kou is armoede" heb ik er dus een andere kachel ingebouwd.
Had er nog 1 liggen, niks an het handje. Middagje zweten en het kreng stond er in.
Door allerlei dingetjes tussendoor was het inmiddels al vrijdagavond geworden.
Geeft niks, we hebben meer tijd dan geld dus waarom zou een mens zich druk maken?
Na een korte nachtrust Zaterdagmorgen om 0600 uit de veren, water laden, het hok schoonmaken, voer inpakken, nog wat kleine dingetje geregeld, en om 1500u gereed voor vertrek.
Telefoon: "Er ligt nabij de Engelse kust een schip met motorproblemen, of ik ff wilde gaan kijken?"
Geen punt voor Karwei, dus op naar Schiphol.
Oei, vertraging want vliegtuig was kapot. Maar ze hadden al een ander vliegtuig geregeld.
Zit ik daar in, had ie wat "kleine technische problemen" wat ook nog eens een half uur extra kostte.
Gaat lekker..
Eenmaal in Engeland aangekomen nog een uur met de taxi naar een havenplaats, en om 1830u local time komt daar een on-ogenlijk slepertje aanploffen waarmee de Engelsen Duinkerken nog hebben geëvacueerd en wat mij naar het defecte schip zou brengen.
Zal er niet te veel over uitwijden, maar je kon op die drijvende krat niet eens fatsoenlijk zitten, laat staan dat je even de ogen kon sluiten.
De snelheid was ook al niet wat men beloofde in de folder, maar na 5 uur stampen en slingeren kwamen we in de buurt van de opgegeven positie.
Geen schip te bekennen...
Oproepen dan maar.
"Yéééés Leo, we go 6 miles to the North."
Shit, da's verdomme weer 3 kwartier verderop.
Had je gedacht, na een uur verschijnt het gezochte schip eindelijk op het stuk antiek wat men daar aan boord "The Radar" plachtte te noemen.
Maar weer oproepen: "What the hell are you doing? Are you trying to escape? "
"Yéééés Leo, when we stop the engine it will not start again"
.... :shock:
"Wel gloeiende #$%&*@!!
En waarom dacht je dat ik hier was dan??!! Om je kont te poederen??
Stop that f*cking engine and let me come on board!!"
Daar men de redelijkheid van dit beschaafd gebrachte monoloog blijkbaar toch wel inzag, jumpte ik na 6,5 uur slingeren & stampen eindelijk aan boord.
Praatje gemaakt, 8 brandstofpompen afgesteld, startklep gewisseld, regulateur getracht te repareren maar door gebrek aan gereedschap daarmee gestopt en een noodvoorziening aangebracht, inlaatklep gewisseld, proefgedraaid, uitleg en instructie gegeven, gedouched , gegeten, halve liter koffie in m'n mik en binnen 5 uur zat ik weer op de prehistorische wastobbe richting haven.
Gelukkig hadden we nu vóór tij, en om 1100u local time stond ik weer op de kade.
Vliegtuig ging pas na 1700u lc, dus taxi gebeld en me naar een restaurant laten brengen voor de zeer broodnodige caloriën.
Taxi naar het vliegveld en paar uur rondgehangen.
Aangekomen op Schiphol waar Resi me met een perfecte timing bijna over de tenen reed toen ik de aankomsthal uitliep.
Om 2030u weer thuis alwaar het geen vakantieweer was.
Nog even achter de comp en na 40 uur activiteit de oogjes gesloten voor 10 uurtjes bewusteloosheid.
Het zal me benieuwen of het er nog van komt, van die vakantie.
Ik en plannen schijnt niet samen te gaan..
