Wat is er vandaag gebeurd?

(Leuteren = kletsen)
Hier bestaat geen off-topic. Maar wel goede omgangsvormen!
Plaats reactie
Peter MERCAMPO

Re: Wat is er vandaag gebeurd?

Bericht door Peter MERCAMPO »

Niewsbericht vanaf den mobiel!

Ik heb een nieuwe vrijwillegers job aangenome :mrgreen: n:

Met ingang vanaf heden ben ik vuurmeester geworden :arrow: :arrow:
nou heb ik altijd al pyromanische neigingen gehad en kwam t wel uit!

Nu nog ervoor zorgen dat er geen kinderen tijdens het zonnewende feest geroosterd worden!

Ze mogen er namelijk over heen springen
:roll: :roll:
Vandaag is een Kadootje
dereiziger

Bericht door dereiziger »

Geweldig Peter .. heb ik hier ook wel eens gedaan met een feestje ;).. die kinderen vinden het over het algemeen geweldig .. na de eerste angst te hebben overwonnen :up:
Afbeelding
Jeroen_Hanomaf
Contacteer:

Bericht door Jeroen_Hanomaf »

peter58 schreef:hahahahaha :up: mooi verhaal Janneman :up:

Vervelend dat je koelkast gemold is, maar je verhaal vond ik geweldig, en lachwekkend :lol:

grt peter
+1

Moest er ook wel om gniffelen, en ondanks het druilerige weer toch ook weer een beetje blij omdat ik het achterraam van de week los gehaald heb en met nieuwe kit weer alles gemonteerd heb, en dit weertje een mooie test was. Het is nu weer waterdicht. Het lekte behoorlijk, waardoor het schimmel op de wand bij het bed zit... eerst het hout maar eens goed laten drogen en dan maar eens oplappen.

Straks maar weer eens een rommelrondje doen voor de brandstofpomp, heb via via wat kunnen regelen, vanmiddag ophalen en eens kijken of dat wat pas te maken is.

Ernst, succes met de keuring trouwens!

Groeten vanuit een druilerig Enkhuizen...

Jeroen
In aanbouw: Volkswagen LT46 2,8TDI (ex-servicebus fa. Gebr. Van Kessel)
~~ ervaring is kennis die je opdoet, nadat je het nodig had!~~
Frank.fjph

Bericht door Frank.fjph »

Vandaag is er eigenlijk niet veel gebeurt, nadat ik gisteren na 4,5 week weer thuis kwam na een reisje Griekenland vv
Op prachtige plekken gestaan, ook campings aangedaan en oudheden bezocht, maar helaas de vakantie is voorbij.
Technisch gezien ging het best lang goed, pas na 4 weken mijn gereedschapskist nodig gehad, er brak een van de verstuiverleidingen af en daar stond ik stil.
Maar gelukkig stond ik op een 17 km van een MB garage af, en nog gelukkiger kwam ik al fietsend na 5 km een IVECO garage tegen met een echte monteur..... die wist me met een reparatie-moer en tonnetjes ( weliswaar met 2 ritjes op de fiets bergje op en af) weer op pad te helpen.
(wist niet dat een aluminium tonnetje met autogeen gelast/gesoldeerd kon worden op een stalen leiding, en dan dicht is bij de brandstofdruk.............)

Mede dankzij Leo heb ik het met de tweede fietsrit het probleem afgesloten, waarvoor hulde en nogmaals mijn dank....

Frank
Leo
Site Admin

De Here had zijn dag niet..

Bericht door Leo »

Vandaag weer wat goed bedoelende mensen langs gehad.
Op onverslijtbare spekzolen betraden een wat kleurloos ogend vrouwtje met haar nóg saaiere zoontje mijn erf in een vruchteloze poging mijn dieselroetzwarte ziel te redden van het eeuwige vagevuur.

"Mogen wij u de Here komen brengen?"
"Nou nee, ik geloof in mezelf en da's al erg zat."
"Maar meneer! Kijkt u nu eens rond in deze tuin? Iemand moet dat toch zo gemaakt hebben?"
"Jah, ikke. Weet je hoeveel werk daar in zit? Als ik dat aan jullie Here zou overlaten was het hier een puinbende.."

