Zelf had ik er waarschijnlijk de moer van afgezaagd en "verantwoord" geprobeerd een slang o.i.d. er op te wurmen, maar "don't do this at home!". Lekkend gas blijft levensgevaarlijk.
Dat bedoel ik nu als je de moer er afzaagt, er is gewoon geen ruimte.
Die dingen werden ook geleverd in installaties van 50 mb waar een nieuwe koelkast in kwam van 30 mb.
Het moet dus gewoon te koop zijn.
Vandaag zo'n ding gekocht. Voor 1 Euro/stuk heb je er een koppeling bij van 5/8 naar slangepilaartje. Dus gewoon de gasslang doorsnijden en dat ding er tussen.
En natuurlijk een beetje vastbinden met een tyrap of zo dat het niet ergens tegenaan ligt te ratelen.
En bovendien even de gaskraan dicht voor ik de slang door snij
Weer terug van een weekje vakantie Breda en Nijmegen...
Reden we eerst nog in de hagel en harde wind heen, na een dag of 2 werd het steeds mooier. Hanomag heeft het afgezien van het niet zo goede starten goed gedaan, trekt nu door tot 85 tegen dikke wind op de Markerwaarddijk, extra lood isolatie in de motorkap heeft ook resultaat gehad voor het geluidsniveau -nu hoor je de wind weer bulderen om de opbouw en cabine! :mrgreen:
Kan nu ook gewoon met 85 aanpikken bij het vrachtverkeer op de snelweg en zakt ook niet meer bij elke zucht wind of viaduct terug naar 70-75. Beter! :) Bijna jammer om d'r volgend jaar een andere motor in te hijsen, hier in Nederland zal je er ook niet zo veel van merken, maar in de heuvels en bergen is wat meer vermogen en koppel wel fijn denk ik. En hopelijk verbruikt dat ding dan ook minder olie, want hier blijf ik bijvullen (leuk met gas dicht vanaf een 12% helling!)
Nu eerst de boel in huis oplappen (keuken en WC)
Groeten Jeroen
In aanbouw: Volkswagen LT46 2,8TDI (ex-servicebus fa. Gebr. Van Kessel)
~~ ervaring is kennis die je opdoet, nadat je het nodig had!~~
Vorige week een Pré Controle Technique laten maken voor mijn nieuwe bus. Alles was OK, er zaten zelfs nieuwe remmen en banden op. Van de week krijgt hij de echte CT en dan kan ik hem komen halen.
DSCN3538 [640x480].JPG
DSCN3539 [640x480].JPG
Ik liet dit doen door de plaatselijke vrachtwagen garage "Bréhard" in de buurt van Laval , €40/u ex. Prima garage met echte monteurs.
Groeten, Paul
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
De laatste twee foto's doen mij denken aan Swiebertje of eigenlijk meer aan z'n maatje Malle Pietje
Doorgaans vind je in dat soort werkplaatsen de echte VAKLUI
Groeten Wim
Kan je er vooruit in ? Dan kan je er achteruit weer uit !
Echt aan te bevelen, maar met iets met electronica erin hoef je hier niet te wezen .
Zo'n zaak moet je wel kunnen herkennen en durven. Aan PR doen ze niet.
Groeten, Paul
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.