rotte dakgoten,....
-
- Berichten: 1956
- Lid geworden op: 23 jan 2007, 11:22
-
- Berichten: 1956
- Lid geworden op: 23 jan 2007, 11:22
We zijn klaar met de epoxy werkzaamheden.
De slechte stukken zijn weer allemaal waterdicht. De vraag is nu voor hoelang.
We hebben de stukken flink laten overlappen dus daar zal het niet aan liggen.



Als eenmaal de verf erover zit zie je er al minder van. Een eventuele volgende keer zal ik de gehele zijkant doen. Dan zie je het helemaal niet meer.
We hebben beide (mijn vrouw en ik) geen klachten gehad tijdens en na het gebruik van de epoxy!
Dennis
De slechte stukken zijn weer allemaal waterdicht. De vraag is nu voor hoelang.
We hebben de stukken flink laten overlappen dus daar zal het niet aan liggen.



Als eenmaal de verf erover zit zie je er al minder van. Een eventuele volgende keer zal ik de gehele zijkant doen. Dan zie je het helemaal niet meer.
We hebben beide (mijn vrouw en ik) geen klachten gehad tijdens en na het gebruik van de epoxy!
Dennis
- winand
- Berichten: 1300
- Lid geworden op: 02 sep 2006, 17:27
- Locatie: Eindhoven
Ziet er goed uit Dennis. Op e onderste foto lijkt het wel helemaal strak geworden, ben je nog bezig geweest met plamuur of is het gewoon niet goed te zien op de foto?
Hoe heb je het nu precies aangepakt? als volgt? :
1. Schuren met staalborstel / schijf totdat het meeste roest weg is
2. Behandeld met roestomvormer oid?
3. Hierna nog moeten ontvetten voor betere hechting?
4. plaatjes staal geplakt met corrosserie-nadenkit? (niet op de foto zo te zien)
5. Matjes plakken met epoxy hars
6. Laten drogen. (stap 4 en 5 drie maal gedaan?)
7. Plamuren voor een strakkere afwerking?
8. Schilderen. (waarmee?)
Hoe heb je het nu precies aangepakt? als volgt? :
1. Schuren met staalborstel / schijf totdat het meeste roest weg is
2. Behandeld met roestomvormer oid?
3. Hierna nog moeten ontvetten voor betere hechting?
4. plaatjes staal geplakt met corrosserie-nadenkit? (niet op de foto zo te zien)
5. Matjes plakken met epoxy hars
6. Laten drogen. (stap 4 en 5 drie maal gedaan?)
7. Plamuren voor een strakkere afwerking?
8. Schilderen. (waarmee?)
:: Mercedes L508DG 1981 :: MB busjes T-shirts & truien webshop
-
- Berichten: 1956
- Lid geworden op: 23 jan 2007, 11:22
1. Alle roest verwijderd met een staalborstel op de boorkop en lamellenschhijf op de flex.
2. een gedeelte is behandeld met peganox een gedeelte is behandeld met novarox en toen kreeg ik het advies van de epoxy boer om er niets op te doen. de epoxy zelf wat een zeer goed anto roest middel. Het sluit namenlijk 100% waterdicht af.
3. alles met terpentine of thinner afgedaan. lakwerk opgeschuurd.
4+5 eerst een laagje epoxy met de kwast erop en dan de matjes glasvezel eringedrukt. werkte perfect. na elke laag laten drogen en licht geschuurd. 3 lagen op mekaar.
6. Hierna hebben we niets meer geplamuurd! Op zicht zit het best strak. De gaten zaten echt net boven de bodem van het dakgootje. dat waren geen centimeter gaten hoor. max 1-2 cm hoog zonder ladder niet te zien.
7. de gehele bus is in de witte menie gezet en daarover heen zit nu een laag sikkens Bootlak super gloss. De eerste laag sikkens met een verdunner op advies van de jachtwerf.
We wachten nu op beter weer!
2. een gedeelte is behandeld met peganox een gedeelte is behandeld met novarox en toen kreeg ik het advies van de epoxy boer om er niets op te doen. de epoxy zelf wat een zeer goed anto roest middel. Het sluit namenlijk 100% waterdicht af.
3. alles met terpentine of thinner afgedaan. lakwerk opgeschuurd.
