Maar weer eens tijd voor een paar antwoorden. :)
Voor het geval dat het rottig overkomt: Da's niet zo bedoeld, maar gewoon een nadeel van het geschreven woord.. :?
@Cees:
Angst en andere gevoelens..
Daar kan ik weinig mee als techneut..
De mens lijdt het meest door angst over dingen die hem waarschijnlijk nooit zullen overkomen.
Ook in Nederland drinken legio mensen alleen maar flessenwater vanwege de angst voor leidingwater.
Of ze hebben het gevoel dat het lekkerder is.. :?
Sorry hoor, maar het leidingwater in NL is stukken beter dan dat flessenwater.
Zijn we dan een volk van duffe tv-kijkende zombies geworden zonder enig gezond verstand in onze kop?
Alleen maar reageren op (verzonnen) rottigheid en jezelf overal voor indekken of verzekeren, want " je kunt nooit weten" ? :?
Bronwater in Nederland drinken = water naar de zee dragen.
Mij gaat het om de feiten Cees.
En die leren dat er goed water uit de West-Europesche kranen komt. :)
Van mij part maakt iedereen de BronBaronnen steenrijk, maar ik wil ze er slechts op wijzen dat het onnodig is.
@@@@@@
@L1:
Koffie en thee worden gemaakt van gekookt water waar normalerwijze geen levende organismen meer inzitten.
Eventuele chemicalien worden door koken niet onschadelijk gemaakt.
Dus met koffie en thee is er niet veel te wennen. :shock:
Toen ik op een offshoreboot zat, werd op een gegeven moment opeens de hele Indonesische bemanning ziek.
De reuzel liep hun hol uit, en ze hadden (volgens hun zeggen) enorme buikkrampen. :?
Vreemd genoeg hadden de drie Nederlanders aan boord nergens last van..
"Water veeery strange taste Chief, we veeery sick from water"..
"We cannot work, ohhhh so sick"

Dat waren dus mensen die thuis in Indonesie uit de kali drinken he??
1 slokkie van hun drinkwater kan voor hygienische westerlingen beroerd slecht aflopen.. 8)
Maar dat zou me de donder halen; dus ik doorvragen wat ze dan wel precies proefden, want wij blankies proefden niks. :shock:
Na veel aandringen en dreigen kwam het hoge woord er uit:
Vlak voor vertrek was de voorste drinkwatertank opnieuw in de cement gezet.
Normaal gesprolen spoel je hem dan een keer voordat je de reis opgaat, omdat anders het water zo muf gaat smaken.
Niks gevaarlijks, d'r zit dan alleen een smakie aan.
Dat spoelen was door de eeuwige haast niet gebeurt, en nu waren zij ziek geworden van de " veeery big kwantatie of cement in the water".. :?
"Veeery dangerous Chief"
Helaas moesten de heren weer direct aan het werk, om de simpele reden dat ik die tank nog niet in gebruik had gesteld.
Maw, het drinkwater kwam uit een tank waar ze al jaren uit dronken.. :twisted:
Duidelijk gevalletje van inbeelding, alhoewel ik best geloof dat ze zich beroerd voelden want de geest kan het lichaam goed ziek maken.
Ik ken dus de kwaliteit van het Praagse drinkwater niet Leen, vandaar dat ik het constant over West-Europa heb.
Maar met koffie en thee wen je nergens aan.
Schijterij wordt normaal gesproken veroorzaakt door een virus of bacterie.
En aan eventuele chemicalien wen je nooit, hoe veel bakkies koffie je ook lurkt.
Toch maar over op het bier dan? :P
Deden ze dat in de middeleeuwen ook niet ofzo?
@@@@@@@@@
@Melchior:
Je bedonderd jezelf met dat koolfilter, en eigenlijk nog een tikkie erger. :shock:
Een koolfilter gebruik je voornamelijk om smaakjes weg te werken.
Tegen virussen en bacterien doet ie helemaal niks!
Aan boord is de volgorde van moderne waterbehandeling dan ook: Chloor of chemicalien toevoegen --> Koolstoffilter om de rotsmaak (proberen) te neutraliseren --> Ultra-violet lampen om de laatste organismen te doden.
Het staat trouwens ook in de kleine lettertjes van de link die jij gaf:
Eigenlijk is het nog erger: Als het filter eenmaal besmet is, dan kunnen de organismen daar welig in gaan woekeren.
Met als resultaat dat goed drinkwater ook besmet raakt. :?
Daarom wordt aan boord ook dat chloor toegevoegd voordat het water door dat filter gaat.
En voor het geval dat ontsmetten mislukt, is er altijd nog het infra-rood kanon.
Dus ipv een bescherming kan zo'n filter een bron van besmetting gaan vormen.
Take Care and
RTFM! :P :D
Mvg, Leo.:D
Techniek is altijd logisch, daarom snappen de meeste mensen er geen moer van.