Wat is er vandaag gebeurd?

(Leuteren = kletsen)
Hier bestaat geen off-topic. Maar wel goede omgangsvormen!
Plaats reactie
Wim

Re: Wat is er vandaag gebeurd?

Bericht door Wim »

Leo ,

Wat ben jij ook een mazzelp*kkie een ander had daarmee grote brokken gemaakt .
En jij kunt de spullen zo uit het gras rapen . :roll:

Het lijkt wel een VOLVO , je weet toch wel wat die afkorting betekend ? :mrgreen:

Vallende
Onderdelen
Liggen
Verder
Op

:lol: :mrgreen: :roll: :bye:
Groeten Wim

Kan je er vooruit in ? Dan kan je er achteruit weer uit !
Admin
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Admin »

Ook weer een aardige anecdote:

Rijd ik om een uur of 1 's nachts op weg naar huis met de Octavia door Baarle (Hertog of Nassau, in elk geval dat dorp met 32 Belgische enclaves in Nederland en/of 32 Nederlandse enclaves in België), word ik aangehouden door een (Nederlandse) politiepatrouille (1 * ♂ + 1 * ♀).

Goedenavond, mijn naam is ... (vergeten of verdrongen).
Goedenavond, Ernst Sittig.
Meneer, we willen u even waarschuwen dat u mistlampen voert en dat mag niet.
O nee? Maar de provincie Noord Brabant heeft het ook zo verrekte donker gemaakt. En het is nog mistig ook!
Dan moet u groot licht opzetten.
Dat vinden de tegenliggers niet zo leuk.
Met die lampen verblindt u uzelf meer dan dat u er gemak van heeft.
Nee hoor, ze schijnen alleen maar in de breedte, naar de bermen.
In Nederland mag dat niet.
In België wel, de auto heeft tenminste met die lampjes zijn typegoedkeuring gekregen en bij de Technische Keuring hebben ze ook niets gezegd.
.... [5 minuten conversatie met collega en met mannetje in de radio]
Op een fluitje geblazen, groen LEDje.
Dat is tenminste in orde.
Wat dan niet?
.... [weer 5 minuten ruggespraak met collega]
Doet u die lampen eens uit.
Alstublieft.
[Politiejuffrouw kruipt met een piepklein zaklantaarntje onder de voorbumper. Komt vijf minuten later weer boven.]
Er staat een tekentje op dat het breedstralers zijn en dan mag het wèl.
Ik heb toch nooit anders beweerd.
Mannetjesagent: Uhhh. Goedenavond, goede reis verder.

Was ik toch weer een half uur later thuis dan ik had gedacht.
Groeten,

Ernst / Admin

If you can't fix it with a hammer, you've got an electrical problem.

No man can deny, die Gedanken sind frei!
Janneman
Contacteer:

Bericht door Janneman »

Enige foutje dat jij gemaakt hebt is dat je de politiemevrouw een doekje had moeten geven, was de onderkant van je bumper ook weer mooi gepoetst :P
-----------------------
Groetjes,
Jan
Jeroen_Hanomaf
Contacteer:

Bericht door Jeroen_Hanomaf »

Ik heb net na zo'n 20 uur les (in 2,5 dag... pff, best vermoeiend!!) m'n praktijkexamen C gehaald. BLIJ! Examinator vond ik dat eigenlijk wat te langzaam en/of voorzichtig reed waar het niet hoefde, maar voor de rest had hij op m'n inzicht, inparkeren en fietsers ontwijken bij rotondes geen aanmerkingen en vond het niet te verkopenj me te laten zakken omdat ik af en toe wat te voorzichtig zou zijn.

Leuk rondje gereden, beetje buitenaf, door Hoorn Centrum heen, stukkie snelweg, van alles een beetje zoals geoefend. Hoefde geen bocht achteruit, enkel voor een laaddock insteken -dat was wel weer lachen, had hij in een doodlopende straat (DAF garage Nibbixwoud) 1 van die deuren aangewezen, komt er net een trekker-oplegger de hoek om zeilen waar ik even op wachtte. Parkeert die gast hem vervolgens in de lengte pontificaal precies voor alle 4 deuren... :roll: :up: Mwah, zet hem dan maar naast die andere DAF die nog buiten stond aan de zijkant, dus stukje terug en hupsa, beetje scheef en klaar, netjes op 1m van het hek. Voor m'n gevoel veel slordiger gereden als tijdens de lessen trouwens.