Dat moment verkoos penningmeester Koba om haar nog niet geheel perfecte vliegkunsten te vertonen door rakelings over de hoofden van de verlossers te scheren welke, om de degelijk gekapte scalp te beschermen, verschrikt hun hoofden introkken.
Na een ietwat chaotisch verlopen U-turn en opgehitst door de reacties van de bezoekers herhaalde Koba deze manouvre nóg een keer, om tenslotte met veel akoestisch misbaar op mijn pet neer te storten.
De ontzetting was van de gelovigen hun gezicht te scheppen: Den zwarte vogel des Duivelsch liet zien wie hier de baas was.. :twisted:

Na een gestameld en niet gemeend "tot ziens" verlieten moeder en zoon met piepende zolen mijn erf om waarschijnlijk nooit meer terug te keren.

Zo'n onbehouwen kauwtje is best wel handig op z'n tijd. :mrgreen:
Techniek is altijd logisch, daarom snappen de meeste mensen er geen moer van.
Wim

Bericht door Wim »

Ik lach mij tranen :lol:
Leo je had schrijver moeten worden , nu ik er over nadenk .
Het kan alsnog hoor :mrgreen:
Groeten Wim

Kan je er vooruit in ? Dan kan je er achteruit weer uit !
inge
Contacteer:

Bericht door inge »

Ik sluit mij hierbij aan. Ook ik heb dit met heel veel plezier gelezen.
Blijf trainen met die vogel Leo.
Inge en Sientje
honden Youp en Guus
Fiat Ducato, opbouw Bürstner Harmony T620, 2002

https://www.facebook.com/groups/489021447835832/
Admin
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Admin »

ROTFLMAO

Satan in duikvlucht.
Groeten,

Ernst / Admin

If you can't fix it with a hammer, you've got an electrical problem.

No man can deny, die Gedanken sind frei!
Leo
Site Admin

Bericht door Leo »

En zojuist bedenk ik me nog iets.
Ik was ook helemaal in het zwart, inclusief m'n pet.

Die mensen moeten hebben gedacht that they're standing at the crossroads.. :mrgreen:

@Inge: Ik train juist niet met dat beest. Ze moet weer wild worden.
En dat lukt al een beetje, want haar afwezigheid duurt steeds langer en ze roept me steeds minder.
Techniek is altijd logisch, daarom snappen de meeste mensen er geen moer van.
Dennis en Nancy

Bericht door Dennis en Nancy »

we staan bij een grote kloof in het zuid oosten van frankrijk. Iets met george verdon of zo.

Heb twee flessen rose op. Een goedkope, van net boven de euro, uit spanje ( in de lokale intermarche) en een dure fransoos uit dezelfde intermarche. De goekope bocht dronk lekker weg en de dure was kippevel.

Nancy vind me een alcoholist.

We komen net van st marie de la mer waar we drie dagen aan het strand hebben gestaan. We zijn nu op weg naar italie rijden dan via zwitserland en duitsland naar nl.

Die twee flessen rose is wel redelijk de standaard deze vakantie :mrgreen: . Verder moet ik toegeven dat ik meer kachel ben ben de franse rose dan alle andere roze budgetwijnen,...... Ergens is er verschil.

Als er iemand toevallig een goede camping of camperplaats in turijn (torino) of milaan weet dan zouden we dat wel op prijs stellen.

Groeten dennis (die geen derde fles durft open te maken en maar aan de baco gaat) :up:
" If freedom is outlawed, only the outlaw will be free. "

" One Life,.. Live it "
Leo en Janet
Contacteer:

Bericht door Leo en Janet »

Ik haat dit soort berichten....moet morgen gewoon weer aan de bak.. :evil: :evil:

Veel dorst.. eh veel plezier daar.

Grtz
Leo
paulv

Bericht door paulv »

Hoi Dennis en Nancy,

Turijn(Fiat)en Milaan zijn fantastische steden om te bezoeken maar niet om te staan, het stikt daar van criminele Albanezen.
Zoek liever een rustig dorpje in de buurt en neem dan de bus of de trein.
Bij Turijn ligt Susa(oud romeins stadje) met prima pizzerias en bij Milaan ligt Lecco aan het meer (Moto Guzzi iets verderop), ook heel gezellig. Trouwens in al die dorpen zit je goed. In restaurants gewoon "all you can eat and drink" incl. Grappa en koffie voor een standaard prijs. Deze zijn te herkennen aan de grote hoeveelheid bestelwagentjes voor de deur. Wel eerst even vragen aan bv. de cassiere van de buurtsuper, die kent de goede(prijs) restaurants (albergo) wel. Aanrader "Casa Roma" in Casatenova boven Milaan.

Mvg. Paul
Bezoek altijd welkom!
GerardM
Contacteer:

Bericht door GerardM »

Als je je nog afvraagt wat je kunt klussen met dit warme weer: heb vanavond alle deurrubbers lekker in de vaseline gezet; met deze temperatuur smeert dat heerlijk 8) . Het nuttige met het aangename combineren heet dat geloof ik.

