Geplaatst: 24 mei 2007, 21:38
Schuren, grondverf , Owatrol, nog meer schuren... :shock:
Wat een werk, wat een werk..
Als ik zo de 1300 vierkante meter van m'n boot zou moeten doen, dan had ik er een levenstaak aan.
Dus doen we het hier anders, en zo ook met de voertuigen:
Ontvetten met Rookrein, heel goed naspoelen met de hogedrukreiniger, en rollen met die hap.
Direct na het rollen heel licht met een sleetse kwast van boven naar onder nastrijken.
Een goeie thinnerverf slaat dan prachtig dicht, en blijft zitten voor het leven.
Als je zorgt dat je een verfsoort met veel pigment gebruikt (hier dus Hempel of Sigma), en je zorgt dat ie mooi ingedikt is, dan is 1 laag al voldoende om het optisch mooi te krijgen.
Bij thinnerverf zie ik echt het nut van schuren niet, want de thinner in de nieuwe verf lost een laagje van de oude verf op zodat het hecht als de hel.
Mvg, Leo.:D
Wat een werk, wat een werk..
Als ik zo de 1300 vierkante meter van m'n boot zou moeten doen, dan had ik er een levenstaak aan.
Dus doen we het hier anders, en zo ook met de voertuigen:
Ontvetten met Rookrein, heel goed naspoelen met de hogedrukreiniger, en rollen met die hap.
Direct na het rollen heel licht met een sleetse kwast van boven naar onder nastrijken.
Een goeie thinnerverf slaat dan prachtig dicht, en blijft zitten voor het leven.
Als je zorgt dat je een verfsoort met veel pigment gebruikt (hier dus Hempel of Sigma), en je zorgt dat ie mooi ingedikt is, dan is 1 laag al voldoende om het optisch mooi te krijgen.
Bij thinnerverf zie ik echt het nut van schuren niet, want de thinner in de nieuwe verf lost een laagje van de oude verf op zodat het hecht als de hel.
Mvg, Leo.:D