Wat is er vandaag gebeurd?
- Leo
- Site Admin
Re: Wat is er vandaag gebeurd?
Maar voorlopig mag je tot die datum blijven rijden Dennis, of is de vrachtwagen einde verhaal?
Techniek is altijd logisch, daarom snappen de meeste mensen er geen moer van.
-
I just keep on trucking,.. :mrgreen:
Maar als ik eerlijk ben moet ik toegeven dat het begin 2012 eigenlijk zo goed als zeker afgelopen is. De oogarts vond het beperkte gezichtsveld voor het groot rijbewijs problematisch. Ik voldoe niet aan eisen voor het C(E) rijbewijs. Voor het B ook niet maar daar werd anders mee omgegaan. Zoals ik al zei. verklaringen en een rijtest en dan kan ik waarschijnlijk weer personenwagen rijden.
Geen idee wat ik moet doen als ik arbeidsongeschikt word als (int) chauffeur. Twee jaar ziektewet, ondertussen proberen te reintegreren (misschien als planner bij de huidige werkgever?
Dennis
Maar als ik eerlijk ben moet ik toegeven dat het begin 2012 eigenlijk zo goed als zeker afgelopen is. De oogarts vond het beperkte gezichtsveld voor het groot rijbewijs problematisch. Ik voldoe niet aan eisen voor het C(E) rijbewijs. Voor het B ook niet maar daar werd anders mee omgegaan. Zoals ik al zei. verklaringen en een rijtest en dan kan ik waarschijnlijk weer personenwagen rijden.
Geen idee wat ik moet doen als ik arbeidsongeschikt word als (int) chauffeur. Twee jaar ziektewet, ondertussen proberen te reintegreren (misschien als planner bij de huidige werkgever?
Dennis
" If freedom is outlawed, only the outlaw will be free. "
" One Life,.. Live it "
" One Life,.. Live it "
- Leo
- Site Admin
Je denkt alvast in oplossingen Dennis (planner oid). 
En als dat niet lukt?
Tjah, ik gebruik daarvoor al 35 jaar mijn eigen gezegde: "Als de nood het hoogst is, is de oplossing nabij."
Een mens kan nou eenmaal veel meer dan hij zelf denkt.
Misschien wordt je door dit voorval wel een succesvol handelaar in het 1 of ander. Wie zal het zeggen?
Zo lang je maar over de randen van je eigen hokje kijkt, ga je nooit naar de kloten.
Succes en sterkte,
mvg, Leo.:D