4+5 eerst een laagje epoxy met de kwast erop en dan de matjes glasvezel eringedrukt. werkte perfect. na elke laag laten drogen en licht geschuurd. 3 lagen op mekaar.
6. Hierna hebben we niets meer geplamuurd! Op zicht zit het best strak. De gaten zaten echt net boven de bodem van het dakgootje. dat waren geen centimeter gaten hoor. max 1-2 cm hoog zonder ladder niet te zien.
7. de gehele bus is in de witte menie gezet en daarover heen zit nu een laag sikkens Bootlak super gloss. De eerste laag sikkens met een verdunner op advies van de jachtwerf.
We wachten nu op beter weer!
-
- Berichten: 2227
- Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:00
- Locatie: 's-Hertogenbosch
-
- Berichten: 1956
- Lid geworden op: 23 jan 2007, 11:22
- winand
- Berichten: 1300
- Lid geworden op: 02 sep 2006, 17:27
- Locatie: Eindhoven
Dennis, kan je aangeven hoeveel verf je gebruikt hebt voor het dak en voor de rest?
Eerste laag heb je verdund, de tweede laag is meteen de laatste laag?
Eerste laag heb je verdund, de tweede laag is meteen de laatste laag?
:: Mercedes L508DG 1981 :: MB busjes T-shirts & truien webshop
-
- Berichten: 1956
- Lid geworden op: 23 jan 2007, 11:22
- winand
- Berichten: 1300
- Lid geworden op: 02 sep 2006, 17:27
- Locatie: Eindhoven
Ben vandaag naar een grote automaterialenzaak geweest voor glasweefsel en epoxyhars.
En waar kom ik mee thuis? .. polyesterhars! :o
Epoxyhars hadden ze simpelweg niet en de verkoper verzekerde mij dat eindresultaat exact hetzelfde is. Als ik dit topic teruglees, zie ik dat dinand schrijft dat in polyesterhars oplosmiddellen zitten endus het beste samen met glasMAT te verwerken is.
Ik heb nu dus glasWEEFSEL en polyesterhars.
Gaat dit werken of kan ik die polyesterhars beter terug brengen?
Ik heb deze hars (1 liter): http://www.motip.com/?page=23&id=931
En waar kom ik mee thuis? .. polyesterhars! :o
Epoxyhars hadden ze simpelweg niet en de verkoper verzekerde mij dat eindresultaat exact hetzelfde is. Als ik dit topic teruglees, zie ik dat dinand schrijft dat in polyesterhars oplosmiddellen zitten endus het beste samen met glasMAT te verwerken is.
Ik heb nu dus glasWEEFSEL en polyesterhars.
Gaat dit werken of kan ik die polyesterhars beter terug brengen?
Ik heb deze hars (1 liter): http://www.motip.com/?page=23&id=931
:: Mercedes L508DG 1981 :: MB busjes T-shirts & truien webshop
- winand
- Berichten: 1300
- Lid geworden op: 02 sep 2006, 17:27
- Locatie: Eindhoven
..dus toch
Ik zei dat ook tegen die man (omdat ik het hier ergens gelezen had), waarop ie antwoordde: "Dan is het slecht gesteld met al die polyester zeilbootjes in nederland."
Tja, wellicht heb ik het mis, dacht ik toen.
Zie nu ook pas dat het bedrijf waar Dennis is geweest gewoon hier in Eindhoven zit, zelfs dichterbij dan die automaterialenzaak..
Het is duidelijk, terugbrengen dus.. maar hoe zit dat dan met die zeilbootjes :?

Ik zei dat ook tegen die man (omdat ik het hier ergens gelezen had), waarop ie antwoordde: "Dan is het slecht gesteld met al die polyester zeilbootjes in nederland."
Tja, wellicht heb ik het mis, dacht ik toen.
Zie nu ook pas dat het bedrijf waar Dennis is geweest gewoon hier in Eindhoven zit, zelfs dichterbij dan die automaterialenzaak..
Het is duidelijk, terugbrengen dus.. maar hoe zit dat dan met die zeilbootjes :?
:: Mercedes L508DG 1981 :: MB busjes T-shirts & truien webshop
- Admin
- Site Admin
- Berichten: 4385
- Lid geworden op: 24 nov 2004, 17:45
- Locatie: Hesel (Ostfriesland)
- Contacteer:
-
- Berichten: 1956
- Lid geworden op: 23 jan 2007, 11:22
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot] en 2 gasten