Groet,

Gerard
Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Mercedes-Benz 508D NL Ex-Ambu 1987 +++ Mercedes-Benz 280TE 1981 +++ Qualität ist kein Zufall +++
Dennis en Nancy

vandaag rij-technisch een hele zware dag gehad. De tom tom had een mooie route geplanned. Eerst pm de kloof van george du verdun of zo gereden (mooi) en daarna via de d955 en d908 over de col de d'allos van 2250 meter hoogte.

Vanaf 1800 meter was verbod voor 3.5t en meer. Maar doorgereden omdat alternatief 200km om was. Misschien beter niet kunnen doen. Heb op de drie jaar dat ik beroepsmatig rij zelden echt klamme handjes gehad maar nu heb ik uit elke porie gezweet die ik had. Tsjonge jonge. Het 3.5t verbod moeten ze wijzigen in een breedte verbod voor alles breder dan een personenwagen.

Was bijna niet te doen. Enkel als de tegenligger genoeg gezond verstand had waren er geen problemen. Staan nu in italie op een overdreven dure camping. (was te gaar om door te rijden).

@paul: volgende keer kom ik via limoges terug en drinken we er een. Dat was een beter plan geweest.

Grt dennis

" One Life,.. Live it "
Jeroen_Hanomaf
Contacteer:

Bericht door Jeroen_Hanomaf »

Yeuh, via Markplaats een andere pomp gevonden, van 't type dat er origineel op hoort en dus zonder aanpassingen past. Komt van een motor waar vorig jaar de krukaslagers uitgelopen zijn, dus ik gok dat hij het op dat moment in elk geval nog deed! :mrgreen:

Van 't weekend maar even ophalen...
In aanbouw: Volkswagen LT46 2,8TDI (ex-servicebus fa. Gebr. Van Kessel)
~~ ervaring is kennis die je opdoet, nadat je het nodig had!~~
Admin
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Admin »

Gefeliciteerd Jeroen! Scheelt vast een boel werk.

Ik vanmorgen met het openbaar vervoer (ca. 3 uur in de bus voor € 1.60, this is Belgium, you know...) naar Kuringen. Skoolie stond klaar, nog een beetje besmeurd, maar de trommel en voeringen waren zo goed mogelijk droog. Meteen nog een "testaansluiting" op een van de voorraadtanks laten zetten. Met een slangpilaar met wartelmoer heb ik zo onderweg perslucht tot m'n beschikking, net zoals ik dat bij Dr. Wolff via een aanhangerkoppeling had. Hoefde niet te betalen, coulance om het ongemak een beetje goed te maken.
[Bij de jaarlijkse keuring hoef ik geen testaansluitingen te hebben, want de remmentestbank bevat ook een gekalibreerde weegbrug. Andere meetmethode, nooit in verdiept.]

Op de terugweg langs de keuring en eindelijk weer eens een groen keuringsbewijs! Enige aantekening is nu dat de homologatie een verkeerd gewicht vermeldt en dat het (Belgische) gewichtenschildje onjuist is :shock: Ik schijn bij een nieuwe goedkeuring trouwens ook een nieuw kenteken te krijgen. Dat betekent ook weer een nieuwe Umweltplakete van de Dekra of de TUV. Vlaanderen zit dicht met rood plakband (dat is een anglicisme)!
Groeten,

Ernst / Admin

Peter MERCAMPO

Bericht door Peter MERCAMPO »

GerardM schreef:Als je je nog afvraagt wat je kunt klussen met dit warme weer: heb vanavond alle deurrubbers lekker in de vaseline gezet; met deze temperatuur smeert dat heerlijk 8) . Het nuttige met het aangename combineren heet dat geloof ik.

Groet,

Gerard
Helpt dat nou echt???? Ik heb net de zijdeur en achterdeur rubbers vervangen voor nieuwe. meteen al doen of nog even wachten?
Hoor 't graag, groet!
Peter.
Vandaag is een Kadootje
Dennis en Nancy

Als ik mijn dag niet heb,.... dan is het echt niet mijn dag.

Wij stonden afgelopen nacht op een topplaats in mango (piedmonte streek of zo in italie). Vanmorgen de tafel in de bergruimte gezet en ik wilde vertrekken.

Bedenk ik me net voor het wegrijden dat ik de stoelen in de bergruimte niet meer heb vastgezet met een spanband. Uiteraard ga ik dat nog even doen. Hiervoor moeten echter de achterdeuren van de ups open wat niet mogelijk is door de dissel van de aanhanger. Die haal ik dus van de kogel zodat de deuren open gaan,.......