En als dat niet lukt?
Tjah, ik gebruik daarvoor al 35 jaar mijn eigen gezegde: "Als de nood het hoogst is, is de oplossing nabij."
Een mens kan nou eenmaal veel meer dan hij zelf denkt.
Misschien wordt je door dit voorval wel een succesvol handelaar in het 1 of ander. Wie zal het zeggen?
Zo lang je maar over de randen van je eigen hokje kijkt, ga je nooit naar de kloten.
Succes en sterkte,
mvg, Leo.:D
-
Sta ik net op het punt om drie weken op vakantie te gaan, krijg ik vrijdag te horen dat ik het cytomegalovirus heb. Dat verklaart dat ik de laatste tijd zo moe ben. Het virus heeft wat weg van de ziekte van Pfeiffer. Waarschijnlijk heb ik het ergste al achter de rug, de lever functioneert in ieder geval weer goed. We vertrekken morgen toch maar op ons gemak en zien wel waar we terecht gaan komen. De oorspronkelijk plannen gaan maar even in de ijskast. Dat is dan weer het voordeel van een camper.
Niesmann+Bischoff Flair 8000i
- Detlev
Gisteren met dat mooie weer heerlijk gefietst en gezwommen 8) Vandaag wilden we dat zomerse gevoel toch nog even doorzetten en zijn we vroeg in de middag naar Leidse Rijn gegaan, naar een oude kerk waar heel lang een staal fabriek in is gehuisvest geweest. Nu zitten er allerlei kunstenaars en circus artiesten in. Leuke show gezien, bekenden en vrienden tegengekomen. Vanavond gaan we naar Utrecht, Griftpark, modern circus kijken, circus Klezmer, circ d'hivern. Doen we ieder jaar eigenlijk, en is steeds verrassend en leuk.
Hoe het leven dan ineens weer een vreemde draai neemt bleek toen ik vanuit Leidse Rijn terug in De Bilt kwam......Kon de straat niet in, hopen politie en brandweer, hordes mensen. Dan maar even langs de andere kant proberen. maar nee, kon ik ook niet bij m'n huis komen. Auto geparkeerd en maar eens geïnformeerd wat er aan de hand is. Blijkt een buurvrouw (amper 30) die enkele huizen verderop naast ons woont, de flat aan de overkant opgeklommen te zijn en is naar beneden gesprongen....Klein kind achterlatend :shock: En dat allemaal praktisch bij ons voor de deur.....
Relativeren maar weer, eigen probleempjes worden weer even een stuk kleiner......en vanavond naar het circus......
Hoe het leven dan ineens weer een vreemde draai neemt bleek toen ik vanuit Leidse Rijn terug in De Bilt kwam......Kon de straat niet in, hopen politie en brandweer, hordes mensen. Dan maar even langs de andere kant proberen. maar nee, kon ik ook niet bij m'n huis komen. Auto geparkeerd en maar eens geïnformeerd wat er aan de hand is. Blijkt een buurvrouw (amper 30) die enkele huizen verderop naast ons woont, de flat aan de overkant opgeklommen te zijn en is naar beneden gesprongen....Klein kind achterlatend :shock: En dat allemaal praktisch bij ons voor de deur.....
Relativeren maar weer, eigen probleempjes worden weer even een stuk kleiner......en vanavond naar het circus......
Mercedes 406 uit 1969
-
- Contacteer:
Vandaag de koelkast in de camper gewisseld, gasleiding omleggen en nog wat bedrading maar wel met gewenst resultaat.
Hij doet het super :D

Uploaded with ImageShack.us
Hij doet het super :D

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

http://www.stichtingdts.nl
Iveco/Clou 670p

Iveco/Clou 670p
- winand
@Dennis: Wow, da's schrikken! En het truckerleven was
al een rigoreuze ommezwaai voor je (jullie) een paar jaar geleden!
En inderdaad, in zware tijden blijkt vanzelf hoe sterk en flexibel
je bent. Hoop in ieder geval dat je je B rijbewijs behoudt!
Ik duim voor je!
al een rigoreuze ommezwaai voor je (jullie) een paar jaar geleden!
En inderdaad, in zware tijden blijkt vanzelf hoe sterk en flexibel
je bent. Hoop in ieder geval dat je je B rijbewijs behoudt!
Ik duim voor je!

:: Mercedes L508DG 1981 :: MB busjes T-shirts & truien webshop
- Jeroen_Hanomaf
- Contacteer:
Balen, Dennis!! Zoals Leo al schrijft denk je iig in oplossingen.
-----------
Wij zijn afgelopen weekend weer thuisgekomen van 2 weken beroepschauffeurs ophouden op heuvels in Luxemburg -t ding heeft het verder goed gedaan, al is er wel een accu overleden (die was al niet zo best meer), er is is niks afgevallen en Luxemburg heeft nog geen code-rood milieualarm afgegeven.
Dit was bij Luxemburg stad op een camping:

Een uitgetelde ondergetekende bij 31°C, volle zon, geen wind en/of schaduw bij Luxemburg-stad. Enige momenten hierna werd er bier opengetrokken en met het openen van het blik en pakken van een glas was er voor die middag wel weer genoeg activiteit ontplooid. Zelfs de luifel rechtzetten vond ik al te veel moeite ;) En al die hoogseizoen-vakantievierende collega's maar klagen over het weer. Wij hadden grofweg maar 2 buien: 1 dag regen op de heenreis, 2 weken mooi weer, en op de terugreis af en toe een soms fikse bui! :mrgreen:
Verder vandaag een planning gemaakt met de rijschool, als alles goed gaat heb ik rond half oktober m'n C. Moet alleen voor alles nog ff in 1x slagen, klein detail :mrgreen:
Jeroen (en Andrea)
-----------
Wij zijn afgelopen weekend weer thuisgekomen van 2 weken beroepschauffeurs ophouden op heuvels in Luxemburg -t ding heeft het verder goed gedaan, al is er wel een accu overleden (die was al niet zo best meer), er is is niks afgevallen en Luxemburg heeft nog geen code-rood milieualarm afgegeven.
Dit was bij Luxemburg stad op een camping:

Een uitgetelde ondergetekende bij 31°C, volle zon, geen wind en/of schaduw bij Luxemburg-stad. Enige momenten hierna werd er bier opengetrokken en met het openen van het blik en pakken van een glas was er voor die middag wel weer genoeg activiteit ontplooid. Zelfs de luifel rechtzetten vond ik al te veel moeite ;) En al die hoogseizoen-vakantievierende collega's maar klagen over het weer. Wij hadden grofweg maar 2 buien: 1 dag regen op de heenreis, 2 weken mooi weer, en op de terugreis af en toe een soms fikse bui! :mrgreen:
Verder vandaag een planning gemaakt met de rijschool, als alles goed gaat heb ik rond half oktober m'n C. Moet alleen voor alles nog ff in 1x slagen, klein detail :mrgreen:
Jeroen (en Andrea)
In aanbouw: Volkswagen LT46 2,8TDI (ex-servicebus fa. Gebr. Van Kessel)
~~ ervaring is kennis die je opdoet, nadat je het nodig had!~~
- Berthil
Afgelopen zondag weer bij de unimog geweest.
Vorige keer had ik de dynamo eruit gehaald want de accus worden niet geladen.
Wat bleek de diodes voledig weggebrand en ook een fase was helemaal zwart.
Toen maar een nieuwe dyname gekocht.
De oude dynamo was een 24V 35A, nu ik toch een nieuwe nodig had meteen een iets zwaardere gekocht 24V 55A.
De voorkant had de zelfde afmetingen, maar de achterkant was net iets dikker.
Nadat ik de dynamo ingebouwd en aangesloten had, de V-snaar erom en spannen.
Wat blijkt V-snaar te ruim, dus moet er een nieuw V-snaar erop.
Maar dan moet deze er eerst uit, echter voor deze V-snaar zitten nog twee V-snaren van twee hydraulische pompen.
Maar daar is wat lastiger bij te komen om die v-snaren los te maken.
Na veel gemartel is het gelukt.
Gelukkig had ik me zelf getrakteerd op nieuw gereedschap na de reeds afgebroken steeksleutels.
Na advies van enkelen hier op het forum een set steek-ring sleutels gekocht van Kraftwerk en ook een set ClickKraft van Kraftwerk.
Dat is wel een verademing om in de meest onmogelijke hoeken spul los te krijgen, vooral als je maar een hele kleine slag hebt om te draaien.
En Ja, ik moet bekennen, ja ook ik gebruik bij de zwaardere klussen handschoenen.
Ik heb ook maar ambtenaarhandjes.
Maar de handschoenen hebben het ook zwaar

Maar afgelopen zondag was het niet alleen zwarte handjes, maar ook zwarte armen en hoofd en nek.
Morgen dan maar een passende V-snaar halen en volgend weekend alle v-snaren weer spannen.
Groeten Berthil.
Vorige keer had ik de dynamo eruit gehaald want de accus worden niet geladen.
Wat bleek de diodes voledig weggebrand en ook een fase was helemaal zwart.
Toen maar een nieuwe dyname gekocht.
De oude dynamo was een 24V 35A, nu ik toch een nieuwe nodig had meteen een iets zwaardere gekocht 24V 55A.
De voorkant had de zelfde afmetingen, maar de achterkant was net iets dikker.
Nadat ik de dynamo ingebouwd en aangesloten had, de V-snaar erom en spannen.
Wat blijkt V-snaar te ruim, dus moet er een nieuw V-snaar erop.
Maar dan moet deze er eerst uit, echter voor deze V-snaar zitten nog twee V-snaren van twee hydraulische pompen.
Maar daar is wat lastiger bij te komen om die v-snaren los te maken.
Na veel gemartel is het gelukt.
Gelukkig had ik me zelf getrakteerd op nieuw gereedschap na de reeds afgebroken steeksleutels.
Na advies van enkelen hier op het forum een set steek-ring sleutels gekocht van Kraftwerk en ook een set ClickKraft van Kraftwerk.
Dat is wel een verademing om in de meest onmogelijke hoeken spul los te krijgen, vooral als je maar een hele kleine slag hebt om te draaien.
En Ja, ik moet bekennen, ja ook ik gebruik bij de zwaardere klussen handschoenen.
Ik heb ook maar ambtenaarhandjes.
Maar de handschoenen hebben het ook zwaar