Wat ik wel raar vond was dat ze met rijlessen "het nieuwe rijden" (uitrollen en bij lage toeren schakelen) erin slaan en meteen een opmerking maken als je in het gele gebied >1500 toeren komt, terwijl de examinator me juist zit aan te sporen vlotter op te trekken en gas te geven! Doortrekken mag best! Enfin, het was verder allemaal voldoende dus ik ben blij! Wel een raar gevoel om dan net te lezen dat Dennis hem kwijt gaat raken... :S

Jeroen
In aanbouw: Volkswagen LT46 2,8TDI (ex-servicebus fa. Gebr. Van Kessel)
~~ ervaring is kennis die je opdoet, nadat je het nodig had!~~
Berthil

Bericht door Berthil »

Jeroen, Gefeliciteerd :!: :!:
Nu opzoek naar een Magirus :?:

Groeten Berthil.
MB Sprinter 2015

De enige manier om je dromen uit te laten komen, is wakker worden.
vanhooltje

Bericht door vanhooltje »

Gefeliciteerd Jeroen :up: :up: :up:

Goed gedaan jochie :mrgreen: :lol:
Groet, Peter

Schrijf- en typfouten voorbehouden, gelukkig heb ik meer verstand van techniek

http://www.mijnalbum.nl/Album=LB4G4XSV + http://www.mijnalbum.nl/Album=UN4FGQJT

Ook op Afbeelding
vanhooltje

Bericht door vanhooltje »

Zo :D wij zijn ook weer thuis na 8 weken toeren :shock: :lol:
Door Nederland naar België, Frankrijk (klein stukkie) Luxemburg, Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland en weer terug geweest :D

Al met al met de camper een slordige 2500 km gereden, zonder problemen en met een verbruik (lag aan het terrein) van gemiddeld 1 op 7,7, niet slecht voor een voertuig van 5000 kg :D
De motorfiets heeft een slordige 4500 km gereden. Maar daar moest onderweg even een andere radiateur onder daar de koelvin er door heen geslagen was.
Geleverd door de ANWB die hem thuis opgehaald had en netjes bij ons had gebracht. :)
Groet, Peter

Schrijf- en typfouten voorbehouden, gelukkig heb ik meer verstand van techniek

http://www.mijnalbum.nl/Album=LB4G4XSV + http://www.mijnalbum.nl/Album=UN4FGQJT

Ook op Afbeelding
paulv

Bericht door paulv »

Gefeliciteerd Jeroen :up: .

Mvg.Paul
Bezoek altijd welkom!
HenkWarmenhoven

Bericht door HenkWarmenhoven »

Hoi Jeroen,

Ook van mij van harte gefeliciteerd met je C!
Ik ben reuze benieuwd wat je gaat kopen. (Magirus?)
Groeten,
Henk
Nostalgie is niet meer zoals vroeger.
Leo
Site Admin

Bericht door Leo »

Kopen kopen kopen.. Stelletje massaconsumptievelingen. :z

Jeroen is een echte Nederlander: Die gaat eerst heul veul kijken en nie kopuh.
Da's een zeer fraaie eigenschap die ik niet genoeg kan toejuichen, want dan kan hij mij mooi vertellen welk vierwielaangedreven geval ik niét moet kopen. :P

Gefeliciteerd Jeroen. :)
Techniek is altijd logisch, daarom snappen de meeste mensen er geen moer van.
HenkWarmenhoven

Hoi Leo,
Over het kopen van een 4x4, los van het feit dat een Land Rover voor jou te klein is; Koop NOOIT een Land Rover.
4 motoren versleten (ik heb uiteindelijk uit pure armoe een Peugeot motor ingebouwd), 5 versnellingsbakken, 6 steekassen, en heelveel verberbruiksmateriaal zoals: 14 waterpompen, 4 werkkoppelingscilinder, 4 startmotoren, 2 ruitenwissermotoren, 2 dynamo's, 4 of 5 sets wiellagers, ook een stuk of 6 brandstof-opvoerpompjes (dit is exclusief een zelfde aantal revisiesetjes. en nog veel meer :(
Koop in elk geval geen Engelse zooi!
Groeten,
Henk
Leo
Site Admin

Bericht door Leo »

Hoi Henk,

Engelse lekbakkies stonden toch al helemaal onder aan het lijstje, maar na dit relaas schrap ik ze er meteen vanaf.
Wat een ellende..:P
Jeroen_Hanomaf
Contacteer:

Bericht door Jeroen_Hanomaf »

Bedankt allemaal!

En ja, wat er gaat komen, voorlopig nog niet zo veel denk ik omdat ik eerst mijn huidige apparaat nog verkopen wil, omdat ik niet met 2 campers opgescheept wil zitten.

