Pagina 2 van 2
Vervolg op; Besturing 609
Geplaatst: 23 jan 2007, 22:22
door Gerrit J
Ha Anton
Wat bedoel je met, proberen bij onderdelencommissie?
Op pitman-arm kom ik nog terug, weet niet wat dat is.
Gr. Gerrit J.
Vervolg op ; Besturing 609.
Geplaatst: 23 jan 2007, 22:48
door Gerrit J
Dag Anton
Goed bezig. Geen overgang naar achter, 609 staat keurig recht op de wielen. Voor gewicht en speling op fusee,s, zie begin van dit draadje.
De bevestiging stuurhuis en plaat zal ik nazien
Gr. Gerrit J.
Geplaatst: 23 jan 2007, 22:52
door Anton
Hoi,
Das de arm die op het stuurhuis zit.
Groet Anton.
Geplaatst: 24 jan 2007, 05:33
door Ben
geen bericht
Geplaatst: 24 jan 2007, 05:50
door Leo
Denk dat die askanteling idd niet zo moeilijk te realiseren is: De "verhogingsblokken" die je tussen as en vering kan zetten zijn ook in wigvormige uitvoering verkrijgbaar.
Voor de rest bemoei ik me nergens mee in dit draadje, want ik heb geen verstand van de reutemeteut dat onder m'n bussie hangt, zwiebert, draait, rammelt, piept, jankt en kreunt.. :twisted:
Mvg, Leo.:D
Vervolg op; Besturing 609.
Geplaatst: 24 jan 2007, 10:50
door Gerrit J
Hoi Leo
Kun je meer vertellen over wigvormige blokken voor askanteling?
Geeft het meer druk op de wielen.
Veranderd het stuurgedrag.
Is het wettelijk toegestaan.
Geen verstand van de reutemeteut? prima IK OOK NIET, hebben we elkaar hierin gevonden.
Zie het wel weer.
Gr, Gerrit J.
Geplaatst: 24 jan 2007, 11:00
door mfellman
De askanteling doet vrijwel niets aan gewichtsverplaatsing, het zal hoogstens een paar kilo kunnen schelen (maximaal) omdat het contactpunt (met de weg) van je voorwiel een paar milimeter naar voren of achteren wordt verplaatst. Het kan echter een wereld van verschil zijn. Denk maar eens aan de verschillen tussen fietsen. Sommige fietsen zijn toch net stabieler als andere fietsen (en dat is iets wat met de askanteling te maken heeft!).
Dus het kan echt een wereld van verschil uitmaken als het om rechtuit lopen gaat. (Ik geloof dat profile op zijn site een foldertje heeft over uitlijnen en daarin wordt ook de askanteling besproken en ik vond het redelijk helder).
Marc
Geplaatst: 24 jan 2007, 11:44
door Anton
Hoi,
Als Harry dat zegt wil ik dat wel aannemen!
maar het is verrekte lastig om te zeggen wat het is als je er niet zelf in gereden hebt.
Groet Anton
Vervolg op; Besturing 609
Geplaatst: 24 jan 2007, 15:19
door Gerrit J
Hai Marco
Inmiddels via internet informatie gevraagd over askanteling, even afwachten dus.
Zie ondertussen wel dat ik er zeer voorzichtig mee om moet gaan, Ben schreef al ga niet stunten.
Wat denk je van het stuurhuis, km stand is ca 580000. De man die reviseerd zegt een wereld van verschil. Misschien is er iemand die dit ervaren heeft.
Gr, Gerrit J.
ps Schitterend op deze wijze bezig te zijn.
Las in een blad; vraag wat je niet weet,
vertel wat je wel weet. We komen zeker tot een plan.
Geplaatst: 24 jan 2007, 22:19
door Niek
Gerrit,
rubbers stabilisatorstangen nog goed ??
Niek
Vervolg op besturing 609
Geplaatst: 29 mar 2007, 22:42
door Gerrit J
Zie al lange tijd geen berichten meer.
Heb mijn bandenspannig op aanraden van Ben aangepast, het scheelt werkelijk enorm, een stuk verbeterd,doch de kwaal is nog niet over.
Wat zou het verbeteren als ik het stuurhuis laat reviseren.
De km stand is inmiddels 580000 km.
Ik hoor verschillende meningen hierover.
Gr, Gerrit J.
Geplaatst: 24 mei 2007, 19:21
door Ben
geen bericht
Vervolg 0p besturing 609.
Geplaatst: 24 mei 2007, 23:06
door Gerrit J
Ha die Ben
Leuk je reactie.
Heb in Otterloo keer op keer gevraagd weet je waar Ben is? oh ja daar, nee die was hier nu is hij daar, is net darnaartoe gegaan, zo heb ik je niet ontmoet jammer, er was ook heel veel te zien, maar eens komt de tijd dan zien we elkaar.
Hoe is de stand. Wel het stuurhuis is inmiddels gereviseerd. Werkelijk een ongekende verbetering. Kan nu heel ontspannen achter het stuur zitten.
Wat blijft is af en toe schommelen van de bus. Hoop via het forum er achter te komen wat de oorzaak kan zijn.
Gr Gerrit J.