Maar afgelopen zondag was het niet alleen zwarte handjes, maar ook zwarte armen en hoofd en nek.
Morgen dan maar een passende V-snaar halen en volgend weekend alle v-snaren weer spannen.
Groeten Berthil.
MB Sprinter 2015
De enige manier om je dromen uit te laten komen, is wakker worden.
- Jeroen_Hanomaf
- Contacteer:
Net (als in: half uurtje terug) geslaagd voor administratie V3 (de case-files). 6 Foutjes, kon beter, maar ook slechter. Van de week amper tijd gehad om te leren, dus had erger verwacht! :twisted:
Iemand nog boeken + online kraskaart voor oefenexamens etc kopen toevallig? :mrgreen:
Prettig weekend alvast,
Jeroen
Iemand nog boeken + online kraskaart voor oefenexamens etc kopen toevallig? :mrgreen:
Prettig weekend alvast,
Jeroen
- Admin
- Site Admin
- Contacteer:
Proficiat, Jeroen!
Hier (althans in de familie) vandaag gebeurd: om 3:22 h is in Utrecht Sara, m'n eerste kleinkind, geboren. Moeder en kind - en vader, grootvader etc., kortom: alle betrokkenen - maken het goed.
Hier (althans in de familie) vandaag gebeurd: om 3:22 h is in Utrecht Sara, m'n eerste kleinkind, geboren. Moeder en kind - en vader, grootvader etc., kortom: alle betrokkenen - maken het goed.
Groeten,
Ernst / Admin
If you can't fix it with a hammer, you've got an electrical problem.
No man can deny, die Gedanken sind frei!
Ernst / Admin
If you can't fix it with a hammer, you've got an electrical problem.
No man can deny, die Gedanken sind frei!
- paulv
- Berthil
Jeroen,
Gefeliciteerd, heb je het rottigste van het C rijbewijs acht de rug.
Groeten Berthil.
Gefeliciteerd, heb je het rottigste van het C rijbewijs acht de rug.
Groeten Berthil.
MB Sprinter 2015
- Anton
Hoi,
Ik wil allereerst de ziekenboeg sterkte en beterschap wensen
Dan Ernst en familie: gefeliciteerd met je kleindochter!
Straks zwarte handjes halen onder mijn VW Caddy, die is afgekeurd dus hebben we even wat te doen.
Groet Anton
Ik wil allereerst de ziekenboeg sterkte en beterschap wensen
Dan Ernst en familie: gefeliciteerd met je kleindochter!
Straks zwarte handjes halen onder mijn VW Caddy, die is afgekeurd dus hebben we even wat te doen.
Groet Anton
- Berthil
Opa en Oma gefeliciteerd met jullie kleinkind.
Groeten Berthil.
(Ernst nu moet je met oma naar bed)
Groeten Berthil.
(Ernst nu moet je met oma naar bed)
MB Sprinter 2015
- dereiziger
Gefeliciteerd Ernst en Sylvia ..
En ook nog een x voor Jeroen ..
:bye: 
En ook nog een x voor Jeroen ..

- Jeroen_Hanomaf
- Contacteer:
Gefeliciteerd Ernst! Leuk!
Iedereen bedankt voor de felicitaties, het saaiste stuk is nu over, straks tenminste daadwerkelijk rijden!
Iedereen bedankt voor de felicitaties, het saaiste stuk is nu over, straks tenminste daadwerkelijk rijden!