En toen gebeurde het. Ik rij dus inderdaad weg met de dissel van de aanhanger (inclusief scooter en bagage kist) niet op de kogel.

De electriciteitskabel was kansloos. Die beveiligingskabel wist echter van geen opgeven. De 608 ups en de dennis ook niet. :ooo . Na de halve boerderij te hebben rondgereden, met een aanhanger die op de rem aan een kabeltje achter de bus door het grind werd getrokken, werd mijn aandacht getrokken door een wild zwaaiende en roepende wijnboerin.

WTF,... Het drama op het grindpad was groot en van de stekker waren alle schoentjes van de kabel losgetrokken.

Uiteraard heb ik net het kistje met kabelschoentjes niet bij. De tang ook niet.

een uur nodig gehad om de boel te repareren. Drie zekeringen (die staafjes) doorgebrank maar die kreeg ik gratis bij de plaatselijk fiat garage.

Na 4 uur rijden komen we aan in orta san giulio. Prachtig plaatsje. Eerst ff aanhangertje afkoppelen en wat denk je,....

Vergeet ik die f@*#cking stekker weer.

Heb weer een uur nodig gehad om de kabelschoentjes voor de tweede keer open te pulken met schilmesje en te recyclen. Voor wie het niet gelooft. Nancy was getuige en heeft het op foto.

Dennis
Laatst gewijzigd door Dennis en Nancy op 30 jun 2011, 20:38, 1 keer totaal gewijzigd.

" One Life,.. Live it "
Wim

Bericht door Wim »

Dennis ,

Je bent dus gewoon lekker bezig :mrgreen:
Groeten Wim

Kan je er vooruit in ? Dan kan je er achteruit weer uit !
GerardM
Contacteer:

Bericht door GerardM »

Neen Dennis, we geloven je echt niet, mogen we de foto's zien :up: ?

Nog een fijne vakantie verder :D .

@PeterMercampo en het insmeren van deurrubbers met vaseline. Ik heb ooit geleerd (op de Vlaamse opleiding tot Garagehouder) dat dit nuttig is omdat het het uitdrogen van de rubbers beperkt en dat het het vastvriezen in de winter van deze rubbers voorkomt. Helpt het ?
Ik denk dat dit net zo'n discussie kan worden of het helpt om af en toe olie te verversen in plaats van bij te vullen. Ik doe het gewoon zoals geleerd, voelt goed, beetje aandacht voor het materiaal kan nooit kwaad.

Groet,

Gerard
Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Mercedes-Benz 508D NL Ex-Ambu 1987 +++ Mercedes-Benz 280TE 1981 +++ Qualität ist kein Zufall +++
Sylvia
Contacteer:

Bericht door Sylvia »

Voor Leo, omdat hij zo mooi kan schrijven:
http://www.hbvl.be/nieuws/wetenschap/ai ... eiden.aspx

groetjes, Sylvia
Detlev

Bericht door Detlev »

@ Dennis: is andere koek die wijn in la bella Italia he..... :roll:
Mercedes 406 uit 1969
Admin
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Admin »

Gisteravond beetje pech gehad, nee niet met een voertuig, maar toch....
Boven de (keramische) kookplaat is een kastje met kruiden en dat soort dingen. Daarin staan ook wat flessen, o.a. olie, woksaus en ketjap. En die ketjapfles plakte een beetje aan de buitenkant en kwam derhalve met het opendoen van het deurtje naar voren en viel vervolgens met grote snelheid naar beneden. Zo plakkerig was de fles nu ook weer niet, dat-ie aan het deurtje bleef hangen :x En Sylvia is al geruime tijd uit training als catcher.
Het resultaat was een groot gat in de keramische kookplaat, met rondom erg onvriendelijke rafels.

Dus vandaag uurtje desk research en vanavond een nieuwe plaat halen. Oude alvast eruit gehaald. Daarbij viel onderstaand plaatje me op. Ik had de plaat aangesloten op 3 fasen + nul en nooit naar de andere mogelijkheden gekeken. Maar nieuwsgierig als ik ben, wil ik graag weten wat het verschil is tussen het perfide Albion en Oz en de rest van de wereld met één fase... Wie heeft er een idee?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Groeten,

Ernst / Admin

Leo en Janet
Contacteer:

Bericht door Leo en Janet »

Tja dat is een goeie, ik zie ook geen verschil..
nicobr

Bericht door nicobr »

Ik zou hem eens posten op een puzzelforum: zoek de verschilen!
Plaats reactie