@Henk: het beeld wat me van mijn vader van vroeger bijstaat is dat hij altijd en eeuwig aan die Engelse motorfietsen met klinkende namen als Triumph (waar? in 1750 nog zeker?) en wapenfabrieken als BSA zat te sleutelen. Na 20.000km een compleet nieuw cilinderblok met zuigers, veren en kleppen was geen uitzondering. Tegenwoordig heeft hij andere merken motoren en zie ik hem er zowaar nog eens op rijden ook! :mrgreen:

@Leo: haha, met mijn neus voor goede spullen zou ik zeker kijken wat ik ga kopen, en dan iets compleet anders kopen. Zit je altijd goed! Zie ook het bovenstaande voor waar die fantastische eigenschap vandaan komt! :mrgreen: :mrgreen:

Prettig weekend in elk geval allemaal! Ik ga in elk geval de zuunige Hollander uithangen! :)

Jeroen
In aanbouw: Volkswagen LT46 2,8TDI (ex-servicebus fa. Gebr. Van Kessel)
~~ ervaring is kennis die je opdoet, nadat je het nodig had!~~
Peter MERCAMPO

Bericht door Peter MERCAMPO »

Bus gepakt gereedschap aan boord en koelkast gevuld.
Op naar het sleutelweekend om te kijken of ik de als soepschakelende, weigerende versnellingsbak weer goed werkend kan krijgen. @ Jeroen ook nog van harte met het behalen van het 'C' rijbewijs.
Vandaag is een Kadootje
HenkWarmenhoven

Hoi sleutelaars,
Eerlijkheidshalve moet ik wel zeggen dat ondanks alle technische problemen met onze Lans Rover we er ook heel veel lol mee hebben gehad. Als hij het doet is een Land Rover in het terrein onverslaanbaar, en we hebben er dan ook heel mooie reizen door Marokko / Algerije mee gemaakt.
Maar nogmaals, technisch is het prut.
Groeten,
Henk
Admin
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Admin »

Hoi Henk,

Ik was op grond van mijn ervaringen geneigd je gelijk te geven v.w.b. Engelse auto's. Misschien niet zo extreem als jouw ervaringen , maar toch...
Dat was tot ik een Rover 420 ging rijden. Dat bleek een prima auto. Pas later kwam ik erachter dat dat een Honda Civic was :wink:
Groeten,

Ernst / Admin

HenkWarmenhoven

Hoi Ernst,
Jouw verhaal (her)ken ik. De nieuwere Land Rovers waren ook niet veel beter, behalve de TD5 uitvoering. Maar ja, dat was in de periode dat Land Rover van BMW was, en de TD5 motor is dan ook een BMW motor....
Groeten,
Henk
Detlev

Bericht door Detlev »

Peter MERCAMPO schreef:Bus gepakt gereedschap aan boord en koelkast gevuld.
Op naar het sleutelweekend om te kijken of ik de als soepschakelende, weigerende versnellingsbak weer goed werkend kan krijgen.
Tsja....dat liep even anders af :cry: Net voor Nijkerk brand lucht in m'n auto, toen rook, al snel alarmfase 10 in m'n hoofd en die stomme snelweg waar je niet meer kan stoppen......Gelukkig afslag en om de hoek gestopt. Buiten enorme rookwolken en stank.....Alles in 1 keer open gooien en kijken waar dat vandaan komt is weliswaar een strak plan maar blijkt in de praktijk niet echt uitvoerbaar :roll: waardoor alarmfase 11 al snel bereikt werd :shock:
Eindelijk gevonden, rechter achterwiel rem zit vast, pfffff.
Onwaarschijnlijk hoe dat kan roken.
Afijn, volgende dag op de brug bleek er zoveel te doen dat Peter helemaal niet meer aan de beurt kwam :(
Hoop voor hem dat het 's avonds toch nog gelukt is!
Mercedes 406 uit 1969
Leo
Site Admin

Bericht door Leo »

Tis wat met die roestige handremmen... :roll: :mrgreen:
Detlev

Bericht door Detlev »

Nee, open gemaakt en verroeste remcilinder. Na die vervangen te hebben wilden we ontluchten maar er kwam maar geen remvloeistof....Dus remslang vervangen, die bleek helemaal dicht....weer ontluchten en nog steeds geen resultaat, T-stuk losgekoppeld, die bleek helemaal vol met verteerd rubber, echt een prop!
Die schoongemaakt, toen bleek de vorig jaar vervangen (door garage bij keuring) koperen remleiding geen goede fels te hebben, was bijna plat. Meteen alle nieuwe aansluitingen bekeken en waren geen van allen goed gemaakt :shock: Tijdbommetje dus :cry:
Eigenlijk wilde ik alleen de achterste stabilisatorstang verwisselen, die ontbrak geheel onder de bus, ontdekte ik eigenlijk pas dit voorjaar.
Louise heeft wel alle rubbers in de koppelingen van diezelfde stabilisatorstang al vervangen, dat bleek op zich al een hele klus om dat goed voor elkaar te krijgen. Nieuwe bouten erin en nu kan ik hem mooi in m'n eigen loods in 1 keer erop zetten.
Dag verliep weer eens geheel anders als verwacht ( en of stiekem gehoopt) :)
Mercedes 406 uit 1969
Peter MERCAMPO