-
wil even de attentie richten op een onlangs verschenen nieuwsbericht;
Onlangs geboren in het middens des lands: 300 weeldirige nieuwe wereldburgers, de geborenone is onderworpen aan een uitvoerige selectie, uiteindelijk is er één als meest uitverkoorne gekozen. De trofee is toegekomen aan de familie Sittig.
Aldus naar uitvoerig beraad besloten, Ernst en Silvia Sittig, de trotse Opa en Oma!
't leven is echt een kadootje
Onlangs geboren in het middens des lands: 300 weeldirige nieuwe wereldburgers, de geborenone is onderworpen aan een uitvoerige selectie, uiteindelijk is er één als meest uitverkoorne gekozen. De trofee is toegekomen aan de familie Sittig.
Aldus naar uitvoerig beraad besloten, Ernst en Silvia Sittig, de trotse Opa en Oma!
't leven is echt een kadootje

Vandaag is een Kadootje
-
Ernst, Sylvia, van harte!!!
Groet Danny
Groet Danny
- Jeroen_Hanomaf
- Contacteer:
Vandaag de Hanomag in de stalling gezet...
Tevens is van de week alle documentatie van Dubbellucht bij me opgehaald door de vz techniek; 2 stellingkasten(!) zijn nu leeg. Volgende week ofzo neemt degene die het overneemt even contact op voor de verdere overdracht, maar officieel ben ik daarmee gestopt. Had er de laatste anderhalf jaar al niet zoveel tijd meer voor, en na een jaar of 10 was ook de zin wel een beetje op.
Groeten Jeroen
Tevens is van de week alle documentatie van Dubbellucht bij me opgehaald door de vz techniek; 2 stellingkasten(!) zijn nu leeg. Volgende week ofzo neemt degene die het overneemt even contact op voor de verdere overdracht, maar officieel ben ik daarmee gestopt. Had er de laatste anderhalf jaar al niet zoveel tijd meer voor, en na een jaar of 10 was ook de zin wel een beetje op.
Groeten Jeroen
- Leo
- Site Admin
Eindelijk opgehaald? Dat mocht ook wel tijd worden.
Al bedacht wat je nu in die lege stelling gaat plempen? :mrgreen:

Al bedacht wat je nu in die lege stelling gaat plempen? :mrgreen:
- Jeroen_Hanomaf
- Contacteer:
Zeg dat, gelukkig is er iemand gevonden die het overneemt zodat al het werk wat er in zit niet voor niks geweest is in elk geval.
Maar er komt niks meer in die stellingen, doe ze weg, weer wat ruimte in huis. Iemand nog interesse in een tweetal mooie stalen magazijnstellingen? Ideaal voor gereedschap of onderdelen! (92b, 30d, 210h)
Groeten Jeroen
Maar er komt niks meer in die stellingen, doe ze weg, weer wat ruimte in huis. Iemand nog interesse in een tweetal mooie stalen magazijnstellingen? Ideaal voor gereedschap of onderdelen! (92b, 30d, 210h)
Groeten Jeroen
- dereiziger
vandaag geoppereerd . zenuw uitgegraven .. wel raar gevoel .. ik weet ineens weer hoe mijn pink aanvoelt :mrgreen: :P ..
-
- Contacteer:
Het dak van m'n camper met hoge druk en kokend water schoon gespoten zodat we zaterdag het nieuwe triflex dak er op kunnen maken.
Alles losse bladders verf die op de polyester zaten zijn nu ook verdwenen met dank aan mijn baas die deze unit ff wilden lenen aan mij :D
Alles losse bladders verf die op de polyester zaten zijn nu ook verdwenen met dank aan mijn baas die deze unit ff wilden lenen aan mij :D
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Iveco/Clou 670p

Iveco/Clou 670p
- Leo
- Site Admin
Ikke ikke ikke!! :shock: :bye:Jeroen_Hanomaf schreef:Iemand nog interesse in een tweetal mooie stalen magazijnstellingen? Ideaal voor gereedschap of onderdelen! (92b, 30d, 210h)
Toeval bestaat niet: Wilde net morgen zoiets dergelijks in elkaar gaan flanzen.
Vang namelijk nogal wat signaaltjes op dat we hier nog een tijdje kunnen blijven zitten.