Bericht door Peter MERCAMPO »

Detlev schreef:
Peter MERCAMPO schreef:Afijn, volgende dag op de brug bleek er zoveel teG doen dat Peter helemaal niet meer aan de beurt kwam :(
Hoop voor hem dat het 's avonds toch nog gelukt is!
Gelukkig toch nog gelukt, zijn wel wat uitgelopen en hebben de biefstuk tussendoor naar binnengewerkt! Bleek niet de veer te zijn maar de kunstof kom die boven in de bak zit. Deze was compleet vergaan en zat er met korrelige brokjes en restjes nog in, gelukkig was er nog een tweedehands exemplaar aanwezig en kon ik de volgende dag weer soepel schakelend naar huis terugkeren.

Al met al een, voor mij, geslaagd weekend. Alleen jammer dat Detlev zijn klus niet geklaard kon worden.
Groet,
Peter.
Vandaag is een Kadootje
dereiziger

Bericht door dereiziger »

Na een zeer plezierig en gastvrij verblijf bij Ernst, Sylvia, en de immer goedgehumeurde Motek. Waarvoor nogmaals onze dank . Staan we nu als enige op een sbb camping bij Heeze.een erg mooi plekje .
Grt Ton
Afbeelding
Leo
Site Admin

Bericht door Leo »

Wat is er vandaag gebeurd? Is deze week ook goed?

We zijn deze week -voor ons doen- ff helemaal los gegaan.
Eerst zondagnacht een Barrelsauna voor Resi's verjaardag gekocht.
Heeft ze het al jaren over, dus van dat gezeur ben ik af. Zweten met je bast kreng! :mrgreen:

Maandagochtend na een klein ongelukje (zie onder) mezelf verwend met een snorscooter.
Ook daar liep ik al jaren aan te denken, maar jah, wie bunt zünnig hé?
Helaas helaas, toen ik met dat bericht thuis kwam bedankte Resi me hartelijk voor dit tweewielig verjaarskadootje. :shock:
Shit, had ik nóg niks voor mezelf, want gedeelde vreugde is halve smart..

Maarrrr, vannacht eindelijk iets gevonden waar alleen IK iets aan heb. Jawel, het was ff zoeken, maar dan heb je ook wat.
34 Jaar etteren met fucking krikjes en stapels wankele houtblokjes komt eindelijk tot een einde met dit luxe apparaat.
Niks meer kruipen op een kouwe vloer en je kop & klauwen velloos stoten omdat je weer eens klem zit en geen slag kunt maken.
Voortaan apparaat er onder rijden, druk op het knoppie, plopplopplopplop, assteunen er onder, apparaat weer laten zakken, spindel omhoog draaien, plopplopplopplop, assteunen in hoogste stand zetten, apparaat laten zakken, en klaar is de riante werkhoogte onder m'n bussies.
Kan bijna niet wachten tot hij dinsdag wordt afgeleverd..

Nog een voordeeltje: Hij weegt maar 22kg. Kan ie mooi mee in de groene, want die heeft een luchtaansluiting.
Even het 1 en ander modificeren zodat hij gemakkelijk uit elkaar te halen is, en gáán met dat spul.
Aaaarrgghh, wat een genot..:P

Ook nog iets minder leuks deze week: Ben met m'n ouwe bast uitgegleden in een tank van een schip en nu mist er een keurig half rondje van 2 cm uit m'n scheenbeen. Vanwege de zwelling kon ik dat van de week niet voelen, maar zojuist miste ik dat stukje :lol: .
Volgende week maar ff een foto laten maken of ie misschien nog verder is gescheurd.
Groeit wel weer an, en anders schroeven ze er maar een plaatje op.

Mvg, Leo. :bye:
Admin
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Admin »

Hi Leo,

Zet je je luxe apparaat wel aan de kant, zodat Resi er niet tegenaan botst als ze met haar snorscooter onderweg is naar de barrelsauna? We hebben aan meneer Simoncelli gezien hoe gevaarlijk die tweewielers kunnen zijn :cry:

Ik wens je een spoedig herstel voor 't pootje. Enne.... de groeten aan Resi!
Groeten,

Ernst / Admin

Leo
Site Admin

Bericht door Leo »

Ze gaat die 40 meter maar lopen Ernst, anders vat ze nog kou.. 8)

Dank, gedaan en groeten terug.
Plaats reactie